Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251221

Topicstarter
Mensen,

Ik ben bijna zover een AC Ryan aan te schaffen, enige wat ik moet weten is of het geluid via de composiet uitgang en beeld via HDMI gescheiden kan gaan. Het geluid gaat via de versterker die er 5,1 van maakt, daar zit geen SPDIF op.

Als dit kan dan ga ik op aanschaf over, als het niet kan, welke opties zijn er?

Alvast dank
David

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-06 10:09
Ogbi,

Dit kan, ik heb zelf het ook op deze manier. En het werkt perfect. Ik heb de Ryan nu 3 a 4 weken in bezet en ik heb er nog geen spijt van.

Het enige waar ik problemen mee had in een gedeelde map met W7. Ik moest een bestandje toevoegen in mijn register. Het wil dus niet zeggen dat je het register bestandje nodig hebt.! Ik heb ook verhalen gehoord dat het dus niet nodig is.

In onderstaande link kun de uitleg volgen
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=102&t=2958

Link naar register sleutel:
http://www.mediafire.com/?z4n0k8szj9yn7u4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik snap je vraag niet.

Composiet stuurt geen geluid mee, daarvoor heb je een L & R uitgang(dus geen 5.1, maar downmix)

Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/playonhd_mini_back.jpg

Geen idee of die TEGELIJK met HDMI geluid uit kan sturen.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Rick
Ik gebruik een Mac. Bedankt voor het mee denken, dat wel. Je zegt dus dat het beeld via hdmi en geluid via de analoge uitgang gesplitst kan worden. Dat is heel mooi, een nieuwe versterker komt maar nu nog niet.

@leuk_he
Gaat idd om deze uitgangen:
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-AVDC8XBV.jpg

Volgens Rick kan het.

Heel mooi, dat betekend morgen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-07 23:48

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 251221 schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:16:
Als dit kan dan ga ik op aanschaf over, als het niet kan, welke opties zijn er?
Gewoon ter info, want het is blijkbaar dus wel mogelijk. Maar wellicht handig te weten in het geval je ooit een apparaat tegen komt wat het niet kan:

Je zou audio en video over HDMI naar je TV kunnen laten gaan. Vanaf de TV is er in 98% van de gevallen wel een analoge audio uitgang die je dan weer op de receiver aan kan sluiten.
Of je gebruikt de S/PDIF van het apparaat en dan via een DAC het digitale signaal naar analoog converteren. Nadeel is dat een goede DAC snel wat centen kost en niet met elke apparatuur is dat te verantwoorden.

En aanvullend:
Composiet is de gele cinch/RCA/tulp stekker en die is voor alleen video (overigens ook de slechtste manier om video te versturen). De rode en de witte RCA is de audio out: de ene voor het rechter kanaal, de andere voor het linker kanaal.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Op de TV zit alleen een optische audio uitgang en een voor een hoofdtelefoon. Die laatste zou ik dan op de versterker aansluiten? Heeft dat nog voordelen? Als ik logisch nadenk moet dat niets uitmaken?

Als ik een nieuwe receiver aanschaf,DEZE bijvoorbeeld, sluit ik de Ryan dan via HDMI aan op de versterker en de TV op de Versterker? Dan neem ik aan heb ik 1-1 geluidsweergave. Denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Aansluiten via de hoofdtelefoonuitgang kan zeker voordelen hebben. Alle TV's hebben tegenwoordig software om beeld er beter/mooier uit te laten zien. Door deze software komt het beeld altijd iets later op de TV. Bij sommige TV's is het niet merkbaar, maar bij andere TV's kan het wel 200ms schelen. Maar dat hangt van de TV af. Als je de AC-Ryan aansluit hoe je het nu wil doen (dus beeld en geluid apart) dan is er kans op een vertraging in het geluid. Dit is uit te schakelen door de TV in game-mode te zetten of door alle software welke het beeld beïnvloed uit te zetten.

Als je een Onkyo TX-SR508 koopt kan je inderdaad de AC-Ryan via HDMI aansluiten op den Onkyo en dan vanaf de Onkyo weer één kabel naar de TV. Echter kan je dan nog steeds last hebben van een delay. Maar meeste nieuwe receivers kunnen dat compenseren tot een x aantal ms. De TX-SR508 tot 100ms. Voordeel van de AC-Ryan via een nieuwe receiver aansluiten is dat je op die manier veel meer geluidsformaten hebt. In de huidige situatie heb je maximaal 2.0 stereo, want meer kan er niet over de analoge uitgangen. Als je met HDMI aan gaat sluiten kan je ook HD Audio versturen (mits de AC-Ryan dat ondersteunt).

Let wel dat de TX-SR508 niet alleen voordelen heeft. Bij bepaalde apparatuur kan het voordeel zijn om bijvoorbeeld naar een TX-SR608 te kijken. En naast Onkyo heb je natuurlijk veel meer merken, denk hierbij aan Harman Kardon, Sony, Pioneer, etc. En ook merken die in een hoger segment zitten als Marantz, Denon, etc.

Maar goed, dat laatste is weer heel wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kijk eens aan, dat verklaart de vertraging die ik soms heb momenteel. De Mini is via DVI op de TV en geluid op de versterker aangesloten. Als ik beeld instellingen op de TV uit zet zou dat dus voorbij moeten zijn? Ik kan nu de audio van de Mini niet op de TV aansluiten. Meest belangrijk is de muziek weergave, cinema is bijzaak, omdat het op de versterker kan gebruik ik het. Het is echter wel aangenaam...

Ik heb nog een Z50-nog iets- van Logitech in de berging, als ik de Ryan via HDMI op de TV aan sluit en de Logitech op de TV, dan is het ook in orde toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:29

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ik ken AC-Ryan van PC behuizingen, maar dit gaat duidelijk niet over een PC behuizing en hoort dus ook niet in Overige Hardware thuis.

Vragen over mediaspelers horen gek genoeg in Mediaspelers & HTPCs namelijk :o

Moveo OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 251221 schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:27:
Kijk eens aan, dat verklaart de vertraging die ik soms heb momenteel. De Mini is via DVI op de TV en geluid op de versterker aangesloten. Als ik beeld instellingen op de TV uit zet zou dat dus voorbij moeten zijn? Ik kan nu de audio van de Mini niet op de TV aansluiten. Meest belangrijk is de muziek weergave, cinema is bijzaak, omdat het op de versterker kan gebruik ik het. Het is echter wel aangenaam...

Ik heb nog een Z50-nog iets- van Logitech in de berging, als ik de Ryan via HDMI op de TV aan sluit en de Logitech op de TV, dan is het ook in orde toch?
Als je de beeldverbeterende software uit zet dan zou het over moeten zijn inderdaad. Alleen wel jammer dat je beeld er dan van achteruit kan gaan, want die software draait niet voor niets. Het is ook altijd even een kwestie van testen welk deel van de software er voor zorgt dat het geluid zo veel achter loopt. Bij Philips is dit Digital Natural Motion, van andere TV's weet ik het zo niet.

Als je echt veel muziek luistert kan een DAC een goede investering zijn, maar dat is aan jezelf. Dit komt doordat de analoge uitgangen van veel apparaten niet echt heel goed zijn. Als je dan audio digitaal verstuurt heb je daar veel minder last van. Nadeel is dat je dan dus een DAC nodig hebt.

Logitech aansluiten op de TV is inderdaad een oplossing. Maar ik neem aan dat de speakers die aan je receiver hangen beter zijn dan een PC-setje van Logitech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@dion
Heb gezocht maar kon het niet vinden, duidelijk geval van over het hoofd gezien. Sorry

@FeaR
Ik zou de Hifi gewoon gebruiken waar hij oorspronkelijk voor bedoeld was, muziek over 2 kanalen luisteren via de speakers en de logitechjes aan de tv hangen. Denk ook dat de geluidschip van de mac (HarmanKardon heeft meegewerkt) beter is dan die van de Ryan.

Maar goed, eerst maar eens proberen hoe het allemaal draait na de tips die ik gekregen heb, waarvoor mijn grote dank.
Pagina: 1