Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers,

Op dit moment hebben wij hier thuis een Telfort 20 Mbit verbinding met een Draytek Vigor 2710n. Binnen enkele uren (De monteur komt zometeen) is dit omgezet naar Ziggo Alles in 1 Extra. We keijgen dan dus ook een Ziggo modem. Nou is mijn vraag: Kunnen we de Draytek gebruiken als Access Point? Ik heb al even gekeken in de instellingen, maar wordt er niet veel wijzer uit?

Denken jullie dat dit moet lukken of zal ik een losse Access Point aanschaffen? Welkre raden jullie mij aan?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, gaat zeker weten lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

gaat denk ik niet werken, tenzij je met je router NAT naar een van de switchpoorten kunt overzetten.

Anders gezegd, het werkt wel, maar dan op 1 pc, omdat via de switch poorten alleen het wan ip geforward wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Ik weet dat dit een oud topic is, maar wie weet heeft iemand het voor elkaar gekregen.

Mijn situatie nu:
Ik heb internet van UPC met een kabel modem. Daaraan zit een Linksys WRT610N (begane grond) met standaard firmware. Deze doet dienst als DHCP server en wireless access point. Via LAN zit daar een gigabit switch (eerste verdieping) aan, daar zit ook weer een gigabit switch (tweede verdieping) aan.

Werkt allemaal prima, overal super gigabit netwerk en wireless is op meeste plekken goed. Alleen sommige apparaten ontvangen het wifi niet helemaal goed op de tweede verdieping. Nu heb ik van iemand een DrayTek Vigor 2710n gekregen.

Mijn vraag:
Is het mogelijk om deze DrayTek op de tweede etage aan de gigabit switch te hangen (bekabeld) en hem dan als extra accesspoint te laten fungeren met een eigen SSID? Zo ja hoe?

Ik heb zelf al van alles geprobeerd in de instellingen van de DrayTek maar tot op heden nog nooit voor elkaar gekregen om er internet uit te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:41

lier

MikroTik nerd

Ja, het is mogelijk en hoe...zie het linkje in de eerste reactie.

In het (heel) kort:

Op de Draytek
IP adres buiten dxe DHCP scope van de Linksys
DHCP uit
Kabel uit switch in LAN poort
SSID en security gelijk aan de Linksys, ander kanaal instellen

Persoonlijk zou ik trouwens de Linksys boven zetten en de Draytek beneden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Bedankt voor de snelle reactie, ik ga het vanavond uitproberen :)

Voor zo ver ik kan achterhalen heeft de DrayTek 100Mbit LAN poorten, dus als ik die beneden zet hebben we geen gigabit netwerk meer. Als iemand kan aantonen dat het wel gigabit poorten zijn, be my guest ;)
Pagina: 1