Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 14:49

neliss

h00t h00t!

Topicstarter
Ik zit hier met een macbook pro 13" van mid 09 die niet meer wil booten sinds gister;
Hij blijft bij het appel logotje hangen met het 'loading' cirkeltje.

Ik heb het vermoeden dat er iets met de HDD is, want via de osx cd is er niks aan de hand.
Wanneer ik dan de disk utility draai staat de macintosh hd wel gewoon in de lijst.
Als ik de recovery draai, komt hij problemen tegen die hij herstelt maar hij blijft op driekwart hangen (hele nacht gerund).
Ik heb inmiddels de hdd via een externe hd behuizing aan mn pc kunnen aansluiten en via een HFS+ programma zie ik dat alle data gewoon intact is.
In verbose mode krijg ik de error "SATA WARNING: Enable auto-activate failed."

Heeft iemand misschien een idee wat er aan de hand kan zijn, of misschien hetzelfde meegemaakt en een oplossing kunnen vinden?
Alvast bedankt!

Update: via safe mode boot kom ik er gewoon in 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door neliss op 20-12-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig al in single user mode gestart en gekeken wat fsck doet? Misschien dat dit helpt.

Hier heb je het linkje voor de uitleg:

http://support.apple.com/kb/TS1417

• neliss
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-09 14:49

neliss

h00t h00t!

Topicstarter
Ik heb single user mode gestart met cmd+s
dit geeft:
code:
1
2
singleuser boot -- fsck not done
root device is mounted read-only

Verder dan dit kom ik niet.

Ik had niet door dat het de bedoeling was om een commando in te voeren voor fsck.
Inmiddels fsck gedraaid en deze zegt dat het macintosh volume OK is.

[ Voor 32% gewijzigd door neliss op 23-12-2010 18:31 ]

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 15:57
Heb je al geprobeerd om een nieuwe installatie over je huidige te installeren ?
HDD extern aangesloten, leeg geveegd en schone installatie ?

Mochten de bovenstaande opties niets oplossen en je hebt nog steeds die error, dan is de kans groot dat er iets mis is met de s-ata kabel van je macbook, dit heb ik namelijk al veel vaker gezien.

Als dat het probleem niet oplost dan heb je een probleem met je logicboard.. ik hoop in ieder geval dat je apparaatje nog binnen 2 jaar valt :)

Succes!