Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na jaren toch maar een account aangemaakt omdat ik geen oplossing kon vinden op het forum.

We hebben op ons kantoortje een bedraad netwerk en willen graag een en ander uitbreiden met wifi. De huidige situatie is alsvolgt: het internet komt binnen en loopt via de DC/TS (Windows server 2003//SBS), hierop zijn bedraad aangesloten een zestal pc's. De pc's maken via remote desktop services verbinding met de TS. Tot zover is er niets aan de hand en is wifi ook niet nodig.

Nu heb ik onlangs een Ipad gekregen en deze heeft natuurlijk de behoefte aan wifi. Hiervoor heb ik een oud draadloze router als access point aangesloten op het netwerk, IP-adres ingesteld op het domein van de server en alles werkt. Tenminste, het internet is toegankelijk, via RDP-lite kan ik ook de server benaderen, alleen wanneer ik wil inloggen met de username/password die wel werkt op de pc's, krijg ik de melding:
"To log on to this remote computer, you must be granted the Allow log trough Terminal Services Right."

Hopelijk kan iemand me hierbij van goede raad voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de server moet je account de rechten krijgen om via TS te kunnen inloggen.

Zelfde verhaal als mensen via VPN connectie willen maken.

Draait er TS op de server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:29
Log je wel met een domeingebruiker in ( domain\username of username@domain.local )

En zoja, is deze gebruiker lid van de "Remote Desktop" users op de lokale server? ( compmgmt.msc -> Local Users and Groups -> Groups -> Remote Desktop Users )

[ Voor 49% gewijzigd door tc982 op 20-12-2010 12:38 ]

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gebruikers ook via remote desktop users toegevoegd, maar het gewenste resultaat blijft uit.
Ik start RDP (heb de DNS van de server toegevoegd), krijg vervolgens het standaardscherm voor het inloggen, net zoals bij de vaste pc's. Ik gebruik de gebruikelijke usernames (zijn inmiddels via compmgmt toegevoegd), maar vervolgens krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Ik neem toch aan dat wanneer ik via een bedrade verbinding kan inloggen, ik op dezelfde manier met dezelfde gebruikers toch ook via een access point verbinding kan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Kijk maar eens op welk niveau je RDP hebt aangezet.
-Dont allow connections.
-Allow connections from clients running any versie...blabla
-Allow using NLA

Moet je hem even op de middelste optie zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appel
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-08 16:07
Geef je in de RDP app wel het juiste logon-domain aan?

Dit kan je ook omzeilen door met DOMAIN\username in te loggen.
Pagina: 1