Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar een nieuw setje in ears van rond de 100 euro voor bij mijn Sony NWZ-A845 mp3 speler. Ik heb o.a. de monster jamz en de klipsch image s4 op het oog, maar ik wil graag weten wat voor ervaringen jullie hebben met andere in ears zodat ik wat andere ideeën kan opdoen...

Wat zoek ik in mijn nieuwe setje:
-comfortabele rubbers die mijn oren goed afsluiten voor een zo goed mogelijk geluid
-kabel van rond de 1.2 meter
-het liefst een a-symmetrische kabel (zoals bij de sennheiser cx300-II)
-Goed geluid op alle hoogtes en vooral een lekkere diepe bass!

Alvast bedankt!!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-11 14:52
ik heb de sennheiser cx300II voor 30 euro en ik vind hem het geld dubbel en dwars waard

Verwijderd

Als je voor een lekkere diepe bass wilt gaan, de Bose in-ear. Fantastisch, kan geen oordopje tegenop hoeveel laag die dingen eruit pompen!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:56
Ik heb nu net de (Logitech) Ultimate Ears SuperFi 5, die zijn voor mij echt ideaal. Ze geven flinke isolatie (volgens hen -26dB) en echt heel goed geluid. Geen assymetrische kabel, helaas.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-11 22:06

FeaR

In GoT we trust

Oordopjes mogen voortaan in Accessoires en Navigatie, dus ik move het topic even daarheen :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties! De cx300II heb ik ook een tijdje gebruikt maar dat setje viel mij vies tegen dus die heb ik direct weer verkocht. Over de bose in ears heb ik veel gelezen, zowel positief als negatief. Er wordt vaak geklaagd over de isolatie en ik wil het zekere voor het onzekere nemen dus de Bose neem ik niet. De SuperFi 5 daarentegen lijkt me wel wat, Ze zien er leuk en comfortabel uit.Ik zal er even wat meer over opzoeken!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je mag best naar ervaringen vragen, maar we verwachten dat je eerst zelf op zoek gaat. Dus, wat heb je zelf al over de door jou uitgezochte modellen gevonden, en waarom twijfel je nog?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:26:
Je mag best naar ervaringen vragen, maar we verwachten dat je eerst zelf op zoek gaat. Dus, wat heb je zelf al over de door jou uitgezochte modellen gevonden, en waarom twijfel je nog?
ok: zoals in mijn startpost al te lezen is heb (=nu had) ik de monster jamz en de klipsch image s4 op het oog.
De s4 heeft erg goede reviews, maar men zegt dat de bass niet erg diep is. Maar omdat mijn mp3 speler een clear bass optie heeft die de lage tonen aanzienlijk versterkt kan dit gebrek toch gecompenseerd worden...
Alleen dan ben ik bang dat ik dan wel in lever op de rest van het geluid doordat de clear bass de lage tonen wel aardig laat overheersen

De monster jamz heb ik vandaag bij een vriend van mij getest maar die zitten niet lekker in het oor (net zoals bij de cx300II), het geluid was verder wel goed.

Zonet heb ik even naar de ultimate ears super fi EB (extended bass) en de ultimate ears 700 gekeken. Ze hebben beide 2 drivers per oordopje en de reviews zijn erg goed, maar ze liggen 50 euro boven m'n budget..
Als iemand ervaringen met deze 2 setjes heeft, laat het horen!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-11 16:30
Ik ben zelf te spreken over de shure e2c. Hier op GOT is er ook een topic over deze oordopjes.

[ Voor 103% gewijzigd door slane147129 op 21-12-2010 12:58 ]

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-09 19:35
Ik heb gehoord dat de Sunrise SW-Xcape heel erg goed is.
Zie ook een gebruikers-review op head-fi.org. ( "(2C22) Sunrise SW-Xcape" )

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
AvAars schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:48:
Ik heb nu net de (Logitech) Ultimate Ears SuperFi 5, die zijn voor mij echt ideaal. Ze geven flinke isolatie (volgens hen -26dB) en echt heel goed geluid. Geen assymetrische kabel, helaas.
Ik vond ze echt ontiegelijk saai.
Ze geven zeker goed geluid, maar het mist de beleving.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Topicstarter
En er zijn weer twee setjes op mn verlanglijstje gekomen: de Sennheiser CX980, die is nu maar 126 euries bij 4launch.nl. Er zitten 2 soorten sleeves bij, eentje voor een gebalanceerd geluid en eentje voor een 'bassdriven' geluid. Hij komt ook erg goed uit de reviews.

De Audéo Phonak PFE 122 komen ook erg goed uit de reviews op headfi.org. Hij kost 130 euro en is uiterst comfortabel. Ook deze heeft 2 'settings' net als bij de Sennheiser.
Mijn verlanglijstje bestaat nu uit:
-Sennheiser cx980
-Ultimate Ears super fi 5 EB
-Audéo Phonak PFE 122

De klipsch image s4 is inmiddels afgevallen

@chessspider die Sunrise SW-Xcape lijkt verdacht veel op de cx300 qua model en aangezien ik de cx300 uiterst oncomfortabel vind geef ik de Sunrise geen kans

• Lukin
  • Niet online
Ik zou ook even kijken of Jay's Q-jays wat voor je zijn. Deze zijn namelijk hier in de aanbieding. Normaal 180 euro voor 90 euro. Ze staan vrij hoog aangeschreven voor hun SQ op Head-Fi.

[ Voor 37% gewijzigd door Lukin op 27-12-2010 09:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lukin schreef op maandag 27 december 2010 @ 09:51:
Ik zou ook even kijken of Jay's Q-jays wat voor je zijn. Deze zijn namelijk hier in de aanbieding. Normaal 180 euro voor 90 euro. Ze staan vrij hoog aangeschreven voor hun SQ op Head-Fi.
De Jays q jays zijn de moeite waard zie ik... Ik heb even na zitten denken en bedacht dat ik beter direct een setje van 200 euro kan kopen zodat ik nooit weer hoef....
De ie8 van Sennheiser lijkt mij perfect, 194 euries incl verzendkosten bij redcoon (weet iemand ze goedkoper te vinden?) en goede reviews (oa bij head fi)

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:50:
[...]

De Jays q jays zijn de moeite waard zie ik... Ik heb even na zitten denken en bedacht dat ik beter direct een setje van 200 euro kan kopen zodat ik nooit weer hoef....
De ie8 van Sennheiser lijkt mij perfect, 194 euries incl verzendkosten bij redcoon (weet iemand ze goedkoper te vinden?) en goede reviews (oa bij head fi)
IE7 is net zo goed ;)
ik heb deze en zowel de Super.Fi 5 Sennheiser is duidelijk beter voor mij

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:50:
[...]
Voor dat geld heb je ook zeer goeie tweedehands IEMs. Maar de IE8 voor die prijs is zeker geen slechte deal en ook één die, mocht hij je niet helemaal bevallen, je ook weer voor een degelijke prijs kan door verkopen.

Verwijderd

Topicstarter
brilsmurfffje schreef op maandag 27 december 2010 @ 11:58:
[...]

IE7 is net zo goed ;)
ik heb deze en zowel de Super.Fi 5 Sennheiser is duidelijk beter voor mij
Maar de ie8 heeft een leuk bass tooltje wat mij wel aanspreekt

Verwijderd

Topicstarter
Lukin schreef op maandag 27 december 2010 @ 13:25:
[...]

Voor dat geld heb je ook zeer goeie tweedehands IEMs. Maar de IE8 voor die prijs is zeker geen slechte deal en ook één die, mocht hij je niet helemaal bevallen, je ook weer voor een degelijke prijs kan door verkopen.
een tweedehands setje lijkt mij niets... Meestal is het langste deel van de garantie al verlopen en je weet ook nooit hoe er mee omgegaan is..

• Lukin
  • Niet online
Dat is waar maar soms scheelt het honderden euro's wat het de moeite waard maakt. Vooral als bepaalde modellen vrij moeilijk te verkrijgen zijn. Helemaal als je buiten de EU moet importeren dan zijn de BTW + Import heffingen die het dan extra voordelig maken.

Als je dan geen tweede hands spullen buiten de garantie termijn koopt dan kan er niet heel veel mis gaan. Ik heb net een set Audio technica ATH-CK100 gekocht van iemand uit de UK voor 330 euro. Goedkoper dan direct uit de winkel (alleen in japan te verkrijgen). Echter als hij uit japan moet komen dan komt daar door de douane 19% BTW op + wss een invoer heffingen wat toch scheelt. Hij was 2 maanden oud dus met 1 jaar garantie heb ik nog 10 maanden te gaan.

Daarnaast stonden deze IEMs als extreem duurzaam aangeschreven. Anyway, gewoon weten wat je koopt :)

[ Voor 52% gewijzigd door Lukin op 27-12-2010 16:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lukin schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:56:
Dat is waar maar soms scheelt het honderden euro's wat het de moeite waard maakt. Vooral als bepaalde modellen vrij moeilijk te verkrijgen zijn. Helemaal als je buiten de EU moet importeren dan zijn de BTW + Import heffingen die het dan extra voordelig maken.

Als je dan geen tweede hands spullen buiten de garantie termijn koopt dan kan er niet heel veel mis gaan. Ik heb net een set Audio technica ATH-CK100 gekocht van iemand uit de UK voor 330 euro. Goedkoper dan direct uit de winkel (alleen in japan te verkrijgen). Echter als hij uit japan moet komen dan komt daar door de douane 19% BTW op + wss een invoer heffingen wat toch scheelt. Hij was 2 maanden oud dus met 1 jaar garantie heb ik nog 10 maanden te gaan.

Daarnaast stonden deze IEMs als extreem duurzaam aangeschreven. Anyway, gewoon weten wat je koopt :)
Ik denk dat ik de ie8 binnenkort ga bestellen bij redcoon.nl, kan een gratis ipod nano krijgen die ik weer voor 120 euro kan verkopen dus dan kost het setje mij maar 80 euro

• Lukin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:25:
[...]
Ik denk dat ik de ie8 binnenkort ga bestellen bij redcoon.nl, kan een gratis ipod nano krijgen die ik weer voor 120 euro kan verkopen dus dan kost het setje mij maar 80 euro
Nice. Voor 80 euro kan je niets beters krijgen :)

Verwijderd

Topicstarter
Lukin schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:33:
[...]

Nice. Voor 80 euro kan je niets beters krijgen :)
daarom :D

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
De IE8 heeft een zware bass. Als je de juiste ear tips gebruikt dan verwacht ik niet dat je de Bass tool nodig zult hebben.
Afbeeldingslocatie: http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=0&graphID%5B%5D=603

Zoals je kan zien een gigantische bult in de lage frequenties. Als je de Bass tool gebruikt zal deze nog groter worden en dan hoor je eigenlijk meer een knallende bass over de andere geluiden heen.

Maar veel plezier als je de IE8 gaat halen. Ik heb hem ook en het geluid is erg mooi en warm :)

Verwijderd

Topicstarter
We.are.cake schreef op maandag 27 december 2010 @ 19:55:
De IE8 heeft een zware bass. Als je de juiste ear tips gebruikt dan verwacht ik niet dat je de Bass tool nodig zult hebben.
[afbeelding]

Zoals je kan zien een gigantische bult in de lage frequenties. Als je de Bass tool gebruikt zal deze nog groter worden en dan hoor je eigenlijk meer een knallende bass over de andere geluiden heen.

Maar veel plezier als je de IE8 gaat halen. Ik heb hem ook en het geluid is erg mooi en warm :)
Ik had gelezen dat er erg veel eartips bij zitten, maar dat er eigenlijk geen is die echt goed je oor afsluit. Heb jij hier ook last van of heb je eentje die perfect past? Desnoods kan ik er een paar Sony Hybrid ear tips bij kopen die altijd goed passen. en draag jij de ie8 over je oor met de clip of draag je hem normaal? En waar heb je ze gehaald? Dat was m n vragenlijstje ;)

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:36:
[...]

Ik had gelezen dat er erg veel eartips bij zitten, maar dat er eigenlijk geen is die echt goed je oor afsluit. Heb jij hier ook last van of heb je eentje die perfect past? Desnoods kan ik er een paar Sony Hybrid ear tips bij kopen die altijd goed passen. en draag jij de ie8 over je oor met de clip of draag je hem normaal? En waar heb je ze gehaald? Dat was m n vragenlijstje ;)
Mijn oorkanalen zijn redelijk A-symmetrisch. Daardoor passen niet veel tips goed bij mij. Maar van de standaard tips die meegeleverd worden bij de IE8 gebruik ik de Large double flange tips. Deze zitten redelijk goed en houden het geluid ook goed.

Je kan ook foam tips gebruiken. Deze sluiten het oor heel goed af. Maar soms kunnen deze het geluid heel erg veranderen. Bij mij maken foam tips de bass veel te zwaar.

Ik draag de IE8 over mijn oren heen. Zonder de opzetstukjes.

En ik heb mijn IE8 van een vriend die bij Sennheiser Almere werkt.

Verwijderd

Topicstarter
We.are.cake schreef op woensdag 29 december 2010 @ 15:14:
[...]

Mijn oorkanalen zijn redelijk A-symmetrisch. Daardoor passen niet veel tips goed bij mij. Maar van de standaard tips die meegeleverd worden bij de IE8 gebruik ik de Large double flange tips. Deze zitten redelijk goed en houden het geluid ook goed.

Je kan ook foam tips gebruiken. Deze sluiten het oor heel goed af. Maar soms kunnen deze het geluid heel erg veranderen. Bij mij maken foam tips de bass veel te zwaar.

Ik draag de IE8 over mijn oren heen. Zonder de opzetstukjes.

En ik heb mijn IE8 van een vriend die bij Sennheiser Almere werkt.
ok, bedankt voor de reactie!
Mijn oren zijn ook erg ongelijk, zo past in mijn linkeroor geen enkel normaal on ear oordopje, terwijl alles wel in mijn rechteroor past. Ik bestel er daarom ook even wat Sony Hybrids bij.

Ik zal de ie8 morgen bij bax-shop.nl bestellen, aangezien veel mensen niet tevreden zijn over redcoon.nl
Pagina: 1