20 Verschillende radio uitgangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-08 09:43

ObAt

Loading...

Topicstarter
Hallo,

Nadat ik de regels van dit subforum heb gelezen ben ik er achter gekomen dat de bewoners van dit subforum niet zo staan te wachten op een Wat-moet-ik-kopen-topic, toch probeer ik het stiekem toch omdat ik vind dat dit geen standaard vraag is :)

Een klant heeft 20 mensen in dienst dit aan een lopende band werken (2 rijen van 10 mensen). De werknemers willen graag allemaal apart radio kunnen luisteren, dus ieder moet voor zich een aantal (4/5/6) voorgeprogrammeerde radio zenders moeten selecteren, en dit kunnen luisteren met een goed isolerend hoofdtelefoon.

Zelf heb ik een een kijkje genomen naar verschillende gehoorbeschermers met radio. Helaas is zoiets niet een oplossing omdat je dan met het probleem zit met accu's (batterijen in dit geval), het moet allemaal worden opgeladen en uit ervaring weet ik dat dit uiteindelijk mis gaat. Hetzelfde geld voor een soort MP3/MP4 spelers met FM ontvangst.

Het enige wat in mij opkwam is een soort systeem wat ze bij ziekenhuizen vaak hebben, een kastje waar je gewoon een hoofdtelefoon in kan stoppen en waar een aantal voorgeprogrammeerde zenders in staan. Zoiets zal ideaal zijn, maar ik heb geen idee hoe ik aan een soortgelijk systeem kan komen. Misschien weet een slimme Tweaker hier meer over!

Dit zijn de eisen van het systeem:

- Moet goede FM ontvangst hebben, beter nog is een antenne aansluiting of in het uiters geval een WiFi ontvanger voor internetradio.
- Er moet een hoofdtelefoon op aan te sluiten zijn (gewoon een Jackplug o.i.d.) (Deze kan ik uiteraard gewoon los bestellen)
- Het moet niet te moeilijk zijn, touchscreen en die fratsen zijn niet nodig, gewoon 4/5/6 verschillende knoppen om tussen de favorieten te schakelen is voldoende (of een mooie old-school draaiknop :D)
- 1000 euro per persoon is iets aan de hoge kant, een beetje economisch moet het systeem wel zijn.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, in ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

ObAt

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

De oude systemen in ziekenhuizen werkten met een serie ontvangers en een 100V-versterker voor elke ontvanger; de draaiknop selecteerde de juiste lijn en verbond die door met een impedantietrafo.
Daar kon je dan een gewone luidspreker of hoofdtelefoon op aansluiten.

[ Voor 6% gewijzigd door Kaj. op 20-12-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
Bedankt! Zoiets is natuurlijk mogelijk, maar heeft u misschien toevallig een voorbeeld van apparatuur wat er dan gebruikt kan worden? Het systeem snap ik, maar het probleem is voor mij om erachter te komen welke specifieke apparaten ik moet gebruiken. Als u nog een typenummer/serie/merk kan noemen dan ben ik een gelukkige man :D, in ieder geval wel erg bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Kb
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 09:58

1Kb

Internet radio is neem ik aan geen optie? (Zoiets als een squeezebox of zo) Ik neem aan dat je een robuuste oplossing zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
1Kb schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:22:
Internet radio is neem ik aan geen optie? (Zoiets als een squeezebox of zo) Ik neem aan dat je een robuuste oplossing zoekt?
Opzicht kan dit ook een oplossing zijn, alleen is de besturing nogal moeilijk (touch/afstandbediening ect), het liefste zal ik gewoon een mooie draaiknop (of een aantal losse toetsen) willen. Zelf zit ik nu wat te kijken naar een soort van Keukenradio's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Waarom niet gewoon losse draagbare radio's? Met een stroom adapter heb je geen gedoe om batterijen te vervangen. Ik denk dat dit de meest simpele en goedkoopste oplossing is. Als er eentje kapot gaat is het ook niet zo erg en is de radio makkelijk te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt

ObAt

Loading...

Topicstarter
ocdaan schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:38:
Waarom niet gewoon losse draagbare radio's? Met een stroom adapter heb je geen gedoe om batterijen te vervangen. Ik denk dat dit de meest simpele en goedkoopste oplossing is. Als er eentje kapot gaat is het ook niet zo erg en is de radio makkelijk te vervangen.
Dat kan ook uiteraard, maar ik weet niet hoe goed de radio ontvangst is in de ruimte (stalen loods). Daarom dacht ik aan een systeem wat de elektronica verplaatst naar een andere ruimte, zodat er in de ruimte zelf alleen een kabel loopt met het signaal waar de koptelefoons op kunnen aan worden gesloten.

Draadloze koptelefoons zal volgens mij ook niet werken, 20 dezelfde koptelefoons in dezelfde ruimte zorgt volgens mij voor de nodige storingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Ik denk dat het met die ontvangst wel meevalt, het zal vast geen bunker zijn waarin word gewerkt en is makkelijk te testen toch.
Pagina: 1