muziek in website

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-05 06:46
Ik weet het jullie zullen wel denken heb je er weer een die niet eerst heeft gezocht..
Dat heb ik dus wel maar ik kon nergens het andwoord op mijn vraag vinden.

Ik heb een site met de lijst van de top 40 erop. Ik heb toestemming om 20 sec van elk nr op de site plaatsen ( voor school educatieve site )
Nu wil ik dat de bezoekers de nrs kunnen luister zonder dat ze het nummer kunnen downloaden.
Is dit mogelijk ? Ik heb ut al met _embed_ geprobeerd maar dan gaat ie ut preloaden en das nie echt de bedoeling :)
Het formaat van de nrs is mp3.

Alvast hartelijk bedankt

• DeFeCt
  • Laatst online: 21-05 10:56

DeFeCt

je wéét toch

Je zou de nummers kunnen omzetten naar realaudio en het streaming aanbieden, dan is het niet te saven...

Flickr

• ThaBuz
ja maar werkt dat ook als het geheel op cdrom staat ?
want zo moet ik het verhaal inleveren.

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Je mag het niet kunnen downloaden maar je moet het op cd-rom inleveren... Help me I'm lost...

Flickr

• ThaBuz
Ok ik zal het nog een keer uitleggen.

Het is een project voor school.
We moeten een site maken voor kinderen van de bovenbouw van de basisschool.
Het is dus de bedoeling dat deze site later online komt voor de kinderen en ze mogen niet de kans krijgen om de muziek te downloaden.
Maar eerst moet de site worden beoordeeld door school en ze eisen dat het op cd-rom wordt ingeleverd.
De site moet alleen wel helemaal af zijn bij inlevering er mag niets meer aan veranderd worden.

Dus daarom mijn vraag kan dat met realaudio ?

Sorry als ik wat onduidelijk was :)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Je spreekt jezelf nogal tegen, ookal heb je dat misschien niet helemaal door, de kinderen moeten muziek kunnen luisteren maar ze mogen het beslist niet kunnen downloaden... Dat gaat dus niet!
Om te kunnen luisteren moet je het kunnen downloaden, zowel voor mp3 als met real...

Daarnaast heb je voor mp3 en voor real een plug-in nodig, nou wordt die geloof ik bij de laatste browsers wel al standaard geinstalleerd, maar hoe gaat dat als ze hem op school op een oude 4.0 browser gaan bekijken :?

Of realaudio ook vanaf een cd speelt zou ik je niet kunnen zeggen, als de plug-in is geinstalleerd denk ik het haast wel..
trail 'n' error

Flickr

• ThaBuz
Kijk dat wou ik gewoon ff weten :)
Of het mogelijk was het op een andere manier te doen zodat ze niet hoeven te downloaden.
Dat gaat dus niet dus hoef ik daar verder weinig tijd in te steken.
Ik zal nog es met realaudio proberen.
Heel erg bedankt voor je reacties, greetz

Verwijderd

Met realaudio kan dat alleen als je het achter een servertje zet... Dan moet je dus ook RealServer draaien....... krijg je en url iets in de richting van http://www.jouwsite.nl:8080/ramgen/muziekje.rm

Alleen dan is het niet te downloaden (in zijn geheel dan). Beluisteren kan wel door streaming media....

En preloaden doet ie alleen maar de eerste 5 - 10 seconden....... (bufferen heet dat dan)

Verwijderd

Is denk ik hier wat spraakverwarring. Als je over streaming audio praat, wordt er ongeveer 26Kb aan info verzonden, waarna de opname wordt afgespeeld. De totale file staat daarna meestal in je temp. file.
Als je de normale link geeft (Mp3, wav, etc.)
moet eerst de totale file gedownload worden, voordat er afgespeeld wordt.
Het is ook een misverstand , dat streaming audio niet te saven zou zijn. Ik gebruik WINAMP met een inputplug voor Real audio.
Kan zo van RA een wav. maken met winamp.
Als je bij winamp de fileinfo bekijkt, kun je alles zo opvragen en een geschikte file er van maken.
Overigens, kijk eens bij het gedeelte van mijn site, met streaming audio (liefst winamp gebruiken) en het ANP nieuws in RA.
Kijk HIER

• paulh
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-05 14:30
Jullie praten leuk over streaming audio ... maar weten jullie wel wat zo'n streaming server kost ?? ... is heel erg duur in ieder geval.

[ZwareMetalen.com] - [Kom in aktie tegen de CO2 maffia]

Verwijderd

Op Thursday 15 March 2001 17:18 schreef paulh het volgende:
Jullie praten leuk over streaming audio ... maar weten jullie wel wat zo'n streaming server kost ?? ... is heel erg duur in ieder geval.
Kost dus helemaal niks !! Kunt radiostation maken, 24 uur per dag via bijv. http://www.live365.com.
365 MB opslag !.
Via http://www.myplay.com

3GB aan opslag voor locaal gebruik (maar kijk op mijn site, die ik heb opgegeven. Met trucs ook via websites dus.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 14:23
Doe niet zo moeilijk man ;)
Bouw dat gedeelte gewoon in Flash.. die ondersteunt mp3's.

En als je niet wil dat ze downloaden dan lijkt het mij zeer lastig aangezien streaming ook downloaden is :)

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op de cd kun je er dan een mooie executable van maken die zichzelf opstart als je de cd erin pleurt... hak nog nie aan gedach :)

Flickr

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Op Wednesday 14 March 2001 23:43 schreef DeFeCt again het volgende:
Je zou de nummers kunnen omzetten naar realaudio en het streaming aanbieden, dan is het niet te saven...
Jewel hoor :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Op Thursday 15 March 2001 22:00 schreef OzBoz het volgende:

[..]

Jewel hoor :)
Moet je het weer verpesten?, trut!

Flickr

• ThaBuz
Op Thursday 15 March 2001 19:22 schreef Glorix Jim het volgende:
Doe niet zo moeilijk man ;)
Bouw dat gedeelte gewoon in Flash.. die ondersteunt mp3's.
Was het maar zown feest dat ik daar tijd voor had om alleen al flash te leren :(
Neej dit is korte termijn werk voor school dus helaas...

Verwijderd

Hmz, ik snap hier 1 dingetje niet helemaal....

Je hebt let's say 40 nummers van de Top40 die elk maar twintig secs duren, dus het is legaal (geloof ik), wat zit je dan moeilijk te doen over het downloaden :? Dat mag dan toch..?

Verwijderd

Moet verschil maken tussen muziek, downloaden, en uitzendingen verzorgen.
Het uitzenden van radio-en tv programma's valt niet onder het regime van Buma/SENA en de andere organisaties.
Ook (nog) niet onder de mediawet.
In theorie gaat het om een "telecommunicatiedienst", waarvoor registratie bij de OPTA is vereist. Maar die geven (wellicht verstandig) daar geen uitsluitsel en richtlijnen over.
Voor het uitzenden van muziek heb je formeel gezien wel toestemming nodig van Buma/SENA.
Bron is overigens "Computeridee".

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 14:23
Op Thursday 15 March 2001 22:43 schreef ThaBuz het volgende:

[..]

Was het maar zown feest dat ik daar tijd voor had om alleen al flash te leren :(
Neej dit is korte termijn werk voor school dus helaas...
Is niet moeilijk.. je importeert een mp3'tje in Flash. Gooit die in de timeline (gewoon sleur&pleur uit je library) en dan 'publish' je je flash file. Dat doe je dan met elk mp3'tje.

Dan in je hoofdpagina (in HTML dus) een link zetten naar elke flash file.

Simpeler kan toch niet ? :)

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:33
Op Thursday 15 March 2001 17:18 schreef paulh het volgende:
Je hebt echter geen streaming server nodig. Het werkt ook op een gewone server, maar het gevolg is dan wel dat de het geluidsbestand wel gewoon gedownload kan worden.

Dit bijvoorbeeld:
http://www.lulkoek.com/cu2/girliegirlie.ram
laat streaming een liedje horen vanaf een server bij WideXS (en dat is gewoon een standaard hotseknots-server). Dit bestand is echter gewoen een tekstbestand met als enige inhoud de naam van dit bestand:
http://www.lulkoek.com/cu2/girliegirlie.rm
Als je die aanklikt, wordt het bestand eerst gedownload en dan pas afgespeeld.

Op http://www.lulkoek.com/cu2/gadget.html staat de EMBED-code om een .ra-bestand streaming te laten horen

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Pagina: 1