Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Oude registrar werkt niet mee (verhuizing domeinnaam)

Pagina: 1
Acties:

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Uitleg:

De vereniging waarbij ik in het bestuur zit heeft een website en een .nl domeinnaam. Deze domeinnaam staat op naam van een oud-bestuurslid.

Wij willen de website/domeinnaam onderbrengen bij een andere hoster/registrar.

Het oud-bestuurslid heeft een verhuiscode (token) aangevraagd, maar krijg maar geen reactie. We zijn nu al zo'n drie maanden bezig zonder enige vooruitgang.

Laatst kwam ik een linkje op GoT tegen, waarin uitgelegd stond hoe je een verhuizing kan laten escaleren en daarbij de domeinnaam kan bemachtigen. Dit door middel van het niet reageren van de domeinnaamhouder. Ik kan het linkje helaas niet meer vinden.

Kan iemand mij het linkje of enige uitleg verstrekken?

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:20

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Zie bijvoorbeeld: http://www.i-s-e.nl/new_sidn_rules.html en http://weblog.sidn.nl/2009/08/04/het-verhuisproces/

[ Voor 32% gewijzigd door Cassettebandje op 20-12-2010 15:45 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je zou eventueel kunnen kijken of de SIDN wat kan doen:

https://www.sidn.nl/over-...chten-over-een-registrar/
Mocht u er met uw registrar niet uitkomen dan biedt SIDN u te allen tijde de mogelijkheid het beheer van uw domeinnaam aan een andere registrar over te dragen (verhuizen).[knip]
Mocht een registrar ondanks uw herhaalde verzoek uw instructies niet opvolgen dan kunt u hierover contact opnemen met de afdeling Registratie en Services van SIDN via support@sidn.nl of telefoonnummer (026) 352 55 55.

[ Voor 25% gewijzigd door 3dfx op 20-12-2010 15:47 ]

• Dutch_Celt
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:08

Dutch_Celt

Jollygood

https://www.sidn.nl/faq/nl-domeinnamen/
Ik wil mijn domein bij een andere registrar onderbrengen, maar mijn huidige registrar wil daar niet aan meewerken. Kan SIDN hem daartoe dwingen?
Voor de verhuizing van uw domeinnaam heeft u een token nodig. Uw huidige registrar is verplicht dit token aan u te verstrekken binnen vijf dagen nadat u daarom heeft gevraagd. Mocht de huidige registrar weigeren u het token binnen vijf dagen te verstrekken, dan kunt u dit melden bij de nieuwe registrar, de registrar waarnaar u wilt verhuizen. Deze registrar is ervan op de hoogte hoe verder te handelen. Let u er wel op dat u zich in een dergelijk geval bij deze nieuwe registrar als houder van de domeinnaam dient te identificeren.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Ik ben bekend met die procedure, maar er is ook een andere methode. Deze methode kan ook voor minder nette doeleinden worden gebruikt, bijvoorbeeld wanneer het e-mailadres van de houder niet meer werkt.

Het probleem is dat de huidige houder niets meer met de vereniging te maken heeft, en dat ik hem niet lastig wil vallen met formulieren, kopieën identiteitskaart, etc. Dus mijn voorkeur gaat uit naar de laatste genoemde methode.

[ Voor 7% gewijzigd door F4T4L_3RR0R op 20-12-2010 15:53 ]

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-11 12:46

RammY

Dát!

Hoezo lastig vallen.
De beste oude man zal even met de huidige registrar moeten mailen voor een verhuis code.

Geeft die die niet, treed de oplossing van Dutch_Celt in werking.
Stuur mailtje naar huidige registrar:
https://www.sidn.nl/over-...registrar/voorbeeldtekst/
Geachte …,

Mijn naam is … en ik ben de houder van de volgende .nl-domeinna(a)m(en) die u namens mij beheert:

1. ….nl
2. ….nl

Op … heb ik u (per e-mail/brief/via mijn klantentoegang) verzocht mij het token/de tokens te verstrekken van deze .nl-domeinna(a)m(en) zodat ik het beheer van de domeinna(a)m(en) naar een andere registrar kan verhuizen. Tot op heden heb ik de het token/de tokens echter niet van u ontvangen.

Op grond van de tussen u en SIDN geldende Algemene voorwaarden voor Registrars bent u zonder enig voorbehoud verplicht om tokens binnen vijf dagen na ontvangst van mijn bovengenoemde verzoek aan mij als .nl-domeinnaamhouder ter beschikking te stellen. Deze vijf dagen zijn inmiddels verstreken.

Hierbij sommeer ik u alsnog binnen … dagen na ontvangst van dit bericht de het token/de tokens aan mij ter beschikking te stellen bij gebreke waarvan ik mijn nieuwe registrar zal verzoeken de .nl-domeinnamen zonder token te verhuizen en ik bij SIDN melding zal maken van uw verzuim.

Hoogachtend,
Klaar...

Wedden dat ie hm geeft?
Al vaker met dit bijltje gehakt...
Een nieuwe registrar kent deze praktijken en gaat niet heel erg moeilijk doen. Uiteraard zul je desgewenst wel legitimatie etc moeten hebben van oude man. Hij is immers formeel nog houder. Daar kom je niet onderuit.

Oude registrar werkt echt wel mee op deze manier....

Deze advertentieplaats is te huur!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

F4T4L_3RR0R schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:39:
Uitleg:

De vereniging waarbij ik in het bestuur zit heeft een website en een .nl domeinnaam. Deze domeinnaam staat op naam van een oud-bestuurslid.
En daar ga je nat. De enige manier om dit op nette wijze op te lossen is met behulp van dit oude bestuurslid. Hiervoor zal (tenzij de huidige registrar) hier om vraagt in principe geen papierwerk bij komen kijken. De huidige houder kan het token opvragen, en daarmee kunnen jullie een verhuizing/naamswijziging aanvragen bij de nieuwe registrar.

edit:
Dit is ook de snelste methode. Als de huidige provider meewerkt met de genoemde procedure, zal het token van het domein alsnog bij dit oud bestuurslid terecht gaan komen. Daarnaast zal deze procedure ook door hem opgestart dienen te worden. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Foamy op 21-12-2010 08:07 ]

blub

Pagina: 1