HD6850 + 64bit windows 7 - problemen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc crashed op verschillende momenten, de pc is net nieuw.

1 AMD Phenom II X6 1075T 3.00GHz 6MB AM3 Box
1 Antec Voeding TruePower 650W, Modulair (zwart)
1 ASRock 870-Extreme3 AMD 870, SATA600, USB3.0
1 Cooler Master Midi Tower CM 690 II Advanced ATX No PSU
1 Kaspersky Antivirus Personal 2011 NL 1PC Retail
2 Kingston 2x2GB, DDR3, PC12800, CL9, XMP
1 Microsoft Windows 7 Home Premium NL 1u 64bit OEM
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S223C 22x/22x/12x SATA Bulk (zwart)
1 Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD6850 1GB 2xDVI/HDMI/DP
1 Scythe Processor Koeler Mugen 2 Rev. B AMD & Intel
1 Western Digital 1TB SATA600 64MB, WD1002FAEX

Ik lees op internet dat er meer mensen problemen hebben met 64bit windows 7 + HD6850. Maar nu ik de laatste drivers van AMD 10.12 heb geinstalleerd wordt het alleen maar erger, de pc start nu op en dan na 3min crashed hij. Het beeld bevriesd, geluid etc gaat gewoon door en dan kan ik alleen maar de reset knop gebruiken.

Is de videokaart nu gewoon slecht/kapot, of is het een driver gerelateerd probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

probeer het eens met 10.10e,

En is het al na het samenstellen van je pc dat het misgaat ?
Misschien nog een bios update proberen.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
Ik heb zelf ook Windows 7 x64 met een ATI 6850, ik gebruik de 10.12 drivers en heb geen problemen.

Ga het standaard lijstje af:
- Safeboot (om uit te sluiten dat het een driver probleem is)
- Memtest
- Andere voeding als dat mogelijk is
- Controleer de temperatuur van je verschillende componenten

Zeker als de PC net nieuw is kun je nog niks uitsluiten, dat is altijd het moeilijke aan dit soort problemen.

[ Voor 7% gewijzigd door UTwizard op 20-12-2010 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bios is ok, is de allernieuwste 1.60

- Safeboot (om uit te sluiten dat het een driver probleem is)
Met de windows drivers doet hij het goed, safeboot ook. - Memtest
Zal ik doen
- Andere voeding als dat mogelijk is
Die heb ik niet beschikbaar.
- Controleer de temperatuur van je verschillende componenten
De temperatuur is geen probleem, die komt niet boven de 70 graden celsius. En dan crashed hij toch.

Het scherm freezed en dan zegt hij eerst "windows heeft het contact met de drivers van de videokaart verloren en dat is hersteld." Dat doet hij 1 of 2x en dan loopt hij helemaal vast en gaat het scherm op zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UTwizard schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:09:
Ik heb zelf ook Windows 7 x64 met een ATI 6850, ik gebruik de 10.12 drivers en heb geen problemen.
Mag ik vragen wat voor voeding je gebruikt, misschien ligt het daaraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:33

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:26:
[...]

1 Antec Voeding TruePower 650W, Modulair (zwart)
Die dus.

Heb je al een ander OS geprobeerd? bijvoorbeeld de 32bit win7 of een linux live cd.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik vroeg me af wat hij voor voeding gebruikt, omdat het bij hem wel werkt.

Het kan namelijk zijn dat die Antec niet voldoende is voor de HD6850 al lijkt me dat sterk.

Ik ga nog wel wat testjes uitvoeren en anders breng ik hem terug naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grapefruit
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23-12-2024
Ik heb een X6 1055T, 870 extreme 3,een 6850 van XFX en Windows 7 64 bit. Best een vergelijkbaar systeem en ik trek het prima met een 520W voeding van Seasonic. Die Antec is een degelijke voeding dus daar ligt het denk ik niet aan. Bij mij werkt de videokaart overigens prima met de 10.10 driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 19:33

itsalwaysme

Graast voor DB

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:40:
Nee ik vroeg me af wat hij voor voeding gebruikt, omdat het bij hem wel werkt.

Het kan namelijk zijn dat die Antec niet voldoende is voor de HD6850 al lijkt me dat sterk.

Ik ga nog wel wat testjes uitvoeren en anders breng ik hem terug naar de winkel.
mijn excuses, ik had niet goed gelezen en dus ook niet gezien dat jij de TS was.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Is je geheugen compatible met je mobo?

Heb zelf geen problemen met cfx 6850 en W7 ultimate 64bit.

|2600k|Asus 290|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:12
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:26:
[...]

Een CoolerMaster Real Power 620M.

Let ook eens op de temperaturen van je CPU, misschien dat de koeler niet helemaal lekker contact maakt met de CPU en loopt deze tegen zijn grens aan.

Omdat je geen andere voeding hebt, heb je misschien wel de mogelijkheid om een andere videokaart te gebruiken als test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
Dit klinkt aardig als een kapotte videokaart
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:46:
Maar nu ik de laatste drivers van AMD 10.12 heb geinstalleerd wordt het alleen maar erger
Dit duid lijkt mij op een kapotte videokaart. Heb je de mogelijkheid om deze kaart in een andere pc te testen of een andere kaart in deze pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Temperaturen van de GPU waren niet hoger dan 70 graden, dus dat kan het niet zijn?

Heb ook geen andere videokaart, mijn geheugen is compatible met het moederbord, dat is de reden dat ik die uitgekozen heb!

Denk dat er toch echt iets mis is met die videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
- Met standaard drivers doet alles het
- Met AMD drivers gaat het verkeerd
- Met de nieuwste AMD drivers gaat het nog slechter

Hiermee heb je denk ik alles geëlimineerd behalve de videokaart, de drivers en het moederbord.

Drivers testen:
- Uninstall drivers
- Boot in veilige modus en gebruik driversweeper
- Boot in normale modus en installeer de AMD drivers

Videokaart testen:
- Koop een heel goedkoop kaartje en kijk of deze wel werkt (kost iets van 20-30 euro)

Moederbord:
- Stop de videokaart in het andere PCIe 16x slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Gebruik de Driver CD, die bij je HD6950 hebt gekregen.

Dat heeft bij mij goed gewerkt... De nieuwe drivers zijn inderdaad slecht en crashde mijn pc ook...
Anders kan jou probleem ook je geheugen zijn, maar dat weet ik niet zeker..

Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij de orginele drivers ging het ook niet helemaal goed, maar ik zal windows nog wel een keer opnieuw installeren. En dan de oude drivers installeren, kijken of het dan beter werkt...

En memtest doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Desnoods haal je even een ubuntu cd binnen en test je daarmee of je systeem weer crashed. Dan weet je zeker dat het aan je hardware ligt.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn oude videokaart geinstalleerd een geforce GT6600.

En nu werkt alles prima, dat betekend waarschijnlijk dat de videokaart stuk is heh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik denk ook dat de videokaart stuk is want ik gebruik zelf dezelfde videokaart met Windows7 Home Premium x64 en dan de 10.10e drivers van ATI maar heb er totaal geen problemen mee. Enigste wat wel is dat ik een ander moederboard heb namelijk een Asus P6X58D Premium maar dat zou in principe niet mogen uit maken.

Wel raad ik je aan om toch nog eens de videokaart in een ander systeem te proberen omdat ik namelijk al diverse topics hier op Tweakers gezien heb waarbij de Asrock 870 Extreme 3 nogal vage problemen had. Dit wisselde van vreemde problemen met audio tot bsod's op een onverklaarbare manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgenavond de videokaart terugbrengen, de computer werkt nu super snel en foutloos. Met de oude videokaart.

Is er een manier om het moederbord te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Enigste manier is om de videokaart eens in een ander systeem te testen en wanneer die dan wel goed werkt in een ander systeem dan weet je dat het toch aan je moederboard ligt. Het moerderboard op zich testen word vrij moeilijk en dan zou je al je cpu, videokaart en geheugen op een ander board moeten zetten en dat uittesten.

[ Voor 19% gewijzigd door Roel1966 op 21-12-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, nu werkt het systeem ook niet meer optimaal met de oude (nieuwe) videokaart. Ik heb wel 10uur memtest gedaan, en daar waren geen problemen.

Denk dat ik de videokaart terug breng, en als hij dan toch goed blijkt te zijn dan is het moederbord kapot?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik verdenk eerder je moederbord dan je videokaart eigenlijk. Veel over je moederbord gezien dat die instabiel werden. zoals hierboven staat.

[ Voor 40% gewijzigd door Cave_Boy op 22-12-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Zo te zien is het dus een videokaart die niet deugd! Maar probeer eens een andere videokaart. Wat ook nog kan (en dat zie ik regelmatig, omdat ik regelmatig pc check uitvoer bij diverse mensen wiens systeem niet stabiel is.) dat de 6 pins volt aansluiting niet goed in de kaart gaat. En dat de kaart schokjes krijgt van de prik (en dat is dus niet goed) . Dus check je videokaart en haal hem desnoods de voedingskabel van je Videokaart eens los en bekijk die pin aansluiting eens. ik neem aan dat hij modulair, en trek eens een nieuwe PCI-E voedingskabel, misschien dat die voedingkabel de fout is!

Johann Sebastian Bach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 23:51
ik kreeg een tijd lang dezelfde fout, alleen met onboard 3dkaart. 2x geheugen teruggestuurd, daarna geheugen met mobo, bleek dat ASrock problemen had met m'n ocz geheugen. Gaf ook constant PRECIES diezelfde foutmelding en ik had artifacts bij bluray afspelen en zwarte schermen enzo. Als je gaat RMA-en kun je je mobo maar beter meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark de Vaal
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:10
Wat zijn je CPU temps

[ Voor 181% gewijzigd door Mark de Vaal op 22-12-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
Kan de moederboard zijn..

Toevallig geen andere PC met een andere mobo waar je de videokaart ff kan checken (samen met de geheugen, hdd, voeding ) ?

Dan weet je het zeker... Ik weet zover ff niet of er een programma is om je MB te testen. Ik ken alleen diagnose kaarten (pci) die zulke dingen wel kunnen doen.

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mag de gehele PC naar 4launch brengen, die gaan em checken. Dus dan komen hun er wel uit of het het moederbord, geheugen of de videokaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfire
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 12:35
Lijkt me duidelijk je hebt bijna alles getest dus ik denk dat het je videokaart is!
succes ermee!
Pagina: 1