Toon posts:

Hoe zit het met Azerty demo produkten?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Signex
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23-06-2021

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Beste mensen van tweakers.net

Ik ben van plan een Demo moederbord aan te schaffen bij Azerty. http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=365182 (niet meer beschikbaar want heb hem al gekocht alleen nog niet betaald)

Blijkt een hele goeie moederbord te zijn, kan geen betere vinde voor die prijs want die heeft 8x/8x crossfire ondersteuning precies wat ik zocht. Zijn die demo produkten wel betrouwbaar? Er staat wel dat ze getest zijn en
dat die 100% correct werkt.

Groetjes Signex

[Voor 7% gewijzigd door Signex op 20-12-2010 13:48]

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:36
Er staat bij dat ze getest zijn en 100% werkend zijn bevonden, hoeveel info wil je hebben :)
Je loopt imho evenveel risico als met een nieuw product in gesealde doos. Hiervan ga je er van uit dat het werkt. Terwijl je nu 100% zekerheid (als ik azerty) moet geloven hebt dat hij goed werkt.

Mocht hij onverhoopt niet werken dan stuur je hem RMA.

iRacing *** Twitch

• mvdam
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:36

mvdam

Gekkie

Azerty is wettelijk verplicht de zelfde garantietermen te handhaven op demoproducten als op normale producten dus je hebt niks te vrezen. Je mag er vanuit gaan dat het bord gewoon compleet en werkend is.

Privé: Leaf 2018 MUXSAN 60kWh

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:43

Jaap-Jan

Geen IPv6- ready check meer :(

Mja, Azerty en garantie is nou niet echt een geslaagd huwelijk gebleken. ;)

En hoever strekken die garantietermen? Een nieuwe heeft 2 jaar garantie en deze maar 1 jaar. Je kunt dus flink gezeik verwachten als 'ie na 1 jaar kapot gaat.

[Voor 55% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-12-2010 15:11]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• RiCkY82
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 19:37
Jaap-Jan schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:08:
Mja, Azerty en garantie is nou niet echt een geslaagd huwelijk gebleken. ;)

En hoever strekken die garantietermen? Een nieuwe heeft 2 jaar garantie en deze maar 1 jaar. Je kunt dus flink gezeik verwachten als 'ie na 1 jaar kapot gaat.
Volgens mij heb je standaard 3 jaar garantie op Asus moederborden. Je kunt hem dan altijd nog naar Asus sturen lijkt mij als Azerty moeilijk gaat doen. Zolang je maar een factuur hebt waar de datum van aankoop op staat.

Edit:
Op http://support.asus.com/r...px?no=201&SLanguage=en-us staat precies hoe lang de garantietermijnen zijn die Asus verleent op hun producten :)

[Voor 12% gewijzigd door RiCkY82 op 20-12-2010 16:24]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aangezien de doos al open geweest loop je vooral risico dat het niet compleet is. Dat b.v. sata stekkertjes ontbreken ofzo. Is ook niet te achterhalen of die er ooit bijgezeten hebben naderhand.

Verder sluit ik me aan wat hierboven al 10x gezegd is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je weet niet wat er mee gebeurd is, misschien heeft ie weken lang in een computer gezeten die tijdens openingstijden altijd aan stond of misschien heeft ie alleen een tijdje in een vitrine gelegen. Maar op zich gaat van alle allebei die opties een mobo niet kapot. Mocht het niet werken kan je hem altijd nog terugsturen.

DUT Racing

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Yup, demo is gewoon uit de doos geweest om te showen, en er kunnen boekjes of wat sata kabeltjes ofzo missen.
Voor een beetje hobbyist geen probleem, handleiding download je bij de meeste fabrikanten in PDF format van de website en kabeltjes hebben veel tweakers in overschot liggen.

Wat garantie icm Azerty betreft moet je gewoon op de hoogte zijn van rechten en plichten omtrend garantie. Op de website van Jurofoon kan je o.a. wel vinden wat het precies inhoud.
Sowieso is de winkel gedurende de gehele levensduur van het product het aanspreekpunt voor garantie en/of reparatie. Dat gekloothannes altijd met opsturen naar de fabrikant is dikke stierenpoep. Dat moet de winkel gewoon voor jou doen. Sla het consumentenrecht er maar eens op na ;) Heb er zelf veel aan gehad toen ik problemen had met Azerty. Uiteindelijk wel heel netjes opgelost, dus wel kudo's daar voor :) Het kost alleen even wat moeite en een kwartiertje leeswerk :P

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Dat er dan wat kabeltjes mist is niet erg. Naja moet iig wel 1 sata kabel bij zitten anders kan ik me HDD natuurlijk niet aansluiten. Dan weet ik genoeg en ga ik verder met de aankoop.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Och, als je ze al mist en je hebt zelf niks op voorraad, dan kan je vast wel een medetweaker lief aankijken of die tegen transportkosten een kabeltje voor je opstuurt ;)
Ik heb er altijd zat liggen iig. ;)

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• Blord
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 08:05

Blord

Hello Kitty !

Ze zijn wel betrouwbaar hoor. Ik koop ook wel eens demo moederborden, dat was bij mij alleen het bord en de backplate, verder niks erbij. Het mobo deed prima en de extra's had ik toch niet nodig. De prijs lag veel lager dan de normale winkelprijs.

En met de garantie van Azerty had ik nooit problemen. RMA aanvragen en gerepareerd/nieuwe terugkrijgen.
Een produkt was EOL, toen mocht ik voor het volledig aankoopbedrag iets anders uitzoeken.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:29
Ik heb al 2 demo bordjes daar gekocht, allebei als nieuw en prima werkend. Zeker doen dus :)

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 09:25
Hier ook al 2 demo artikelen gekocht en werken ook nog steeds naar behoren. Dus zeker doen.

Anoniem: 22659

Kleine titelchange... vind dit iets neutraler!

Imo worden er een aantal zaken goed belicht. Informeer van te voren duidelijk naar de zaken die erbij zitten/ontbreken en vraag van tevoren duidelijk hoe het met de garantie zit (beter nog: stel dat de fabrikant x jaar garantie biedt en dat je aanneemt dat die nog steeds van toepassing is en door de verkoper wordt geleverd). Bij voorkeur vermelding op de bon van bovenstaande afspraak!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

leuk_he schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:25:
Aangezien de doos al open geweest loop je vooral risico dat het niet compleet is. Dat b.v. sata stekkertjes ontbreken ofzo. Is ook niet te achterhalen of die er ooit bijgezeten hebben naderhand.
Even kijken in de handleiding, staat normaal toch altijd wat er allemaal bij zit?

Dat een webshop hun demo-producten nog kwijt wilt snap ik (anders kost een demo wel erg veel geld) maar ze zullen toch wel de moeite nemen om even handleiding en sata-kabeltjes terug te stoppen? Vooral de kabeltjes zitten niet voor de lol bij een moederbord. Dus je zou er wel vanuit mogen gaan dat dat erbij zit lijkt me, tenzij duidelijk is vermeld dat er dingen ontbreken natuurlijk.

[Voor 8% gewijzigd door bwerg op 21-12-2010 14:56]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, tot zo ver opgelucht. Wel leuk dat ze dit doen demo modellen.
Duur moederbordje voor lager prijs :) Zolang de I/O shield maar aanwezig is en drivers ben ik tevreden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bwerg schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:56:
[...]

Even kijken in de handleiding, staat normaal toch altijd wat er allemaal bij zit?
Bij het bord van de topic stater staat het in de handleiding. Echter in het verleden heb ik ook gevallen gezien dat de handleiding dezelfde handleiding was voor verschillende moederborden (ene keer met spdif aansluiting, raid verschillen enzo). Uit de handleiding kon je dan niet opmaken wat erin zat, alleen hoe je het aan moet sluiten.

Gelukkig maakt topic starter er geen ppunt van en dat is ook de instelling van een echte tweaker: gewoon de problemen oplossen die je tegenkomt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Signex

Signex

Crazy of the North

Topicstarter
Hij zal zo wel komen, meld wel als er iets mee is of niet voor mensen die het boeien :P
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee