Toon posts:

Welke koeler voor Athlon 1000?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een zeer stille cpu-koeler. Ik wil namelijk mijn pc o.a. als mp3-'Jukebox' gebruiken. Ook wil ik zware berekeningen 's nachts laten doorlopen, pc staat op slaapkamer :Z . Nu wil ik ook misschien nog ietwat overclocken, dus een goede koeler is vereist. Vloeistofkoelers zijn ook weer wat overdreven, ik wil niet meer dan 100 gulden uitgeven.

Nu zag ik een test. Daar waren alleen geen koelers van "Silent Systems" in getest.
link naar plaatje Silent Systems cooler. Zijn die een beetje goed? Zijn die wel stil?

Ik wil ook een hele stille voedingventilator voor mijn (nog te kopen) A-Open Bigtower HQ08A. Is de standaard aardig stil, of kan ik beter een "Silent Systems, Coolerfan" kopen om deze te vervangen? Of nog een andere? Hele andere kast?

Alvast bedankt voor elke reactie,

HS

Verwijderd

Ook voor deze reactie? :+

Verwijderd

Die standaard voedingen schijnen niet zo stil te zijn, maar dan moet je gewoon het voltage veranderen van die koeler (van 12 naar 7 dachtk). Scheelt een heel stuk.

En die cpu-koeler: in ieder geval geen fop38

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-05 14:19

E-Vix

Nu met sneeuw!

Over het algemeen is een stille koeler een koeler die ook niet fantastisch goed koelt. Als je dus wilt gaan overclocken, of dag en nacht je cpu 100% wilt gaan belasten, dan zul je toch een iets betere koeler moeten nemen.
Hier op tweakers staan ook wel enkele reviews over koelers. Daar staat ook bij hoeveel geluid ze produceren.

Oh ja. Koelers die een naam zoals silent systems hebben vertrouw ik meestal niet. Als je ze nergens in een review kunt terugvinden, en ook geen andere koelers van dat merk (als ze die al hebben), dan heeft dat meestal een reden.
Hou er wel rekening mee dat als je de fan van je voeding vervangt, je geen garantie meer hebt op je voeding. Je voeding is namelijk verzegelt, en als het zegel verbroken is, dan wordt er geen garantie meer gegeven.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Topicstarter
Nee, niet bedankt voor deze :(

:)

Maar eh, een 300W voeding heeft echt voldoende koeling met 7V voeding? Ik heb op deze wijze mijn 486 Linux server overigens al stiller gekregen! *D Maar zo'n zwaar systeem met Geforce videokaart, Athlon1,0 etc, heeft die kast niet een behoorlijke koeling nodig? :? Dacht het wel :'( Dus wil ik eigenlijk weten welke voedingventilator is het stilst.

En de CPU: een orbje? Uit de test blijkt de "Elan Vital's FSCUG 3" de beste keuze: zeer stil, redelijk goede koeling. Maar....waar krijg ik zo'n ding?

Geen dank voor alle reacties :+

Verwijderd

Ik heb vandaag de cooler vervanden van mijn HQ08 kast door een coolmaster, hij loopt nog steeds op 12V, en hij is 4x stiller geworden (eindelijk nachtrust)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik ga dus een Coolermaster case-fan kopen. Zou het voor de air-flow nuttig zijn om nog twee extra van die ventilatoren te plaatsen? Is dat nodig bij een 'beetje' overclocken van cpu en videokaart? Het gaat dus om de Aopen-bigtower-HQ08A. Gaat dit erg veel lawaai maken of maakt het aantal niet veel uit?

Vraag: waar kan ik de "Elan Vital's FSCUG 3" bestellen? Dit is bijna de stilste koeler uit de test, maar toch nog een behoorlijk resultaat.

HS

Verwijderd

ICL in Venlo is de leverancier van Elan Vital (Asus dus).
Pagina: 1