[USB 3.0 schijf] welke kopen

Pagina: 1
Acties:

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een 2,5" USB 3.0 schijf. 500GB voldoet voor mij. Ik heb in de pricewatch gekeken en zie dat de "Western Digital My Passport Essential 3.0" het populairst is. Alleen mijn vraag is: is de snelheid van deze USB 3.0 schijven allemaal zo'n beetje hetzelfde of is er één die er siginificant bovenuit springt? Of kan ik net zo goed de "Western Digital My Passport Essential 3.0" kopen (deze is ook te koop bij Mycom, dus dat is lekker makkelijk (dicht in de buurt)).

Ik draai veel portable apps vanaf m'n portable schijf (momenteel een USB 2.0 schijf), dus snelheid is voor mij echt van belang.

• Kilgore
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-01-2023
Ha, ik ben ook bezig met een externe schijf, maar ik was tot de conclusie gekomen dat ik eSata wil, omdat mijn moederbord dat ondersteunt (usb 3.0 niet) en omdat externe schijven met usb 3.0 toch nog wat duurder zijn. Ik kan je niet helpen met je vraag, maar ben wel benieuwd waarom je usb 3.0 verkiest boven eSata.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:42

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Omdat USB3.0 nog niet echt een standaard is op dit moment (alleen de nieuwste hardware beschikt er over), vraag ik me in eerste instantie af of je uberhaupt al USB3.0 hebt op je moederbord (of eventueel met een pci-kaartje). Zo niet, dan heb je natuurlijk geen drol aan een USB3.0 schijf, aangezien deze dan op USB2.0 snelheden zal werken.
Mocht je wel al over USB3.0 beschikken, dan maakt het over het algemeen geen drol uit welke schijf je pakt. USB3.0 zou in theorie veel sneller moeten zijn dan elke hardeschijf dan ook.

Hier staat tekst

Verwijderd

Ik ben aan het kijken naar een externe HDD voor permanente backups (automatisch één of tweemaal per week backuppen). Ik weet alleen niet wat momenteel het handigste protocol is. In theorie is USB3 sneller dan eSata geloof ik, maar of dat ook al in de praktijk zo is is lastig te bepalen door de weinige actuele reviews. Sneller dan USB2 is het al wel ruim, zoveel weet ik wel.

Heeft iemand een helder antwoord op wat de snelste keuze momenteel is, USB3, eSATA of iets anders (even afgezien van de mogelijkheden van moederborden en dat soort werk)?
Sjaak_Afhaak schreef op maandag 20 december 2010 @ 18:26:
Mocht je wel al over USB3.0 beschikken, dan maakt het over het algemeen geen drol uit welke schijf je pakt. USB3.0 zou in theorie veel sneller moeten zijn dan elke hardeschijf dan ook.
Dus dan maakt het wel uit, omdat ieder beetje dat de HDD sneller is ook omgezet wordt in performance :) Ik weet trouwens niet of dat in de praktijk uitmaakt, omdat de maximale snelheden van USB3 nog niet gehaald worden.