Mensen, ik zit met het volgende. Onlangs mijn Marantz receiver en DVD-speler de deur uitgedaan en nu aan het rondkijken voor vervanging. Hierbij is mijn oog gevallen op de Harman Kardon BDS-serie. Ik zou graag de 5.1 versie willen gebruiken als aanvulling op mijn mordaunt short Alumni speakersset (5.1). De reden ........... ergonomisch erg mooi en ik wil graag één enkel component, ook al zal een losse set (zoals Marantz of Denon) beter haar werk doen. Nu hoor ik van meerdere kanten dat je je bij dit setje echt moet houden aan de speakers van Harman Kardon zelf. Echter ik wil mijn alumni speakers niet de deur uit doen. Klopt het dat dit niet samen kan of valt het allemaal wel mee en is dit allemaal verkooppraat.
Dus je wilt eigenlijk de BDS 5 kopen? De versie zonder speakers zodat je je eigen Mordaunt Short Alumni er op aan kan sluiten? Dat moet gewoon gaan aangezien de BDS5 vijf normale speaker terminals heeft en een aansluiting voor een actieve subwoofer. Wat niet zou kunnen is de speakers van de Mordaunt Short en de Harman Kardon door elkaar gebruiken, dit omdat je dan een vertekent beeld krijgt doordat het bereik anders ligt en het gewoon heel andere speakers zijn.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Bedankt voor je reactie! Wil inderdaad de BDS 5 kopen. Helaas is deze nog niet beschikbaar en heb ook geen flauw idee wanneer deze beschikbaar komt, dus denk erover om voor de BDS 700 te gaan en dan de speakers maar door te verkopen.
Zijn er andere mensen met ervaringen over de BDS 5/ BDS 700 / BDS 800? Er zijn niks van reviews te vinden op eentje na. Voor de liefhebber is deze te vinden op .........
http://www.areadvd.de/har...arman_kardon_bds700.shtml
Zijn er andere mensen met ervaringen over de BDS 5/ BDS 700 / BDS 800? Er zijn niks van reviews te vinden op eentje na. Voor de liefhebber is deze te vinden op .........
http://www.areadvd.de/har...arman_kardon_bds700.shtml
Ik ben momenteel flink aan het puzzelen. Heb een BDS 400 staan en wil een draadloze koptelefoon aanschaffen. Liefst 1 met een optische aansluiting vanwege kwaliteitbehoud. Ik heb echter een probleem dat bijna alle aansluitingen bezet zijn:
hdmi uitgang; aangesloten op tv
optische ingang 1; aangesloten op ps3
optische ingang 2; aangesloten op xtreamer
coax digitale ingang; aangesloten op tv
Zit zelf te denken om de optische ingangen van de HK, PS3 en Xtreamer aan te sluiten op een optische splitter en deze dan aan te sluiten op de headset. De betekent dan wel dan ik wordt gedwongen ALTIJD gebruik te maken van de headset.
Graag jullie advies.
hdmi uitgang; aangesloten op tv
optische ingang 1; aangesloten op ps3
optische ingang 2; aangesloten op xtreamer
coax digitale ingang; aangesloten op tv
Zit zelf te denken om de optische ingangen van de HK, PS3 en Xtreamer aan te sluiten op een optische splitter en deze dan aan te sluiten op de headset. De betekent dan wel dan ik wordt gedwongen ALTIJD gebruik te maken van de headset.
Graag jullie advies.