Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Driver] Intel Chipset - waar is de nieuwste?

Pagina: 1
Acties:

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-11 14:09
Ik heb een Asus moederbord met een X58 chipset en ik wou de nieuwste drivers downloaden voor een aankomende format. Op de Asus website stonden alleen wat chipset drivers van zo'n 1,5 jaar oud dus ben ik bij Intel zelf gaan kijken.

Daar vond ik dit: "INF Update Utility - Primarily for Intel® 5, 4, 3, 900 Series Chipsets" versie 9.11.1025 uit 12/22/2009.

Dit leken mij nogal oude drivers dus ben ik nog wat verder gaan zoeken. Ik kwam uiteindelijk op een forum met een discussie over Intel chipset drivers met daarin een linkje naar deze (franse) website waarop driver versie 9.20.1015 staat van 4 Oktober 2010.

Via Intel zelf krijg ik dus 1 jaar oude drivers terwijl er blijkbaar ook veel nieuwere zijn, alleen weet ik niet of die website en die drivers echt te vertrouwen en ook echt the real deal zijn.

Via dit topic op het evga forum kwam ik bij die nieuwere drivers. Daar hadden ze het in April dit jaar al over nieuwere drivers (1027) dan die via Intel zelf zijn te downloaden (1025).

Tijdens het lezen van die topics kwam ik er ook achter dat de installer blijkbaar geen bestanden vervangt, als je al een driver hebt vervangt de installer deze niet met een nieuwere versie zonder dat je dat expliciet tegen de installer "zegt".

Verwijderd

Heb je al eens op de frontpage gekeken?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 12:34 ]

• Max Hunt
Ja ik heb een news feed voor het nieuws op tweakers en ik ben zojuist alles nog even bij langs gelopen van de afgelopen 2 dagen. Het enige wat ik kon vinden wat mogelijk met mijn vraag te maken zou hebben waren de nieuwe Intel Rapid Storage drivers voor raid opstellingen.

Misschien kun je iets specifieker zijn met een linkje o.i.d. naar wat ik blijkbaar gemist heb.

Verwijderd

Dat zijn de drivers die je nodig hebt.

• Max Hunt
Dat zijn inderdaad drivers die ik nodig heb, naast de chipset drivers. De rapid storage drivers zijn niet de chipset drivers waar ik het hier over heb. Zoals hier ook te zien is op de Intel website, je hebt chipset + storage drivers.

En via die link krijg ik natuurlijk wel een download voor de chipset drivers, maar deze zijn van 22 december 2009 terwijl ik op verschillende websites (gelinkt in 1e post) nieuwere versies ben tegengekomen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:52

Haan

dotnetter

Ging die Intel update utility niet pas de drivers downloaden als je de tool runt? Dan is het ook niet zo raar dat het al zo oud is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Max Hunt
Bij de installatie methode lees ik dat je of handmatig de inf bestanden uit de temp map moet halen of dat je het programma moet opstarten met een extra commando (-overall), lijkt mij dat dan de drivers in het installatie programma zitten en niet los worden gedownload.

Dit is een lijst met updates van de chipset drivers: Intel INF Update Utility. De laatste van mei 2010 is een beta versie.

• Slammed_a4
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08 13:21
hallo,heb net een nieuw systeempje samengesteld en op de cd van het moederbord stond een programma genaamd intel inf driver utility,is het nodig dit te installeren?heb zo wat op google gezocht maar vind precies niet echt een antwoord,alleen vond ik wel dat als je windows7 hebt blijkbaar automatisch de juiste drivers geinstalleerd worden...

mijn systeem is nu:

Msi P67a-G45(b3)
I7 -2600K
8gb ddr3 1600mhz kingston
Msi 580Gtx TF (OC)
W7-64Bit

drivers voor audio/netwerk/videokaart heb ik zelf geinstalleerd,verder word de CPU ook gewoon herkend in het bios en in windows zelf...mijn vraag is het nu,is het onnodig om dit programma te installeren als alles verder gewoon (heerlijk) werkt...?

alvast bedankt!
Pagina: 1