Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thuis beveiliging / naderings sensor icm SMS melding

Pagina: 1
Acties:

• Galileo_Galilei
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-08 16:01
Hoi,

Ik ben op zoek naar een soort van geïntegreerde thuis beveiliging met naderings sensor en melder in combinatie met een draadloze camera. Ik heb al een Sitecom WL 404 gevonden, die lijkt aan de eisen te voldoen.

Het idee is dat ik een melding krijg (liefst via SMS) als de naderings sensor iets heeft opgepikt zodat ik vervolgens kan inloggen op de camera om te kijken wat er aan de hand is. Een soort van low-budget zelf meld alarmsysteem dus.

En als tweaker ga je natuurlijk wel voor computer integreerbare oplossingen, geen prefab alarm systeem ;-)

Mocht iemand iets weten over naderings sensoren in combinatie met SMS meldingen hoor ik het graag !

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 23:40
Je zou het heel technisch aan kunnen pakken, maar veel van dit soort systemen hebben al een "bij melding stuur email" functie. Die zou je natuurlijk om kunnen zetten naar SMS. Je zou ook wellicht een GSM/smartphone met email push functie kunnen overwegen, aangezien gratis alternatieven voor email2sms lastig wordt. Bovendien kan je aardig op kosten gejaagd worden als het systeem gaat trippen, en emails blijft sturen.

Op afstand inloggen lijkt me dan een kwestie van portforwarding.
Zou mooi zijn als je de standaard email die de webcam verstuurt kan bewerken, en een URL kan toevoegen waarmee je met je smartphone gelijk kan inloggen. (RTSP stream zou moeten werken op een smartphone)

Ervaring met die consumenten spullen is wel dat de optionele meegestuurde foto niet van goede kwaliteit is, zeker in het donker. Als ik dan weer de foto in deze reviewzie, valt me dat zeker niet tegen voor een camera uit deze prijsklasse. Voor vragen zou je hem/haar natuurlijk ook kunnen contacteren, aangezien hij al ervaring hebt met veel van de punten die voor jou van belang zijn.

Zie in de datasheet dat die wel kan emailen, dus dat zit goed.
Wel gaaf dat je de microfoon & speaker ook kan gebruiken, als de pakketdienst aan de deur staat, kan je hem vriendelijk vragen het bij de buren af te leveren ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Yippie op 19-12-2010 18:46 ]