Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• A.Kebab
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-01 07:14
Hoi allemaal!

Ik ben voor de donkere kerstdagen op zoek naar een flitser voor mijn Olympus e-p1. Ik heb al even rondgezocht maar ik heb bar weinig verstand van flitsers.

Bijvoorbeeld deze: http://www.digitalwarehou...-4-olympus-panasonic.html

Is dat rode kapje voorop voor een af hulplampje? Want de camera heeft wel eens moeite met scherpstellen in het donker. Als ie niet wil scherpstellen heeft flitsen al helemaal geen zin :)

Welk merk flitser is goed, past op mijn camera en heeft zo'n hulplampje?

Alvast bedankt voor de input!

california dreamin'

• breinonline
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:18

breinonline

Are you afraid to be known?

In de handleiding staat:
quote:
Monteer een voor deze camera geschikte externe flitser op de flitsschoen van de camera. U kunt de flitser ook bevestigen op de bevestigingspunt op de camera met behulp van de speciale kabel (optioneel). Raadpleeg eveneens de handleiding van de externe flitser.
[...]
Optionele flitser FL-50R FL-36R FL-20 FL-14 RF-11 TF-22
Flitsregeling
Dat zijn in ieder geval de Olympus flitsers die passen. Je kan ze op hun website opzoeken (daar vond ik ook de handleiding). Metz heeft ook wel flitsers met een Oly-voetje. Werken doen ze allemaal, de een zweert bij Metz en de ander bij merk-eigen flitsers. Het is maar net wat je voorkeur heeft.

Het rode vlak is inderdaad voor het AF-hulplicht.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

• djkooij
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16-01 03:53

djkooij

voorheen Facemodder

De AF assist werkt op een e-p1 en 2 alleen niet, hou daar rekening mee want zou zonde zijn als je daar op hoopt.

fotospul

• A.Kebab
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 19-01 07:14
Oh he lekker is dat. De camera is toch niet zo superfantastisch als ik dacht! Maar dan ga ik wel naar een metzje kijken, die zijn wel aardig volgens mij.

Bedankt!

california dreamin'

• vandijk
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 12-01 14:02
Zorg iun iedergeval dat je een flitserneemt waarvan de kop naar boven gekanteld en opzij gedraaid kan worden. Anders kan je niet bouncen (in portret orientatie). Nadeel is wel dat die flitsers vaak groter zijn dan je camera.

Ik gebruik zelf nog wel eens een Canon 430EX of 580EX2 op mijn G11. Dan is de balans goed zoek :)

EOS R + grip|EF->RF|5D2 + grip x 2|EF12|EF25|8-15/4|17-40/4|24-105/4 IS|70-200/4 IS|14/2.8 II|24/1.4 II|35/1.4|50/1.2|85/1.2 II|100/2.8 IS|135/2|430EX x2|580EX2 x2| Manfrotto|Lowepro| Pelican|Elinchrom

• enverlin
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
quote:
vandijk schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:51:
Zorg iun iedergeval dat je een flitserneemt waarvan de kop naar boven gekanteld en opzij gedraaid kan worden. Anders kan je niet bouncen (in portret orientatie). Nadeel is wel dat die flitsers vaan groter zijn dan je camera.

Ik gebruik zelf nog wel eens een Canon 430EX of 580EX2 op mijn G11. Dan is de balans goed zoek :)
En in dit geval ook niet zo'n klein beetje... Erg jammer.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True