Toon posts:

Laptop scherm probleem

Pagina: 1
Acties:

• daxie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-02-2018
Mijn laptop vertoont sinds kort het volgende probleem:

http://www.dropbox.com/ga...scherm?h=f47a56#gallery:0

Een extern scherm aansluiten werkt perfect.

Iemand een idee of dit de inverter/ccfl/scherm is? Of nog iets anders?

• Umbrah
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 23:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik gok een defect board of een defecte interne kabel. Ik denk dat de inverter of de CCFL in ieder geval buiten de discussie staan, en dat een defecte LCD het misschien nog kan zijn, hoewel er meestal wel een duidelijke barst te zien is dan.

Worst case: moederbord of LCD defect
Best case: interne flatcable defect.

Worst best case: flatcable zit vastgesoldeerd en je board moet alsnog vervangen worden.

• FreestyleFrl
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:55
Dit is inderdaad een vervang-je-scherm kwestie. Wanneer je inverter defect is heb je erg donker beeld en zie je slechts in de verte nog 'iets'.

• Ventieldopje
  • Registratie: december 2005
  • Nu online

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Met zulke rare artifacts lijkt het me dat je beeldscherm kapot is (de pixels) ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Lijkt net alsof er vocht in het scherm zit, of dat deze een keer stijf bevroren is geweest.
Denk dat het hele scherm naar de gallemiezen is.

Heb je nog garantie? Stuur het ding gewoon op naar de winkel, mogen zij er naar kijken.

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• daxie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 17-02-2018
Neen, laptop is een jaar of 3 oud. Iemand ervaring met replace direct?

• Kid Jansen
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Ja, service van Replace Direct is goed en snel, maar ze hadden in mijn geval wel m'n AU Optronics B154EW01 paneel vervangen door een Chi Mei N154I3-L03 paneel. Die twee waren verre van vergelijkbaar qua kwaliteit, die AU Optronics was veel beter: betere kleurweergave, betere kijkhoeken, hoger contrast.

Ik had m'n laptop wel netjes en snel weer werkend terug, verpakking die Replace Direct gebruikte was ook erg goed. Maar je betaalt wel behoorlijk veel en je krijgt er waarschijnlijk een budgetpaneel voor terug. Tegenwoordig ben ik een stuk handiger met laptops en zou ik het gewoon zelf doen.

• Kid Jansen
  • Niet online
Al contact opgenomen met ReplaceDirect? Als ik jou was zou ik wel vragen of ze er een beetje fatsoenlijk paneel in kunnen zetten. Ik kwam er laatst achter dat die Chi Mei N154I3-L03 maar een kleurbereik heeft van 45% NTSC.

Anoniem: 154180

Gewoon zelf een scherm van ebay halen en die erin knutselen.
Is vaak veel goedkoper en het is zeer goed zelf te doen.

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat is natuurlijk ook een optie en kan ook veel goedkoper zijn, maar zorg wel dat je van te voren weet welk paneel je koopt (en niet alleen dat dat paneel ook in jouw laptop past), want heel veel van die panelen op eBay zijn budget panelen.

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:59
Wat denk je dat er standaard al in zo'n Packard Bell zit dan? :) Maar denk dat 't ook wel een voordeel is, ws worden die panelen in heel veel verschillende acer en pb modellen gebruikt dus zijn ze ws wel goed te vinden op ebay.

• koudepinda
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-09-2017

koudepinda

raar drankje

wat er standaard in zon packard bell zit is natuurlijk ook niet t duurste. mr er kan wel degelijk verschil zitten in panelen van verschillende laptop fabrikanten.
ik zou goed kijken als je zon paneel koopt of die ook compatibel is met jou model

• zoepersooi
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 26-01 19:15
dat is bekend van packard bell scerm of gpu

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee