Koptelefoon aansluiten op 42LG5000 tv

Pagina: 1
Acties:

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik wil op m'n 42LG5000 televisie een (draadloze) koptelefoon kunnen gebruiken. Hierbij loop ik echter tegen een probleem aan:

Als ik de koptelefoon aansluit op de koptelefoonuitgang gaan de speakers van de tv uit. Dit betekend dat ik telkens als ik de koptelefoon wil gebruiken ik de plug erin moet doen en erna weer de plug eruit halen. Nogal onhandig.

Als ik het geluid van de tv via de scart uitgang pak blijft het geluid van de tv het doen, echter hoor ik dan niet meer het geluid van het apparaat op de component-ingang.

Ik wil graag alle geluid die de tv normaal weergeeft ook via de koptelefoon horen. Waarbij de output naar de koptelefoon het altijd moet doen, onafhankelijk van het volume van de tv.

Heeft iemand een suggestie hoe ik dit voor mekaar kan krijgen?

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

DAC kopen en die aan de optische uitgang van de TV koppelen? Aan de andere kant van de DAC de koptelefoon aansluiten. Als je de TV via de audio uitgang verbind zal het geluid in 99% van de gevallen over de interne speakers en de apparatuur aangesloten op de audio out klinken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb het nagezocht in de handleiding. Er is idd een aparte functie voor die de speakers van de tv kan uitzetten voor het aansluiten op de optische uitgang.
Blijft er wel geluid over de optische uitgang gaan als ik de tv mute, of geluid zeer zacht zet ?
En wat is een betaalbare converter hiervoor? Heb weinig zin om 100 euro uit te geven aan zo'n converter voor een koptelefoon van 70 euro.

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."