[Windows 7] No audio output device is installed

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
het probleem

Na veel zoeken en proberen heb ik nog geen (werkende) oplossing weten te vinden voor het volgende probleem. Mijn PC wil geen geluid meer geven; rechts onderin op de taakbalk staat een kruisje door het luidsprekertje heen en als ik er met mijn muis boven hang staat er "No audio output device is installed". Dit komt uit het niets; hij heeft ruim een jaar lang gewoon goed gewerkt. Ik heb ook niets eigenaardigs geïnstalleerd waardoor dit misschien gebeurt is.

Mijn systeem :

Windows 7 Home Premium
Intel Core i7 860 @ stock
6GB DDR3 RAM 1333Mhz
XFX ATi Radeon HD5850
1,5TB HDD (volgens mij 1 van 750GB en 2 met wat minder ruimte)

Hij heeft een Gigabyte P55 (exacte model weet ik zo gauw niet) moederboard, deze heeft een geïntegreerde Realtek HD audio chip.

wat heb ik al gedaan?

Ik heb alle updates van Windows Update geïnstalleerd, drivers van Realtek geïnstalleerd, drivers van Acer (het is oorspronkelijk een Acer M5810 i7 met wat aanpassingen) geïnstalleerd, ga zo maar door. Het installeren doe ik eigenlijk puur op de gok, ik krijg van Realtek en Acer een .exe bestand, deze voer ik uit en vervolgens gebeurt er niks.

Normaal installeer ik drivers via de device manager, maar de Realtek HD Audio is nergens te bekennen. Ik heb bij View > Show hidden devices al aangevinkt. Ook heb ik het volgende gedaan om al verwijderde devices te laten zien;

Start > right click op Computer > properties > Advanced System Settings > Enviroment Variables > Bij System Variables druk ik op "edit" en typ ik: "variable name: devmgr_show_nonpresent_devices" "value: 1" in, zodat ik alles wat ooit is aangesloten zie.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen zonder Windows opnieuw te installeren? Misschien een geluidskaart kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bilzke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-08 15:46
Het is een simpele gok, maar probeer LOD uit te voeren in de BIOS. Vaak kan een reset van de BIOS ervoor zorgen dat de geluidskaart weer herkend wordt.

Kijk daar ook op de site van Gigabyte of het een bekend probleem is met het moederbord (mits je natuurlijk de model weet) en of Acer zelf een BIOS update beschikbaar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:48
Staat de onboard geluidskaart wel aan in de BIOS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Hij staat wel aan in de BIOS. Ik ga nog even naar drivers zoeken, denk dat een geluidskaart kopen toch de makkelijkste oplossing is.

E: Ik weet zeker dat ik dus een Realtek High Definition Audio onboard geluidskaart heb, maar als ik drivers van hun site, of drivers voor de PC van Acer download dan installeren ze gewoonweg niet. Iemand enig idee wat er mis is?

[ Voor 46% gewijzigd door Thomas op 19-12-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Geeft hij geen melding waarom het installeren niet lukt? Wellicht een melding in de eventviewer?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:47

nhanssen

QVL is non-tweakers

Heb ik ook eens gehad, moet je de "Windows Audio" service even herstarten. Tenminste dat werkte bij mij toentertijd. Heel vervelende bug in ieder geval.Succes!

Of uitschakelen, herstarten windows, dan weer aanzetten na herstart. Iets in de combinatie

[ Voor 22% gewijzigd door nhanssen op 19-12-2010 17:01 . Reden: toevoeging ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al geprobeerd om bij apparaat beheer te kijken, it is te vinden via Startmenu - (rechtermuisknop) computer - Beheren - apparaat beheer.

hier zal je bij audio een uitroepteken zien staan

als je hier op klikt kom je bij eigenschappen

dan ga je naar details

onder eigenschappen klik je aan hardware ID's

hierna google je op de bovenste hardware id

80% kans dat je de eerste link in google naar de juiste driver verwijst :)

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:38:
Heb je al geprobeerd om bij apparaat beheer te kijken, it is te vinden via Startmenu - (rechtermuisknop) computer - Beheren - apparaat beheer.

hier zal je bij audio een uitroepteken zien staan

als je hier op klikt kom je bij eigenschappen

dan ga je naar details

onder eigenschappen klik je aan hardware ID's

hierna google je op de bovenste hardware id

80% kans dat je de eerste link in google naar de juiste driver verwijst :)

succes
Helaas, de oplossing van nhanssen en Deathsreplica werken niet :(. Het probleem in de Device Manager is dat de hele Realtek HD audio niet voorkomt (en zoals in mijn eerste post staat, ik heb er alles aan gedaan om hem wel te kunnen zien). Het enige dat ik zie is de USB headset die is aangesloten en Microsoft Trusted Audio Drivers. Ik denk dat de drivers van Realtek er gewoon op de een of andere manier af zijn gegooid, en nu lukt het niet om ze weer geinstalleerd te krijgen :S. Heb de nieuwste drivers (R2.55) van Realtek en oudere (2.29) van Acer al geprobeerd maar ik heb het idee dat er gewoon niks geinstalleerd wordt.

Overigens staat er dat hij wel is geinstalleerd in Control Panel > Programs > Programs & Features. Er staat echter geen "size" bij terwijl dat bij de meeste andere programma's wel staat.

E: Ik denk dat ik Windows maar opnieuw ga installeren. Als dat niet werkt wordt het een nieuwe geluidskaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Thomas op 20-12-2010 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Wat gebeurd er als je die USB headset er even uit haalt? Of had je dat ook al geprobeerd?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Niet online
Rupie schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:22:
Wat gebeurd er als je die USB headset er even uit haalt? Of had je dat ook al geprobeerd?
Heb ik uiteraard al geprobeerd. Er gebeurt helaas niks...
Pagina: 1