Toon posts:

Vraag over PC-configuratie van Alternate

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een nieuwe computer bouwen omdat ik mijn huidige ga weggeven.
Ik vind de PC-builder van Alternate.nl een prettige manier om tot een nieuwe computer te komen omdat ik er niet heel veel verstand van heb. Mijn huidige computer heb ik zo ook bij elkaar gekozen.
Ik heb nu twee vraagjes.

1. PC-builder 'zegt' over mijn gekozen configuratie dat ik een processor met koeler heb (boxed) en dat ik die kan vervangen. Nu snap ik dat 'kan' inhoudt dat dat niet hoeft, maar ik vraag me dan wel af of het nodig is. Ik hoop het niet..
2. Ik vroeg me ook af of de computer die ik nu gekozen heb, ok is. Daarmee bedoel ik dan ik hopelijk geen gekke dingen heb geconfigureerd of dat bepaalde onderdelen niet tot hun recht komen.

http://www.alternate.nl/h...irm&id=221536&tn=BUILDERS

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
1. Als jij van plan bent om te gaan overclocken is de boxed koeler in principe voldoende. Als je aanvullende eisen hebt (processor zo koel mogelijk, zo weinig mogelijk geluid) is het wellicht zinvol om een ander aan te schaffen. Maar dit is iets wat je in principe ook zelf achteraf kunt doen.

2. Je setup is in principe 'ok'. En daar bedoel ik mee dat het best zal werken. Of hij ook 'ok' is voor jou wensen is een 2e vraag. Wat wil je er mee gaan doen? Als je wil gamen zal je wellicht een videokaart kunnen gebruiken. Persoonlijk vind ik 2 GB ram ook vrij weinig bijvoorbeeld. Maar dat is helemaal afhankelijk van wat je wil.

3. Je hebt er geen OS bij staan, daar heb je wel over nagedacht? ;)

Desktop | Server | Laptop

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie! Even kijken:

1. Ik heb van mn leven nooit ge-overclocked. Als dat ervoor zorgt dat ik daarmee genoeg heb met deze boxed koeler, dan ga ik dat snel leren :) Ik heb namelijk ook geen idee wat het überhaupt inhoudt en heb het al een tijd willen weten.. :) Ik neem dat ik dat snel kan leren of is het ingewikkeld?

2. Ik ga niet gamen, ik heb in mn huidige PC ook geen speciale videokaart nodig gehad. Ook gebruik ik momenteel 2GB RAM en ik heb nog geen behoefte gehad aan meer. Mijn idee is dat als ik meer wil, ik er gewoon 2GB bij gooi. Ik gebruik de computer voor de standaard zaken als internet en documenten. Af en toe wat Mathematica maar niet om mijn computer voor aan te passen. Het lijkt mij dat ik dus ook niet veel nodig heb. Ik hou wel van snel en mijn huidige CPU is 2.9GHz dus moet deze 3.1GHz meer dan voldoende zijn neem ik aan..

3. OS is al 5 jaar Ubuntu en daar blijf ik voorlopig bij :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-12 14:31

Edmin

Crew Council

get on my horse!

*LET OP* - Wat moet ik kopen

Dit soort topics zijn niet toegestaan op GoT. Zie bovenstaande link voor meer info. Dit topic ga ik sluiten.

Dit topic is gesloten.