Toon posts:

Onkyo 608 - hoe krijg ik beeld met comp. video beamer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Zit met het probleem dat ik m'n beamer (alleen component video ) niet aan de praat krijg. Geen beeld dus, wel geluid. DVD middels HDMI aangesloten.
Wel beeld indien ik de component video uitgang van de DVD gebruik, maar met de HDMI moet toch ook kunnen? Wat doe ik verkeerd???

Verwijderd

Mijn Xbox aangesloten met component en TV via HDMI.
Converteren Component -> HDMI wordt door de 608 ondersteund.
Andersom moet ook lukken lijkt me.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:14

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:24:
Andersom moet ook lukken lijkt me.
Nee, dat kan dus niet. Tot op heden is er - naar mijn weten - nog geen één receiver die beelden kan converten naar een lagere standaard. Van component naar HDMI is inderdaad geen probleem, maar van HDMI naar component gaat niet werken.
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:55:
Zit met het probleem dat ik m'n beamer (alleen component video ) niet aan de praat krijg. Geen beeld dus, wel geluid. DVD middels HDMI aangesloten.
Wel beeld indien ik de component video uitgang van de DVD gebruik, maar met de HDMI moet toch ook kunnen? Wat doe ik verkeerd???
Enige manier om dit op te lossen is:
  • DVD-speler ook via component op de Onkyo aansluiten of
  • Beamer met HDMI ingang kopen
Dit is laatst ook al een keer besproken op het forum. Achterin de manual van de Onkyo staat een tabel waarin je kan zien hoe je alles aan kan sluiten met betrekking tot de video out:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YEdwPp3DihfFnQRszlSCKjMK/full.jpg

En zoals te lezen in de tabel is alles van analoog naar HDMI wel mogelijk, maar van HDMI terug naar analoog gaat niet werken.

[ Voor 17% gewijzigd door FeaR op 19-12-2010 15:07 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.