Toon posts:

hulp nodig met het samenstellen van een compleet systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 326 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Allereerst wil ik me verontschuldigen als ik het in het verkeerde forum heb geplaatst.
Nou zullen er ook nog wel mensen zijn die zullen zeggen of ik de zoekfunctie wel heb gebruikt
en het antwoord daarop is: ja, ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kreeg alleen topic van 2008-2009 te zien.

To the point:

Wat ik eigenlijk wil is het (maybe) onmogelijke mogelijk maken. :D

Ik ben een 16 jarige jongen en heb op dit moment een low/mid budget €590 (dit kan nog heel misschien ong 100 tot 200 euro omhoog) Hiermee moet ik een nieuw systeem in elkaar zetten, omdat mijn laptop het heeft begeven.

Hieronder kunnen jullie al een samenstelling zien, ik mis alleen een videokaart hierover later meer.

het is als volgt: Behuizing - moederbord - processor - hdd
Naam: Informatie: link: Prijs:
NZXT Phantomx 3.5", 5x 5.25", Gaas, Rood, Wit, Zwart, 500W
klik €127,35
MSI P55A-GD65
1156, P55, ATX, 4x DDR3, 2x PCI, 4x PCI-e
klik€133,90
intel Core i5 750Socket 1156 quad-core proc. van 2,667GHz
klik€165,50
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ1TB HDD (OEM) met SATA-300-aansluiting
klik€51,30
totaal:€478,04

Zoals jullie al kunnen vermoeden moet het in principe een redelijk krachtige pc worden (tenminste in mijn ogen deed het tot nu toe met een dual-core die op 1,6Ghz draaide :P. De behuizing heb ik trouwens gekozen omdat er al een "betrouwbare" voeding bijgeleverd werd en volgens de reviews een goede airflow heeft.

Ik wil een systeem waarmee ik zonder moeite kan multi-tasken photoshop, pinacle studio (renderen) game server (o.a. W.O.W , SRO , CS) en redelijk zware games het liefst op een zo hoog mogelijke instelling kunnen draaien en het moet uiteraard een goede airflow hebben i.v.m. 24/5 aan zal staan.
Daarnaast heb ik het liefst een 1156 socket met een i3,i5 of een i7. een 775 systeempje kun je makkelijk voor 300 euro neerzetten ;) maar ik wil echt liever een goed voorbereidde pc voor in de toekomst (een goed begin is het halve werk :D)

Nou is mijn vraag zou met deze samenstelling een goede videokaart binnen de 590 euro kunnen halen?
Zijn er nog aanbevelingen om bv. een betere en / of prijs/prestatie verhouding kan krijgen, want: ik wil hem stiekem ook nog wel overclocken. de kaart(graka) moet niet storend zijn onder load.

of heeft er iemand een betere samenstelling voor mij. ik heb absoluut geen verstand van dit soort dingen, inbouwen oké , maar kiezen pfff denk dat je beter iemand op straat kan aanspreken dan 't aan mij te vragen :+

Bij voorbaat dank,

Darkmoon66

PS. sorry als er veel gramatica fouten zijn , ik heb het zo duidelijk en goed mogelijk geprobeerd te beschrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 02:31 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verkeerde forumdeel. Je moet Complete Systemen & Laptops hebben, maar daar geen eigen topic maken. Zoek het juiste topic uit van de Best Buy Guide overzichtstopic, en stel in het specifieke topic daar je vragen, nadat je eerst het topic hebt doorgekeken. Maar als je alleen topics uit 2008 en 2009 vond, heb je wel vreemd gezocht.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 20-12-2010 02:01 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08-2025
Heb je niet ergens nog een kast staan? 130 euro op een budget van nog geen 600 euro is vrij groot, en daar kan je misschien nog beknibbelen. En dan een HD6850 van een euro of 170 erin.

Burp

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Inderdaad, hij ziet er leuk uit, maar het zou natuurlijk beter passen als de inhoud net zo spectaculair zou zijn :P
Dus gewoon een simpel kastje en van het verschil kan je geheugen kopen ;)

offtopic:
"PS. sorry als er veel gramatica fouten zijn , ik heb het zo duidelijk en goed mogelijk geprobeerd te beschrijven."
Als je moeite doet om het mooi neer te schrijven doe je al meer dan een hoop mensen dus niets dan lof daarvoor. Maar met een paar simpele dingen kan het nog een stukje beter: geen spaties voor komma's, alle zinnen met een hoofdletter beginnen bijvoorbeeld :)

[ Voor 50% gewijzigd door fsfikke op 20-12-2010 02:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Beste gambieter,

Bedankt voor het melden van mijn fout, dit zal in het vervolg dus niet meer gebeuren. :)
maar ik heb meerdere zoekopdrachten geprobeerd (o.a. : samenstellen pc/computer, keuze videokaart, hulp videokaart / pc) met die slash bedoel ik dus dat het 2 verschillende zoekopdrachten zijn.
en in de bestbuy guides staan over het algemeen positivieve dingen terwijl er in andere reviews weer blijkt dat er qua prestaties toch weer erg tegenvallen. vandaar dat ik niet uit de best buy guides heb gepakt.

Mvg.

Edit: damn jullie typen wel erg getimed :P
@supreme tweaker:
ik zit nu op mijn oude p4 destkop maar ik wil wel later mijn pc uitbreiden met meerdere hdds etc. en bij deze kast zat al een voeding van 500W bij en omdat ik zelf niet zoveel verstand van stroomverbruik en het samenstellen van computers ben had ik deze genomen.

@fsfikke idd het kan qua uiterlijk minder strak en de inhoud meer :D en bedankt voor je offtopic reactie ik zal het proberen te verbeteren.

ik ga nu slapen ,zal morgen in de aangegeven topic een bericht achterlaten als de mods dit topic verwijderen voordat ik een antwoord heb.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 02:23 ]

Verwijderd

Niet verwijderen, maar gewoon op slot ;)

Als het goed is weet je nu waar je het kunt vinden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.