• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik draai 6gb ddr3 1600 geheugen op mijn p6x58d premium moederbord.
Tot voor kort had ik in mijn windows 7 64 bit ook netjes 6 gb staan. Tot voor kort is dit echter opeens 4 gb geworden. Ook in mijn bios herkent hij nu maar 4 gb van de 6 gb.

Het zit hem dus al in de bios die het geheugen niet herkent en het is niet zo zeer windows dus.

Iemand tips wat ik hier aan kan doen? Even de geheugenmodules eruit halen en opnieuw plaatsen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:34

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt ze er even uit halen en opnieuw in doen, mocht het probleem er dan nog zijn dan de latjes even één voor één testen.

www.maartendeboer.net

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het blijkt dat een van de geheugenmodules niet werkt. In welk bankje ik hem ook zet, er blijft 4 gb zichtbaar. Maar als ik hem plaats, geeft cpu-z wel 6 gb aan.

Iemand tips?

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

garantie claimen?

Memtest draaien?

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Ferra schreef op maandag 20 december 2010 @ 09:17:
Het blijkt dat een van de geheugenmodules niet werkt. In welk bankje ik hem ook zet, er blijft 4 gb zichtbaar. Maar als ik hem plaats, geeft cpu-z wel 6 gb aan.

Iemand tips?
En wat als je dan alleen die ene module gebruikt? Heb je dan 2 GB of heb je dan niets?

• Interlace84
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-04-2022
* Overklok je? Hoe dan ook; reset je BIOS eens om te kijken of het helpt
* Memtest86+ draaien en kijken hoeveel RAM deze detecteert en of er errors gevonden worden
* Wissel de bankjes onderling eens van locatie
* Je zegt dat CPU-Z de bankjes wel ziet. Je kunt onder tabblad SPD (of memory) als het goed is ook de eigenschappen per module bekijken. Staat ie hier wel tussen en verschillen de eigenschappen tov de rest?
* Als bovenstaande stappen niet werken; probeer eens een BIOS-update (alleen als je weet wat je doet) i.c.m. een reset
* Per geheugenmodule individueel memtesten

[ Voor 6% gewijzigd door Interlace84 op 20-12-2010 09:25 ]

Pagina: 1