Hallo tweakers,
ik heb zojuist een nieuwe asus A52JE laptop gekocht met een radeon mobility 5470 videokaart erin.
Nadat ik deze via HDMI aangesloten had op een 1080p beeldscherm, kreeg ik herhaaldelijk een paarsachtige verkleuring in het beeldscherm(het laptop beeldscherm zelf geeft deze verkleuring niet, ook niet in dualscreen mode. Soms herselt dit zich, maar voornamelijk moet ik de kabel loskoppelen, of de HDMI output stoppen. Dit is al gebeurd op 1080p en 720p.
Mogelijke oplossingen die ik geprobeerd heb:
- andere HDMI kabel
- andere HDMI ingang in het beeldscherm
- nieuwe catalyst videokaart drivers installeren
Bij geen van deze wordt het verholpen.
verdere informatie:
- windows 7 64bit
- meerdere 1080p films speelt de laptop tegelijk af op meerdere schermen (op dit probleem na)
- andere apparatuur heeft dit probleem niet (PS3, Mediaplayer kast eminent, hdtv)
Op internet kan ik weinig verdere informatie vinden over dit probleem, en ik weet niet wat ik kan doen om het te verhelpen.
Is dit een productiefout?(hdmi-port in de laptop kapot?) of iets anders?
Als iemand mij kan helpen, zou ik zeer blij zijn.
Alvast bedankt,
Alexi
ik heb zojuist een nieuwe asus A52JE laptop gekocht met een radeon mobility 5470 videokaart erin.
Nadat ik deze via HDMI aangesloten had op een 1080p beeldscherm, kreeg ik herhaaldelijk een paarsachtige verkleuring in het beeldscherm(het laptop beeldscherm zelf geeft deze verkleuring niet, ook niet in dualscreen mode. Soms herselt dit zich, maar voornamelijk moet ik de kabel loskoppelen, of de HDMI output stoppen. Dit is al gebeurd op 1080p en 720p.
Mogelijke oplossingen die ik geprobeerd heb:
- andere HDMI kabel
- andere HDMI ingang in het beeldscherm
- nieuwe catalyst videokaart drivers installeren
Bij geen van deze wordt het verholpen.
verdere informatie:
- windows 7 64bit
- meerdere 1080p films speelt de laptop tegelijk af op meerdere schermen (op dit probleem na)
- andere apparatuur heeft dit probleem niet (PS3, Mediaplayer kast eminent, hdtv)
Op internet kan ik weinig verdere informatie vinden over dit probleem, en ik weet niet wat ik kan doen om het te verhelpen.
Is dit een productiefout?(hdmi-port in de laptop kapot?) of iets anders?
Als iemand mij kan helpen, zou ik zeer blij zijn.
Alvast bedankt,
Alexi
[ Voor 3% gewijzigd door Duckhamster op 19-12-2010 23:21 ]