Aanpassen taal bij recovery procedure sony laptop

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:53
Een aantal maanden geleden heb ik een laptop aangeschaft, betreft een sony VPCEB2E1E/WI.
Bij de opstart van een nieuwe laptop vraagt hij oa. de taal, landinstellingen ed. Aangezien ik persoonlijk liever met een engelse windows werk heb ik dan ook gekozen voor een engelse installatie.

Enkele weken terug heb ik besloten om deze laptop te verkopen op internet, echter duikt nu het probleem op dat ik destijds voor engels gekozen heb ipv nederlands, bereidwillige kopers struikelen over dit probleem.
Ik dacht dat het relatief eenvoudig was om de taal te wijzigen, maar dit lijkt niet zo te zijn. Het is een gewone windows premium, en natuurlijk van windows uit kan de taal niet veranderd worden. Ik dacht dat het mogelijk was om via de recovery een andere taal te kiezen, zoals destijds tijdens de eerste keer opstarten, maar dit staat grijs gemarkeerd, en het is niet mogelijk deze aan tepassen.

Kunnen jullie mij hierbij helpen? Dit zou toch echt wel mogelijk moeten zijn...

Bedankt
Tom

Verwijderd

Als het goed is moet dit lukken:
Je gaat naar start en dan zoek je naar ''windows update''.
En dan klik je op ''check for updates''
Dan klik je op ''optional updates aviable''
Als het goed is staat daar het ''dutch language pack'' bij, en die moet je instaleren.
Dan moet je de laptop opnieuw opstarten, en dan moet je taalpakket activeren.
Daarvoor ga je naar het ''control panel'' en dan 'clock, language and region' .
Daar staat dan 'change display language', dan kun je nederlands kiezen als het goed is.

• beOnt
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:22:
Als het goed is moet dit lukken:
Je gaat naar start en dan zoek je naar ''windows update''.
En dan klik je op ''check for updates''
Dan klik je op ''optional updates aviable''
Als het goed is staat daar het ''dutch language pack'' bij, en die moet je instaleren.
Dan moet je de laptop opnieuw opstarten, en dan moet je taalpakket activeren.
Daarvoor ga je naar het ''control panel'' en dan 'clock, language and region' .
Daar staat dan 'change display language', dan kun je nederlands kiezen als het goed is.
Dit kan toch enkel met de win7 ultimate, maar toch niet met de home premium, of ben ik mis?

Verwijderd

@beOnt sorry je hebt helemaal gelijk. Probeer dit eens: http://www.pc-helpforum.b...windows-7-ook-voor-23535/

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
een tip: www.froggie.sk

Desktop | Server | Laptop

• beOnt
Bedankt, dat was hetgeen ik zocht.
Pagina: 1