Onlangs heb ik via de App-store voor mijn iPhone een applicatie aangeschaft, ter waarde van 79 cent. Dit doe ik al twee jaar op die manier, Clickandbuy schrijft het verschuldigde bedrag dan van mijn rekening af, gaat altijd goed.
Echter, de laatste keer dat ik dit deed, heeft een niet nader te noemen partij geld van mijn girorekening afgeschreven, waardoor de automatische incasso van Clickandbuy niet kon worden voltooid. Ik kreeg de volgende mail:
Ik begrijp dat bedrijven ziek worden van wanbetalers en een boete (of administratiekosten) door een betalingsopdracht die niet gelukt is, kan ik ook begrijpen. Alleen vraag ik me af of 15 euro niet exorbitant veel is. Kan een bedrijf dit zomaar doen?
Echter, de laatste keer dat ik dit deed, heeft een niet nader te noemen partij geld van mijn girorekening afgeschreven, waardoor de automatische incasso van Clickandbuy niet kon worden voltooid. Ik kreeg de volgende mail:
De links in de e-mail werken niet, deze komen allemaal uit op een 'pagina niet gevonden'-pagina. Inloggen lukt niet, aangegeven wordt dat mijn wachtwoord onjuist zou zijn. Ook met het beantwoorden van de geheime vraag kom ik niet verder. Hoe dan ook, ik vond (en vind) 15 euro administratiekosten op een bedrag van 79 cent wat veel dus heb ik een mail gestuurd via het webformulier:Geachte heer,
Uw betaling van onze factuur van 01.12.2010 (Rekeninguitdraai 01.12.2010 IN-79224480-22) ten bedrage van € 0,79 is niet door uw financiële instelling voldaan wegens een gebrek aan saldo. Daarom hebben wij uw ClickandBuy-rekening tijdelijk geblokkeerd.
Afschrijvingen die door uw bank worden geweigerd of teruggeboekt, veroorzaken bank- en administratiekosten waarvan wij € 15 aan u doorberekenen.
Wij zullen binnen een paar dagen opnieuw proberen de uitstaande bedragen te innen. Als wij in de tussentijd betalingen van u ontvangen, worden die verrekend met het uitstaande saldo.
Als u direct de openstaande factuur wilt voldoen, klikt u hier.
Uw ClickandBuy-rekening wordt automatisch weer geactiveerd als het gehele uitstaande bedrag, inclusief terugboekingskosten, vereffend is.
Wij behouden ons het recht voor om onze diensten of dit contract zonder voorafgaande kennisgeving te beëindigen als de betalingsachterstand niet wordt verholpen.
Zijn er nog onbeantwoorde vragen?
Antwoorden op de meest gestelde vragen vindt u online onder FAQ.
Bij verdere vragen kunt u contact met ons opnemen via het contactformulier. We helpen u graag bij een verzoek om inlichtingen.
Met vriendelijke groeten,
Uw ClickandBuy Service Team
Helaas heb ik op die mail geen reactie mogen ontvangen. Vandaag zag ik dat van mijn girorekening een bedrag van 15,79 euro is afgeschreven.Dear Sir/Madam,
Recently I bought an application in the Apple Appstore, which would, normally be charged by Cliakandbuy. However, because of a mistake, a company withdrew EUR 2000 from my bankaccount, leaving it 1500 euros in debt. Then Clickandbuy tried to withdraw 0,79 euro, which wasn't on that account. I received an e-mail, saying that there will be 15 euros of administrative costs. Is there any way we can settle this? For instance, I send the 79 cents to your bank-account?
Hoping to hear from you soon.
Yours faithfully,
ProCal
Ik begrijp dat bedrijven ziek worden van wanbetalers en een boete (of administratiekosten) door een betalingsopdracht die niet gelukt is, kan ik ook begrijpen. Alleen vraag ik me af of 15 euro niet exorbitant veel is. Kan een bedrijf dit zomaar doen?