Afgelopen vijdag heb ik iets doms gedaan.
Ik heb namelijk per ongeluk de Userinit sleutel uit het register verwijderd.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit
Je raad het al Windows logt nu automatisch uit na het inloggen.
Het gaat hier om een Asus 1001px Netbook met xp home edition. (Zonder cd drive)
Ik beschik momenteel over een externe cd drive.
Ook in veilige modus blijft het probleem zich voordoen.
Ik heb echt van alles geprobeerd, zoals het registreren van de sleutel via het netwerk en userinit.exe over wsaupdater.exe heen kopiëren.
Het is mij echter wel gelukt om weer in te loggen d.m.v.
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
Alleen zijn mijn instellingen en een groot deel van mijn bestanden niet zichtbaar. Dus heb ik de backup maar weer naar config/software gekopieerd.
Ik beschik helaas niet over een home edition cd, maar wel over een professional.
Helaas is de profesional cd SP2 en kan ik geen repair uitvoeren.
Nou heb ik ook gehoord dat het met PE builder mogelijk is om de sleutel te kopièren naar de netbook, alleen kom ik hier niet helemaal uit.
Is er een manier om de sleutel van de xp cd te kopiëren naar de netbook?
EDIT:
Na lang lang zoeken eindelijk iets gevonden
Voor de geïnteresseerden
Het komt er op neer dat ik de oude software.bat heb geïmporteerd in regedit en zo userinit heb aangemaakt.
Tenslotte die weer gekopieerd naar c:\windows\system32\config d.m.v. recovery console.
Mijn dag kan niet meer stuk>:)
Kan slotje op.
Ik heb namelijk per ongeluk de Userinit sleutel uit het register verwijderd.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\Userinit
Je raad het al Windows logt nu automatisch uit na het inloggen.
Het gaat hier om een Asus 1001px Netbook met xp home edition. (Zonder cd drive)
Ik beschik momenteel over een externe cd drive.
Ook in veilige modus blijft het probleem zich voordoen.
Ik heb echt van alles geprobeerd, zoals het registreren van de sleutel via het netwerk en userinit.exe over wsaupdater.exe heen kopiëren.
Het is mij echter wel gelukt om weer in te loggen d.m.v.
copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
Alleen zijn mijn instellingen en een groot deel van mijn bestanden niet zichtbaar. Dus heb ik de backup maar weer naar config/software gekopieerd.
Ik beschik helaas niet over een home edition cd, maar wel over een professional.
Helaas is de profesional cd SP2 en kan ik geen repair uitvoeren.
Nou heb ik ook gehoord dat het met PE builder mogelijk is om de sleutel te kopièren naar de netbook, alleen kom ik hier niet helemaal uit.
Is er een manier om de sleutel van de xp cd te kopiëren naar de netbook?
EDIT:
Na lang lang zoeken eindelijk iets gevonden
Voor de geïnteresseerden
Het komt er op neer dat ik de oude software.bat heb geïmporteerd in regedit en zo userinit heb aangemaakt.
Tenslotte die weer gekopieerd naar c:\windows\system32\config d.m.v. recovery console.
Mijn dag kan niet meer stuk>:)
Kan slotje op.
[ Voor 20% gewijzigd door Hexos op 19-12-2010 05:13 ]