Toon posts:

Maak je zo een Socket7 cooler vast ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals een paar threads geleden te lezen had ik een Xentor32 die een onwijze herrie maakte (de fan dan) na de vele reacties (NOG BEDANKT ;)) heb ik een socket7 cooler gekocht. Ik had nog een p75 cooler, maar die was net zo groot als die xentor32-cooler. De cooler die ik nu heb is een stukkie groter :).

Ik heb dus seconde lijm gepakt en de cooler op de heatsink geplakt.....hij draait goed en valt er niet af ;)....maarre hij maakt wel een hoop lawaai...heb ik het fout gedaan of maakt een socket7 cooler altijd zo'n herrie.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Vastgeplakt??? Waarom gebruik je geen siliconen ring waar je hem mee vastmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Een siliconen ring WTF is dat ?

enne kan ik hem nou nog loskrijgen.......hij rammelt wel behoorlijk ;)

Verwijderd

das een beste........ die lijm van je geleid zeker ook lekker? (warmte)

• Mastermind
Is een ring gemaakt van siliconen, een soort elastiekje.

Verwijderd

Topicstarter
Maar heb ik het nu goed gedaan of niet ?

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

sjit he..vast gemaakt met secondenlijm? Ja, kan wel ja. Hoe heb je dat gedaan dan, alleen de randjes of heb je hem lekker helemaal ingesmeerd?

Maar van een 'socket7 cooler' kan niemand hier zeggen of ie veel lawaai maakt of niet.
Het komt door de fan die erop zit, en ja, wie weet nou wat voor fan er op een willekeurige socket7 cooler zit (dat is toch geen merk ofzo die die naam heeft...toch gewoon het socket7 principe zeg maar..)
Nou ja, niet erg slim om dat ding al te gaan plakken zonder eerst te proberen of ie ook veel lawaai maakt of niet. Maargoed, te laat

misschien past er aan ander fannetje op? Probeer dat eens. Kijk in de electronicazaak 'om de hoek' ..hebben ze die dingen wel als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het hele rondje van de fan ingesmeerd..(tis ook mijn eerste keer ;), en wie niet probeert, die niet weet...

zou ik hem nog los krijgen ? (dat vraag ik liever voordat ik met een stuk fan in mijn handen zit)

Oja merk "Cpu Cooler 586" 1 Ball Bearing (zou 2 uitmaken ?) Type MGF-K615M

voor de hardcore seriekenners :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus net TNTCLK gebruikt, hem iets hoger gezet en hij loopt vast DAT DING COOLT DUS VOOR GEEN METER !!!! AARGH........

IEMAND SUGGESTIES.....(nee ik ruil hem niet tegen je s3 trio kaart ;))

• Mastermind
Hahaha! Heeft hij hem helemaal ingesmeert! Hehehe die krijg je er nooit meer af! :+

Verwijderd

He Melkboer,

Muhahahhaahhahahahhahhahaha ;)
Das niet zo slim he :)

Effe serieus:

Ik heb hier laatst een heel gesprek van "The Chemist" op het forum gevolgd. Hij kwam met allerlei chemische termen m.b.t. alcoholkoeling. Misschien weet die gozer wel een mengseltje te bedenken waarmee je secondenlijm oplost. Ik hoop dat je hem er weer afkrijgt.

Greetz,
Groen Mannetje

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-09 16:00

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als je een koelblok wil aanbrengen is het het belangrijkste dat hij thermisch goed contact houdt met het te koelen object. Hiervoor kan je gewoon klemmen zonder iets ertussen, maar beter is: thermische pasta, lijm of plakband. Het beste werkt de pasta, de rest geleid minder goed warmte. Helaas moet je dan nog wel steeds het koelblok vast zetten. Elastiek, lijmklem, schroeven, metalen veren, er zijn veel methoden om dat te doen. Wat je nooit wil doen is standaard lijm gebruiken, dan breng je een termische isolatielaag tussen koelblok en te koelen object.
Secondenlijm is gelukkig frutlijm. Continu trekken of draaien, eventueel met een hamer een klap geven, het is altijd wel los te krijgen. Daarna zul je zowel koelblok als chips moeten schuren of ze poetsen met chemische troep (thinner?) om de secondenlijm weg te krijgen.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

Ik weet wel een manier om dat ding los te krijgen:
Beitel+hamer en dan rustig aan los "bikken" ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen BEDANKT voor alle reacties :) ik ben niet echt thuis met al die coolers enzo dus het is wel tof dat mensen je willen helpen ;)

in ieder geval HIJ is eraf......het coolblok zit met 2 plastic staafjes op de printplaat vast. De Socket7 cooler had ik dus op het coolblok geplakt (Tip voor newbies NIET DOEN !!! ;)) Het coolblok kwam een beetje los van de chip maar niets ERNSTIGS op het eerste gezicht.

Nu stap 2 WAT KAN IK HET BESTE DOEN ?

de lijm zooi zit dus vast op het coolblok...
Heb nu mijn p75 cooler vastgeschroefd in het coolblok en hij maakt dan de zelfde herrie als de originele cooler, maar als ik hem aandruk dan is die weer stil. De cooler zit dus niet lekker in het coolblok...maarja er blaast weer een fan. Ik ga morgen maar ff een nieuwe fan halen...........to be continued (hoop ik)

Verwijderd

volgens mij had ik gezegd in een ander thread
dat je een HEEL KLEIN beetje lijm moest gebruiken die dingen zijn geen Booing 747 fans met een beetje lijm blijven ze ook vast zitten en je krijgt ze makkelijk af ook....

probeer zeep en water :)
Pagina: 1