• timbosie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 01:26
Beste heren,

Ik ga binnenkort verhuizen en ben uiteraard als tweaker kieskeurig qua internet.

Nu wil ik weer net de pech hebben dat het erop lijkt dat ze in postcode gebied 6685 geen glasvezel en geen kabel internet leveren.

mochten er toch glasvezel aansluitingen bekend zijn of kabelinternet dan hoor ik dat zeer graag

en zoniet dan wordt het behelpen met een bundel adsl lijntjes ( ik wil er op zn minst 2 koppelen om alsnog aan een fatsoenlijke snelheid te komen )

mijn budget is max 100 euro PM voor HD TV/onbeperkt bellen / internetten

wie heeft er ervaringen qua maximaal haalbare snelheden in dat postcode gebied ?

willen jullie dan de speedtest.net resultaten enzo posten in dit topic ?

alvast bedankt heren.

De regio is idd bij Bemmel/Gendt in Huissen weet ik dat ze snelle kabel aansluitingen hebben maar daar heb ik niks aan helaas omdat dat alleen lokaal gelevert wordt.

[Voor 15% gewijzigd door bjck op 20-12-2010 20:44. Reden: hoofdletters verijderd]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:28
Je mag mijn 14.4K modem wel overnemen? Beter iets dan niets (^%$%#) Met hoeveel TB p89rn per week ben jij pas tevreden :P

Meer ontopic, zijn zakelijke abonnementen niet wat?

• timbosie
ToFast schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:55:
Je mag mijn 14.4K modem wel overnemen? Beter iets dan niets (^%$%#) Met hoeveel TB p89rn per week ben jij pas tevreden :P

Meer ontopic, zijn zakelijke abonnementen niet wat?
nee :P

ik ben een particulier en werk helaas niet bij een bedrijf waar ik eventueel de verbinding ter naam kan stellen

en ja ik ben een download konijntje ( ik heb nu een 40mbit glaslijn liggen :P ) heb daar een speciale server voor draaien waar al mn data opgeslagen wordt ( 3 TB opslag dat moet vol :P )

Anoniem: 372687

Als kabel en glas niet mogelijk is blijft min of meer alleen ADSL over. Je zult dan wel specifieker moeten zijn, snelheden kunnen nogal verschillen, zelfs per straat.

Mja, die postcodechecks kun je zelf ook doen?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

timbosie schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:51:
mijn budget is max 100 euro PM voor HD TV/onbeperkt bellen / internetten
Is: Hang een schotel op voor HD TV (en ook SD), sluit een abbo af via Canal Digitaal en de rest doe je met een enkel of dubbel ADSL lijntje, een idee?

Zo te zien is het in ieder geval een feit dat je het met ADSL _moet_ doen.

[Voor 10% gewijzigd door remco_k op 19-12-2010 21:56]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

Anoniem: 379651

Postcodecheck van 6685 AA, Nr. 1 op Internetten.nl. Punt? Je kan zelf eens gaan vergelijken via Internetten.nl, wat er beschikbaar is, wat je leuk/goed lijkt, gericht naar die abonnementen zoeken en gebruikservaringen van die abonnementen opzoeken, etc.

Ik zie zondermeer wel mogelijkheden voor dat adres namelijk.

• timbosie
Ik vroeg me af naar resultaten van mensen die in dat gebied wonen

want ik vermoed dat de afstand tot de centrale veels te hoog is ( die heeft meer dan 1500 METER ! aan ) en ik wil minstens 20mbit hebben in mn huisje anders moet ik alsnog die woning gaan weigeren want ik wil wel een fatsoenlijk verbinding hebben.
anno 2010 vind ik dat er overal minstens 20mbit gegarandeerd opgeleverd dient te worden door internet aanbieders.

en de precieze postcode is 6685CA nr 12

[Voor 4% gewijzigd door timbosie op 20-12-2010 00:22]

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-11 12:27

lordsnow

I know nothing

timbosie schreef op maandag 20 december 2010 @ 00:22:
anno 2010 vind ik dat er overal minstens 20mbit gegarandeerd opgeleverd dient te worden door internet aanbieders.
_O-

Dream on...

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
De telfort postcode check schat 6-8 Mbit. Ik zou dus even uitzoeken of er niet nog een adsl1 centrale staat. Dan ga je sowieso geen 20 Mbit halen tot dat deze een upgrade gehad heeft naar adsl 2.

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:58
Ik woon in ongeveer eenzelfde gebied, alleen dan aan de overkant van de waal. Het wordt hier beschouwd als een luxe om dichter dan 1500 meter bij de centrale te zitten, aangezien je hier al gauw 2 kilometer van de centrale af zit omdat de centrale in een ander dorp staat. Dit is in jouw geval volgens mij ook zo, denk dat ie in Bemmel staat.

Ik download al jaren met een 8Mbit lijntje, en geloof me, die 3TB krijg je daar ook wel mee vol. Mijn advies is twee niet te dure abonnementen met een gegarandeerde snelheid, omdat je anders toch niet de snelheid behaalt die je belooft wordt. (Ik heb een half jaar een 20MBit ADSL gehad, en behaalde max 8,5).

Puur mijn eigen ervaringen over een zeer vergelijkbaar gebied, kijk maar of je er wat mee kunt. Succes

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-11 14:24
...
En wie moet dat betalen dan? Draagvlak is zo'n mooi woord daarvoor. Als 20% van de bevolking dat niet kan halen, maar het kost dubbel zoveel om die laatste 20% ervan te voorzien en die andere 80% moet daaraan mee betalen.... tja, zo werkt het gelukkig (meestal) niet in een democratie. Bovendien, 20Mbit/s, nog niet de helft van de bevolking heeft dat nodig komende 5-10 jaar. Die blijven echt alleen mailen en surfen en niets meer. Tweakers (als in personen) zijn een veel en veel te kleine groep om wat wij willen te eisen. Met slimme verkopers/managers en mooi praten kun je wel een heel eind komen, zo werken bedrijven natuurlijk ook.

Maar meer on-topic. Ik had ergens iets gelezen dat XS4All dubbel ader gebruik beschikbaar wilde gaan stellen, óók voor consumenten, maar kan het ook fout hebben. Overigens is er al wel apparatuur die 2 (of meer) adsl-lijntjes kan gebruiken dmv load-balancing, maar goedkoop kan het niet. Als 1500m de echte afstand is, de grondkabel is goed (oftewel je hebt geluk) en VDSL wordt beschikbaar of is beschikbaar (bij welke provider dan ook) dan kun je met 1 lijntje met beetje geluk 30Mbit halen. Wordt het meer dan 1500m gaat het heel snel naar beneden en zal VDSL ook niet meer worden aangeboden en zal 24 Mbit over ADSL2+ ook niet haalbaar zijn.

Veel pech dus. Overigens kun je vast wel een glasvezel of kabelaansluiting krijgen, maar reken op (tien)duizenden euro's aanleg }:O .

Succes met je beslissing, betreffende de haalbaarheid via de koperlijn... exact kan niemand je het vertellen, veel en vaak informeren en juist interpreteren kan je wel een zo goed mogelijke schatting voor je opleveren.

pepernooot

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-07-2021
Dat kan toch gewoon?
Moet je eerst even de staatsloterij winnen en daarna je handtekening zetten onder wat formuliertjes.

Jouw probleem is dat jij max 100 p/m wilt betalen. Daarvoor is het niet rendabel om 20mbit te garanderen. Maar het kan wel gewoon hoor...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dinkelover schreef op maandag 20 december 2010 @ 01:00:
[...]
En wie moet dat betalen dan? Draagvlak is zo'n mooi woord daarvoor. Als 20% van de bevolking dat niet kan halen, maar het kost dubbel zoveel om die laatste 20% ervan te voorzien en die andere 80% moet daaraan mee betalen.... tja, zo werkt het gelukkig (meestal) niet in een democratie. Bovendien, 20Mbit/s, nog niet de helft van de bevolking heeft dat nodig komende 5-10 jaar. Die blijven echt alleen mailen en surfen en niets meer. Tweakers (als in personen) zijn een veel en veel te kleine groep om wat wij willen te eisen. Met slimme verkopers/managers en mooi praten kun je wel een heel eind komen, zo werken bedrijven natuurlijk ook.

Maar meer on-topic. Ik had ergens iets gelezen dat XS4All dubbel ader gebruik beschikbaar wilde gaan stellen, óók voor consumenten, maar kan het ook fout hebben. Overigens is er al wel apparatuur die 2 (of meer) adsl-lijntjes kan gebruiken dmv load-balancing, maar goedkoop kan het niet. Als 1500m de echte afstand is, de grondkabel is goed (oftewel je hebt geluk) en VDSL wordt beschikbaar of is beschikbaar (bij welke provider dan ook) dan kun je met 1 lijntje met beetje geluk 30Mbit halen. Wordt het meer dan 1500m gaat het heel snel naar beneden en zal VDSL ook niet meer worden aangeboden en zal 24 Mbit over ADSL2+ ook niet haalbaar zijn.

Veel pech dus. Overigens kun je vast wel een glasvezel of kabelaansluiting krijgen, maar reken op (tien)duizenden euro's aanleg }:O .

Succes met je beslissing, betreffende de haalbaarheid via de koperlijn... exact kan niemand je het vertellen, veel en vaak informeren en juist interpreteren kan je wel een zo goed mogelijke schatting voor je opleveren.
Bij xs4all, alleen al voor het stapelen betaalde je al 75 euro p/m volgens een ander topic hier
http://www.xs4all.nl/nieu...ct=nieuws&id=1099&taal=nl

Iperf

• timbosie
Ik kan er 8,5 mbit op krijgen zeggen ze maar ik denk dat 10 -12 mbit haalbaar moet zijn mits ik de bekabeling aan mijn kant perfect in orde krijg + dan gooi ik er een load balance router aan en presto je hebt zeker 20mbit liggen waarover ik lekker kan pompen + nog een fatsoenlijke upload erbij ook nog :P kost wel wat maar dat heb ik er wel voor over

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-11 12:32
timbosie schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:34:
Ik kan er 8,5 mbit op krijgen zeggen ze maar ik denk dat 10 -12 mbit haalbaar moet zijn mits ik de bekabeling aan mijn kant perfect in orde krijg + dan gooi ik er een load balance router aan en presto je hebt zeker 20mbit liggen waarover ik lekker kan pompen + nog een fatsoenlijke upload erbij ook nog :P kost wel wat maar dat heb ik er wel voor over
Ik weet dat je met bijvoorbeeld 2 modems en pfSense een mooie setup kan maken met loadbalancing, maar heb jij daar wel de mogelijkheid om 2 telefoonlijnen te krijgen? Je kan toch niet meer dan één ADSL setup per telefoonlijn kopen / gebruiken?

Het lijkt mij heel wat simpeler met bijvoorbeeld 1 UPC / Ziggo verbinding en 1 (V of A)DSL lijn te werken, maar dat kan niet bij jou :(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

marcop23 schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:49:
[...]
Ik weet dat je met bijvoorbeeld 2 modems en pfSense een mooie setup kan maken met loadbalancing, maar heb jij daar wel de mogelijkheid om 2 telefoonlijnen te krijgen? Je kan toch niet meer dan één ADSL setup per telefoonlijn kopen / gebruiken?
Naar alle(?) huizen loopt een telefoonlijn met 4 aders. Ik gok in meer dan 99% van de gevallen. ADSL gebruikt er maar 2
Dus in de praktijk, zijn die aders daar wel. Het probleem is, of dat ook zo wordt gezien door de providers.
Ik denk dat je best makkelijk gewoon een 2e ADSL abbo aan kunt vragen op het 2e aderpaar.
Met wat geluk heb je dan 2x 8 Mbit/s liggen. Maar of je dan makkelijk kan load balancen, vraag ik me af, je hebt namelijk ook 2 IP adressen dan, dus dat lijk me een probleem. Maar in werkelijkheid heb ik geen idee eigenlijk. :)

[Voor 5% gewijzigd door remco_k op 20-12-2010 16:24]

Alles kan stuk.
Goedkoop SHOUTcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• timbosie
technisch gezien is dat geen enkel probleem je hangt gewoon een dual wan router aan je 2 adsl lijntjes maar ik heb net de bood gemist qua woning dus verhuizen gaat niet door helaas ( ik stond op nr1 eerst maar er zijn anderen die voor mij gaan helaas )

kortom dit topic mag gesloten worden

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het is hier geen helpdesk met tickets oid :o

Topics worden alleen gesloten als ze kansloos het beleid negeren, wat hier niet het geval is.
Lees ook: Het algemeen beleid #topiceinde

Allicht heb je nu trouwens een wijze les geleerd: als je een "downloadkonijntje" bent is beschikbaarheid van fatsoenlijk internet ook een factor om mee te nemen als je een nieuwe woning zoekt. Vaak betaal je juist op dit soort vlak de prijs van mooi landelijke omgeving en lage huur/koopprijs...

Soittakaa Paranoid!

• timbosie
i know that maar de techniek is ver ontwikkeld ze gaan die lage frequenties veilen over een paar jaar en dat zorgt ervoor dat je overal in alle uithoeken snel internet kunt krijgen voor een redelijke prijs :P

maarja mn verhuizing gaat niet door ik zoek al wat anders maar ik weet nu dat er in dat gebied weinig te kiezen valt qua internet maar dat kan altijd nog veranderen in de toekomst :D

• timbosie
kick,

ik heb mn volgende stulpje op het oog wat zo goed als zeker doorgaat met als ZEER GROOT VOORDEEL :D een Portaal woning MET GLASVEZEL AANSLUITING :D + ik zit 514M van de adsl centrale af + ik heb ook nog een UPC kabeltje liggen kortom ik kan ALLE kanten op NICE :D

update : alle diensten lopen vanaf maandag 17-01-2011 via de glasvezel :p

ik heb een 100/100 mbit lijntje besteld

[Voor 18% gewijzigd door timbosie op 12-01-2011 10:45]

Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee