Heb tijdens het restoren e.e.a. gelezen over hoe de exchange database te mounten i.c.m. missende logfiles. Heb van alles geprobeerd, maar bleef foutmeldingen krijgen. Tools gebruikt, oplossingen die door sbs werden gepresenteerd gebruikt (eseutil), info van microsoft sites gebruikt, maar bleef maar problemen met logfiles houden.
Wat mij uiteindelijk echt geholpen heeft is de site van ms exchangeguru.
http://msexchangeguru.com...y-using-eseutil-commands/
Ik heb dit gevolgd en deze stappen werkten vanaf het begin. Daarna gemount en mail weer compleet en aktueel. Geen mailtjes kwijt. Alleen wat data van vrijdag, dat is erg balen voor enkele collega's en mijzelf.
Kleine kanttekening, ik heb voor de guru oplossing de nieuwe eseutil switch /a gebruikt. Het zou kunnen dat deze functie ook eerst een positieve bijdrage heeft geleverd, maar dat weet ik niet (meer) / vannacht 03.00uur.
Bedankt voor jullie reacties. Hopelijk kan SBS aangepast worden, zodat het niet meer mogelijk is data-schijven die in gebruik zijn op de server zelf naar voren komen als backup schijf. Hij wordt namelijk direct geformatteerd (ook al gaat de backup pas veel later starten).