Ik wil een DX11 kaart kopen en installeren in mijn i7 920@3200MHz i.c.m. 22" Samsung monitor (1680X1050). Nu heb ik wat gelezen op fora dat de GTX570 het wat beter doet op de resoluties t/m 1680X1050 en de AMD6970 het beter doet op hogere resoluties i.v.m. 2GB geheugen. Als ik de verschillende benchmarks op internet bekijk en prijzen vergelijk wordt ik niet veel wijzer en kan ik geen duidelijke winnaar kiezen. Heeft iemand ervaring met update van een GTX260 naar betere videokaart met vergelijkbare CPU en TFT?
Ligt er aan wat je fijn vind, sommige mensen zweren bij Nvidia kaarten en sommige mensen bij ATI en sommige maakt het niks uit. Persoonlijk vind ik Nvidia kaarten fijner ivm. de drivers, physx ondersteuning en het control panel 
Ik game op een GTX460 @ 1920x1080 en kan alle games die ik speel op het hoogst aan
Ik game op een GTX460 @ 1920x1080 en kan alle games die ik speel op het hoogst aan
www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8
Er is ook geen duidelijke winnaar, maar wat voor voeding heb je nu?RHF schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:54:
Als ik de verschillende benchmarks op internet bekijk en prijzen vergelijk wordt ik niet veel wijzer en kan ik geen duidelijke winnaar kiezen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Heb een 750W voeding, merk ben ik even kwijt. Die heb ik speciaal gekocht voor mijn GTX260 SLI, maar sinds een jaar gebruik ik maar één GTX260.
Dat is ook een interessant idee, zal zo eens kijken wat een tweedehandse GTX460 kost bij vraag en aanbod.Phas0r schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:57:
Ligt er aan wat je fijn vind, sommige mensen zweren bij Nvidia kaarten en sommige mensen bij ATI en sommige maakt het niks uit. Persoonlijk vind ik Nvidia kaarten fijner ivm. de drivers, physx ondersteuning en het control panel
Toch wel van belang, een Coolermaster GX750W is bijvoorbeeld maar veilig te gebruiken tot zo'n 400 Watt, maar er zijn zelfs nog veel beroerdere voedingen.RHF schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:14:
Heb een 750W voeding, merk ben ik even kwijt.
AMD Nieuwsdiscussie
Heb toen bewust een voeding gekozen met stabiele 12V en 5V rails en voldoende stroom voor een GTX260 SLI opstelling, dat heeft altijd goed gewerkt. Ik ga er dan ook van uit dat een nieuwe generatie kaart niet meer stroom trekt dan een GTX260 SLI opstelling. Heb ook nog een hulpvoeding van 250W liggen die een bestaande ATX voeding kan helpen als die te kort komt, niet de netste oplossing maar het werkt wel in de tijd van 8800GTS op 450W + 250W hulp voeding.-The_Mask- schreef op maandag 20 december 2010 @ 20:24:
[...]
Toch wel van belang, een Coolermaster GX750W is bijvoorbeeld maar veilig te gebruiken tot zo'n 400 Watt, maar er zijn zelfs nog veel beroerdere voedingen.
Maar je weet niet dewelke ?
En... stop die 2e GTX260 er weer in ?
Maar effe serieus nu. Is je GTX 260 nog goed genoeg ?
Mijn GTX 260 Core 216 draait anders nog goed mee op max @1680x1050...
Android developer & dürüm-liefhebber
Inderdaad, zoals bovenstaande poster zegt op dit soort resoluties zou een GTX260 216 het makkelijk moeten kunnen redden.
En al helemaal 2 in SLI.
En al helemaal 2 in SLI.
Verwijderd
Welke spellen speel je allemaal? De 570 is namelijk in bepaalde spellen beter als de 6970 en andersom.. Daar moet je dus ook goed naar kijken
dan heb je echter geen DX11 en volgens mij is dat nou net het gene waar het om draait..Mavamaarten schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:27:
Maar je weet niet dewelke ?
Dat had ik even een beetje over het hoofd gezienVerwijderd schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 17:05:
Welke spellen speel je allemaal? De 570 is namelijk in bepaalde spellen beter als de 6970 en andersom.. Daar moet je dus ook goed naar kijken
[...]
dan heb je echter geen DX11 en volgens mij is dat nou net het gene waar het om draait..
Verders ben ik het wel eens met jou advies.
Bij de benchmarks van de 6970 komt doet deze kaart het bij sommige games beter en bij sommige slechter als de 570, dus het is wel belangrijk om daar naar te kijken.
En uiteraard weegt het ook mee of RHF later met meerdere schermen denkt te gaan gamen (daarvoor is de 6970 beter) of zich meer wil richten op 3D gaming (waar de 570 weer beter geschikt voor is).
Beide kaarten zijn verders gewoon een goede keuze, maar als ik geen AMD aanhanger zou zijn dan zou ik met de huidige prijzen zelf wel eerder voor de 570 gaan.
[ Voor 11% gewijzigd door drijfhout op 21-12-2010 18:50 ]
Maar welke is het dan? Want zelf als de multimeter netjes 12V geeft kan dit nog wel schommelen tussen 13 en 11V en heb je zo'n voeding dan kun je er gerust vanuit gaat dat de PC het niet lang gaat volhouden.RHF schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:23:
[...]
Heb toen bewust een voeding gekozen met stabiele 12V en 5V rails en voldoende stroom voor een GTX260 SLI opstelling, dat heeft altijd goed gewerkt.
AMD Nieuwsdiscussie
De voeding is een X-spice 750W, volgens mij een Engels merk. Toen gekocht omdat die een goede prijs-prestatie had. Het enige nadeel is dat de kabelboom vast zit aan de voeding en dus niet modulair is.-The_Mask- schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:26:
[...]
Maar welke is het dan? Want zelf als de multimeter netjes 12V geeft kan dit nog wel schommelen tussen 13 en 11V en heb je zo'n voeding dan kun je er gerust vanuit gaat dat de PC het niet lang gaat volhouden.
Het gaat inderdaad om een dx11 kaart, de gtx260 kan de meeste games nog prima aan op 1680*1050 maar nu ik win7 heb wil ik upgraden. En ik vind de gtx260 sli te veel warmte produceren omdat de onderste kaart te dicht op de andere zit. Meerdere schermen voor 3D games zie ik niet zitten, denk eerder aan een upgrade naar 24".drijfhout schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 18:47:
[...]
Dat had ik even een beetje over het hoofd gezien
Verders ben ik het wel eens met jou advies.
Bij de benchmarks van de 6970 komt doet deze kaart het bij sommige games beter en bij sommige slechter als de 570, dus het is wel belangrijk om daar naar te kijken.
En uiteraard weegt het ook mee of RHF later met meerdere schermen denkt te gaan gamen (daarvoor is de 6970 beter) of zich meer wil richten op 3D gaming (waar de 570 weer beter geschikt voor is).
Beide kaarten zijn verders gewoon een goede keuze, maar als ik geen AMD aanhanger zou zijn dan zou ik met de huidige prijzen zelf wel eerder voor de 570 gaan.
Verwijderd
Maar als je dan even aangeeft wat je precies allemaal wilt,
Dus welke games wil je spelen?
Op welke resolutie wil je gaan spelen?
Wil je in 3D gaan spelen?
Wil je meerdere schermen gebruiken?
Dan kunnen we ongeveer wel zeggen van, de AMD kaart is beter, of de Nvidia kaart is beter.. De kaarten zijn in de benchmarks erg aan elkaar gewaagd maar ze blinken allebei uit op hun eigen gebied.
Dus welke games wil je spelen?
Op welke resolutie wil je gaan spelen?
Wil je in 3D gaan spelen?
Wil je meerdere schermen gebruiken?
Dan kunnen we ongeveer wel zeggen van, de AMD kaart is beter, of de Nvidia kaart is beter.. De kaarten zijn in de benchmarks erg aan elkaar gewaagd maar ze blinken allebei uit op hun eigen gebied.
Ook niet echt kwaliteit, maar het zal voorlopig wel gaan.RHF schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:02:
[...]
De voeding is een X-spice 750W, volgens mij een Engels merk. Toen gekocht omdat die een goede prijs-prestatie had. Het enige nadeel is dat de kabelboom vast zit aan de voeding en dus niet modulair is.
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
http://www.tweaknews.net/...t_power_supply/index6.php
zelfs met een pentium D op stock snelheden, is de 12 voltlijn instabiel volgens de conclusie. Laat staan wat er gebeurd als je hem wat zwaarder belast. (alhoewel ik wel moet zeggen, ze hebben met speedfan gekeken)
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

AMD Nieuwsdiscussie
Dat zeg ik toch ook niet? Anders zou ik het woordje "alhoewel" niet gebruiken-The_Mask- schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:17:
Je denkt dat Speedfan ook maar in de beurt komt van een betrouwbare meting?
epic_gram schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:14:
[...]
zelfs met een pentium D op stock snelheden, is de 12 voltlijn instabiel volgens de conclusie.
Wat bedoel je hiermee dan te zeggen?epic_gram schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:03:
[...]
Ook niet echt kwaliteit, maar het zal voorlopig wel gaan.
AMD Nieuwsdiscussie
dat de 12 volt rail niet stabiel lijkt, alhoewel het wel met speefan gemeten is dus misschien valt het nog mee.
Wat is je punt?
Wat is je punt?
Dat niet meten beter werkt dan met speedfan meten. Omdat speedfan er altijd naast zit en als je niet meet ga je er vanuit dat het goed is wat normaal gesproken altijd ook zo is.epic_gram schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 16:28:
Wat is je punt?
AMD Nieuwsdiscussie
ok, duidelijk. Denk je dat dit wel een goede voeding is?
Voeding is niet echt een topmerk, maar 750watt is ruim genoeg voor bijna elke GPU. Al kan het ding max 600 watt leveren dan is het nog dikke prima.
Zou lekker een GTX570 halen, DX11, leuk prijsje. GTX260 in SLI is leuk, meer ook niet. Ben niet zo'n fan van SLI/CFX opstellingen. Gewoon 1 kaartje, nooit gezeik.
Zou lekker een GTX570 halen, DX11, leuk prijsje. GTX260 in SLI is leuk, meer ook niet. Ben niet zo'n fan van SLI/CFX opstellingen. Gewoon 1 kaartje, nooit gezeik.
5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X
Pagina: 1