Paarsachtig verkleurd scherm bij laptop hdmi

Pagina: 1
Acties:
  • 4.804 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-11-2021
Hallo tweakers,

ik heb zojuist een nieuwe asus A52JE laptop gekocht met een radeon mobility 5470 videokaart erin.
Nadat ik deze via HDMI aangesloten had op een 1080p beeldscherm, kreeg ik herhaaldelijk een paarsachtige verkleuring in het beeldscherm(het laptop beeldscherm zelf geeft deze verkleuring niet, ook niet in dualscreen mode. Soms herselt dit zich, maar voornamelijk moet ik de kabel loskoppelen, of de HDMI output stoppen. Dit is al gebeurd op 1080p en 720p.

Mogelijke oplossingen die ik geprobeerd heb:
- andere HDMI kabel
- andere HDMI ingang in het beeldscherm
- nieuwe catalyst videokaart drivers installeren

Bij geen van deze wordt het verholpen.

verdere informatie:
- windows 7 64bit
- meerdere 1080p films speelt de laptop tegelijk af op meerdere schermen (op dit probleem na)
- andere apparatuur heeft dit probleem niet (PS3, Mediaplayer kast eminent, hdtv)

Op internet kan ik weinig verdere informatie vinden over dit probleem, en ik weet niet wat ik kan doen om het te verhelpen.

Is dit een productiefout?(hdmi-port in de laptop kapot?) of iets anders?

Als iemand mij kan helpen, zou ik zeer blij zijn.
Alvast bedankt,

Alexi

[ Voor 3% gewijzigd door Duckhamster op 19-12-2010 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 19:06
Tja in een keer een paarse kleur zou voor mij toch de kabel betekenen. Misschien is de ingang van je TV niet goed? Heb je eventueel een andere TV tot je beschikking om eens te kijken of dat het probleem verhelpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duckhamster
Dat ga ik morgen proberen, is het mogelijk dat het de hdmi port is oid? ik ben bang dat er iets mis is met mijn laptop, hoewel hij nog geen week in gebruik is. ik heb 2 verschillende ingangen in mijn tv geprobeerd, en 2 verschillende kabels gebruikt.

Wel ben ik nu al een uur een film op 1080p aan het kijken. Ongeveer 3 keer heb ik het paarsachtige beeld gekregen, en door simpel de hdmi kabel er uit en er in te stoppen maakt het beeld weer tijdelijk normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 12:35
Je hebt niet toevallig een heel ander scherm wat je even kunt proberen? Als het met een ander scherm ook gebeurd zou ik er vanuit gaan dat er iets aan de laptop niet goed is. Als hij nog maar een week oud is zla je ongetwijfeld nog garantie hebben.

Desktop | Server | Laptop

• Duckhamster
Ik heb het getest op een andere tv, en daar kwam het probleem niet voor. Ook speelden de 1080p films vloeiender af. Ik denk dus dat er niks mis is met de laptop, maar dat het mijn tv is.

Nadat ik nieuwe beeldschermsoftware erop heb gestopt, is het probleem nog steeds niet verholpen.

Het gekke is, dat bij geen andere laptop dit probleem op mijn tv voorkomt.

:/

[ Voor 4% gewijzigd door Duckhamster op 23-12-2010 15:12 ]

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Duckhamster schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:11:
Ik heb het getest op een andere tv, en daar kwam het probleem niet voor. Ook speelden de 1080p films vloeiender af. Ik denk dus dat er niks mis is met de laptop, maar dat het mijn tv is.

Nadat ik nieuwe beeldschermsoftware erop heb gestopt, is het probleem nog steeds niet verholpen.

Het gekke is, dat bij geen andere laptop dit probleem op mijn tv voorkomt.

:/
Dit is makkelijk op te lossen :)

Ik neem haast aan dat je met 1080p scherm een Philips FlatTV bedoelt, maar daar kan ik naast zitten. Bij mij zit het hem in de combi van Radeon met Philips TV. En dan kleurt het beeld in alle resoluties soms pastel of 'negatief'.
Hoe het precies heet waaraan het ligt weet ik niet, maar de pastel kleuren die je op je scherm ziet los je zo op:

Ga naar het Catalyst Control Panel
Kies Desktop and Displays
Kies het scherm waarom het gaat en klik op configure
Kies Pixel Format
Kies een RGB (Limit of Full RGB) modus.

Problem solved

[ Voor 6% gewijzigd door Smht op 23-12-2010 15:19 ]

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:33
And if not: Meldt eens wat voor scherm je hebt en eventueel andere relevante info :)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 19:51
Ik denk dat je een Philips tv hebt? Die heeft inderdaad deze problemen icm met een geweldige (not) ati control center...

Je kan het probleem oplossen door het volgende uit te voeren, maar helaas onthoudt de ati control center dit niet en moet je dus telkens weer uitvoeren:
  • rechtse muisklik op bureaublad, selecteer catalyst control center
  • klik links bovenin op "grafische" en selecteer uit de dropdown menu "bureaubladen en beeldschermen"
  • Onderin zie je de monitoren staan, klik bij het icoontje van je TV (dus niet dat grote blauwe vlak) het kleine driehoekje in de rechter bovenhoek aan en selecteer "configureren"
  • Kies het tabblad pixelindeling
  • Daar staat een instelling met standaard YCbCr 4:4:4: pixelindeling. Met deze instellingen heb ik de problemen
  • Selecteer een andere modus (bij mij maakt het niet uit welke, moet je zelf in jouw situatie uitproberen) en je beeld doet het gewoon weer goed.
Het vervelende is dus dat het control center deze instelling niet onthoudt, waardoor je dit elke keer weer moet doen wanneer je je tv aansluit.

edit: spuit 11, moet voortaan beter de andere reacties lezen...

[ Voor 4% gewijzigd door hellboy123 op 23-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-05 11:32
Is het opgelost?

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hier hetzelfde probleem.

Zo ziet het er bij mij uit en het is inderdaad een Philips (7404) TV: http://i130.photobucket.com/albums/p267/capactus/foto-1.jpg

Het vreemde is dat ik 2 laptops heb met een Ati 5470 videokaart. De HP G62 heeft er geen last van en mijn HP DV3-4150ED heeft het wel.

Ik ga de catalyst instelling proberen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 20:54
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dat niet met een Philips TV maar met een sony (40P5500).

Verschillende laptops geprobeerd zonder resultaat. De sony helpdesk komt kwa advies niet verder dan "probeer eens een andere PC, stelletje rukkers".

Als oplossing hier de TV maar via de VGA kabel aangesloten.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ruben314 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:23:
Ik heb hetzelfde probleem, alleen dat niet met een Philips TV maar met een sony (40P5500).

Verschillende laptops geprobeerd zonder resultaat. De sony helpdesk komt kwa advies niet verder dan "probeer eens een andere PC, stelletje rukkers".

Als oplossing hier de TV maar via de VGA kabel aangesloten.
Heb je de instellingen in Catalyst geprobeerd die eerder omschrijven zijn? Bij mij bleek dat ook de oplossing te zijn. De instellingen blijven overigens gewoon onthouden in tegenstelling tot een eerder bericht.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Ruben314
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-06 20:54
Gisteravond even uitgeprobeerd en lijkt te helpen. Mijn TV knippert altijd even naar zwart voordat het beeld groen wordt. Dat knipperen naar zwart was nog steeds, maar ik heb het niet meer groen zien worden.

Vanavond even wat langer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 878437

heb het zelfde voor en vind geen oplossing ik heb mijn laptop toshiba satellite en mijn tv zo een 3 jaar geleden aangeschaft en toen ging dat goed een paar maanden later had ik het probleem dat mijn beeld verkleurde dan was het weer voorbij en nu is het terug PFFFF heb mijn hdmi kabel van decoder en play station aan het verwisselen geweest helpt niet.
wou het zo proberen asl hier boven beschreven

Ga naar het Catalyst Control Panel
Kies Desktop and Displays
Kies het scherm waarom het gaat en klik op configure
Kies Pixel Format
Kies een RGB (Limit of Full RGB) modus.

maar da ga niet mijn video kaart is een ATI mobility radieon hd 3650 en vind maar niet hoe ik iets kan veranderen aan de instellingen.

ik heb win 10 HOOP DAT ER IEMAND MIJ KAN HELPEN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:35

br00ky

Moderator Harde Waren
Hiervoor een 7 jaar oud topic bumpen is niet hoe het werkt. Je hebt ook niet hetzelfde probleem want je hebt niet dezelfde laptop...

Als je er nog steeds niet bent uitgekomen, open een nieuw topic met daarin ook een volledige beschrijving van hardward die je gebruikt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.