[Windows 7] Installatie dvd wil alleen repareren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-01-2024
Hallo Tweakers,

Ik probeer vandaar al de hele dag windows 7 opnieuw te installeren op de PC van mijn broertje, zijn vorige installatie heeft hij weer eens verziekt door alles aan te klikken wat hij op het internet tegen komt.

Echter wanneer ik vanaf de DVD boot geeft hij alleen de optie om windows 7 te repareren en niet helemaal opnieuw te installeren, en zelfs dit doet hij niet. (krijg een error report

Het is een legitieme windows 7 ultimate dvd en probeer het te installeren op de volgende pc:

XFX GTS250
q6600
MSI P6N SLI moederbord
2GB kingston ram
samsung dvd drive

Heb al heel vaak windows 7 op die PC geinstalleerd en vraag me af waarom hij nu ineens moeilijk doet.

Mochten jullie meer info nodig hebben hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:19
HD even in een andere pc hangen en deze dan formatteren zodat je iig geen storing hebt van de andere install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:39
Even GParted op een usb-stick / dvdtje branden en daarmee de oude windows partitie verwijderen. Dan kun met een nieuwe installatie automatisch een partitie aan laten maken in de vrijgekomen lege ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horizons
  • Laatst online: 27-01-2024
Groentenman schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:56:
HD even in een andere pc hangen en deze dan formatteren zodat je iig geen storing hebt van de andere install.
Dat lijkt me geen goed plan aangezien dat ding vol zit met virussen :+

Daarnaast heb ik een Macbook Pro, en mijn ouders beide windows laptops.

Zal dat eens GParted proberen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horizons schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:49:
zijn vorige installatie heeft hij weer eens verziekt door alles aan te klikken wat hij op het internet tegen komt.
offtopic:
Misschien ditmaal er voor zorgen dat hij dat niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killdisk op een USB zetten, en de PC booten vanaf de USB, dan de schijf killen, vervolgens de Windows CD erin, en booten vanaf CD, dan zou het toch moeten werken of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
Horizons schreef op maandag 20 december 2010 @ 19:49:
Echter wanneer ik vanaf de DVD boot geeft hij alleen de optie om windows 7 te repareren en niet helemaal opnieuw te installeren, en zelfs dit doet hij niet.
Hij repareert niet omdat de WinRE alleen een systeemherstelpunt, een windowsimagebackup of een bcd kan terugzetten/repareren.

Wat gebeurt er als je setup.exe handmatig start vanuit WinRE? (in de Sources folder)
(krijg een error report
Wat staat daar in?
Pagina: 1