VS 2010 TFS error: This is not a true type font.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Beste medetweakersch,

Wij zijn een aantal dagen geleden over gegaan op een domein vanwege een nieuwe server, het gaat om 3 laptops tot nu toe die allemaal Windows 7 Professional 32-bit draaien. Iedereen hangt succesvol in het domein en het locale profiel is gekopieerd naar het lokale domein profiel dmv. Windows Easy Transfer (standaard Windows 7 tool).

Nou is er één laptop die problemen geeft, namelijk kan ik in Visual Studio 2010 onze team foundation server niet toe voegen, op het moment dat ik op het knopje klik in de team explorer om de team foundation server toe te voegen geeft hij de melding: This is not a true type font, only true type fonts are supported.
We hebben dus rond gegoogled, aantal dingen gevonden maar die hebben niet geholpen. Zoals het lettertype van je desktop iconen veranderen naar Tahoma (of Segoe UI 9pt). Daarna meteen een bug report gestuurt naar Microsoft toe, maar daar kregen we vandaag een mail van terug dat ze het probleem niet konden reproduceren met de stappen die we toegelicht hadden ... "Of we even een video konden sturen" :+

Ik moet er bij zeggen dat deze melding alleen komt als de domein gebruiker ingelogd is op die pc, logt hij lokaal in is er niks aan de hand en werkt die functie gewoon.
Visual studio instellingen hebben we al overgezet, maar ook met default komt de melding nog steeds ;)

Tot nu toe geprobeerd:
- Herinstallatie
- Reparatie functie van VS2010
- Andere fonts ingesteld in VS2010
- Andere fonts ingesteld in Windows 7
- Defaults terug gezet
- Geprobeerd met een andere gebruiker zonder gekopieerd profiel
- Verwijderen + Reg. keys -> Installeren

Update
Niet geholpen ... ga denken dat dit een rechten kwestie is waar ik al bang voor was :( ... Als ik VS2010 opstart als de lokale gebruiker ipv. de domein gebruiker (maar wel als domein gebruiker ingelogt te zijn) werkt het wel gewoon! :/ Iemand een idee? Help? 8)7

Nu ook geplaatst op het technet forum: http://social.msdn.micros...cc-416c-b5ef-85905aecdf60

[ Voor 34% gewijzigd door Ventieldopje op 21-12-2010 12:19 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VS is een geweldig pakket, maar zodra je rare foutmeldingen gaat krijgen is er vaak maar één oplossing: Herinstalleren. Waarschijnlijk staat er ergens één van de honderden registerkeys fout en gaat hij over zijn nek. Ik vermoed dus dat het dadelijk inderdaad opgelost is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Helaas niet :( ... Daarna nog even de reparatie functie geprobeerd maar dat was het helaas ook niet. Gekke is dat het alleen met domein gebruikers gebeurt, niet met lokale gebruikers op die pc :( De domein gebruikers ook administrator gemaakt, maar dat heeft ook geen zin. Rechten lijken overal goed, en verder dan dat zijn er ook geen problemen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 18:27
In je TS geef je aan dat je het profiel van de lokale gebruiker hebt gekopieerd naar de domein gebruiker. Heb je het ook al eens geprobeerd met een domein gebruiker met een nieuw, niet gekopieerd, profiel?

Misschien dat er iets tijdens het kopieren mis is gegaan?

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phas0r schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:09:
Helaas niet :( ... Daarna nog even de reparatie functie geprobeerd maar dat was het helaas ook niet. Gekke is dat het alleen met domein gebruikers gebeurt, niet met lokale gebruikers op die pc :( De domein gebruikers ook administrator gemaakt, maar dat heeft ook geen zin. Rechten lijken overal goed, en verder dan dat zijn er ook geen problemen.
Dan lijkt het een register setting van Windows te zijn die roet in het eten gooit en niet één van VS. Dat kan ook verklaren waarom MS het probleem niet kan repliceren. Dus je zult of de video moeten maken of een hele herinstallatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
@urk Ik heb het inderdaad ook al geprobeert met een nieuw, niet gekopiëerd profiel, sterker nog het was de eerste keer dat die gebruiker daar inlogde, helaas met het zelfde resultaat.

Ik ga eens proberen VS2010 te verwijderen, CCleaner te draaien om het register uit te kammen en zelf nog even checken of alles weg is en dan opnieuw installeren. *fingers crossed*

Heeft niet gewerkt, zie OP :(

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 21-12-2010 11:42 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niemand_Anders
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-07-2024

Niemand_Anders

Dat was ik niet..

Als je Expression encoder 4 installeerd heb je ook direct een screencam. Dan kun je dus laten zien wat je doet en wat het resultaat is. Ik vind de video request van Microsoft dan ook helemaal niet zo raar.

Zoals je zelf aangeeft werkt het bij een lokaal profiel wel goed. Er is dus in principe niets mis met de VS installatie. Ik vermoed zelf dat de font-cache service corrupt is geraakt.

Als je met het domein profiel van de gebruiker welke nu problemen geeft inlogt op een andere laptop. Krijg je dan ook de foutmelding? Zo nee, dan zou ik overwegen om Windows zelf opnieuw te installeren.

If it isn't broken, fix it until it is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Als je met het domein profiel van de gebruiker welke nu problemen geeft inlogt op een andere laptop. Krijg je dan ook de foutmelding? Zo nee, dan zou ik overwegen om Windows zelf opnieuw te installeren.
Dan krijg ik de foutmelding niet, aan de fontcache had ik zo nog niet gedacht al lijkt me dat ook nogal vreemd, is dat per user of groep soms?

Gekke is ook dat dit alleen gebeurt bij het toevoegen van een TFS server :(

Ik hoop nog op andere mogelijke oplossingen, windows opnieuw installeren hou ik in ieder geval als laatste oplossing ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ventieldopje op 21-12-2010 13:42 ]

www.maartendeboer.net

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dit zal meer met TFS-configuratie te maken hebben dan met programmeren, dus ik tik dit topic even naar een ander forum. :)

PRG>>WSS

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
*bump*

Fijne gozers daar @ msdn, forum ligt er helft van de tijd uit. Nu zeggen ze dat het een duplicate is van een bug die al eerder besproken is.

Oplossing volgens hun is het 'system font' whatever dat mag zijn in Windows 7 naar Tahoma, we hebben hier elke font setting al wel een keer verandert in Windows en VS2010 maar het probleem blijft! Hoezo bug "closed" :/

[ Voor 96% gewijzigd door Ventieldopje op 28-12-2010 11:00 ]

www.maartendeboer.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Topicstarter
Bump bump KNAL BOEM bump..

Niemand nog een geniale ingeving voor dit probleem?

Trouwens ligt het MSDN forum er alleen uit als ik inlog met Opera 11, met Internet Explorer gaat dit wel goed :/

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/24cvbba.png

[ Voor 17% gewijzigd door Ventieldopje op 03-01-2011 10:34 ]

www.maartendeboer.net

Pagina: 1