Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Heren tweakers,

Ik loop nu al een tijdje rond met een vraagje:
Kan het dan mijn Phenom || X4 955 BE (stock) de volgende temps laat zien:
Idle (3%): 43°
Load (100%): 70°

En al helemaal omdat er een Mugen 2 Rev B op zit. :o

Zijn deze temps normaal of wat doe ik fout?

mvg,

Thijs

ps. Ja, de mugen past nét in mijn kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Die zijn niet normaal, hoe is de airflow in je kast? Mugen 2 goed aangedraaid, voldoende koelpasta er onder gedaan, plasticje er af gehaald?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-09 10:37

Singular1ty

EV Evangelist

Die temperaturen zijn gevaarlijk hoog, een Phenom II moet je onder de 62 graden houden. Je Mugen 2 is dus waarschijnlijk niet goed geinstalleerd, te veel/te weinig koelpasta, niet goed aangedraaid, plasticje er niet tussen uit. En misschien een domme vraag, maar je hebt ook wel een fatsoenlijke fan op je Mugen gemonteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-09 22:41

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik weet niet hoe je kast er uit ziet maar misschien is je algemene airflow ook wel te weinig, wordt er wel lekker door je mugen heen geblazen maar kan het daarna de kast niet uit ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15

epic_gram

undercover moderator

gewoon de behuizing open maken, en een huis- tuin- en keukenventilator in je pc richten. Verder is de makkelijkste manier om te kijken of je koeler goed contact maakt om even te voelen aan de heatsink. Bij een grote koeler als de mugen voel je het minder dan bij een kleintje, maar met deze temperaturen moet het denk ik wel merkbaar zijn.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaJehova
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
wat raar, mijn reply is niet aangekomen :S

anyways, ik heb de mugen er opnieuw opgezet. Ik heb van de gelegenheid ook meteen gebruik gemaakt om met de compressor aan de gang te gaan. Stofnest dat t is. :+

Sindsdien is hij nog niet boven de 40C uit geweest :9

@Singular1ty: wat is er zo slecht aan de fan die Scythe er zelf bij doet? Muisstil en blaast goed.

Ik denk dat ik m een klein stukje ga OC-en (200x16 MHz naar 210x16MHz oid)

====
Loopt nu stabiel op 3344 (209 x16) MHz (schuifje overdrive wilde niet naar 210 :$)
Idle/Load 31/49C
====

[ Voor 11% gewijzigd door ThaJehova op 27-12-2010 18:40 . Reden: OC toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:15

epic_gram

undercover moderator

ThaJehova schreef op maandag 27 december 2010 @ 17:53:
wat raar, mijn reply is niet aangekomen :S
Is wel aangekomen, alleen je hebt twee topics gemaakt over dit onderwerp :>
ThaJehova in "Phenom II wordt 70° (Load)" ;)
@Singular1ty: wat is er zo slecht aan de fan die Scythe er zelf bij doet? Muisstil en blaast goed.
Hij vraagt of je er een fatsoenlijke fan op hebt gezet, hij zegt nergens dat de standaard scythe fan slecht is. Het is namelijk ook gewoon een goede fan.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Pagina: 1