Beeld flikkert bij verplaatsen van scherm

Pagina: 1
Acties:

• eXaLy
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-06-2022
Titel is trouwens: "Beeld flikkert bij verplaatsen van venster".
Foutje dus.

Hey mensen.

Ik heb een HD5850 en ik heb daar twee schermen aangesloten.
De laatste tijd merk ik af en toe wat flikkerende scherm (niet volledig halve scherm met herhaling van de kleuren van de scherm op dat moment en strepen heel snel).
Eerst leek het mij niet zo te interesseren, maar nu begint het te irritant te worden.

Als ik een venster verschuif (of laden van nieuwe pagina/scrollen of iets dergelijks) dan flikkert hij voor de helft van beeld horizontaal. De ene keer is het bij het hoofdscherm en andere keer bij 2e scherm.

Iemand enig ervaring met dit?
Het gebeurd niet altijd, maar het kan opeens gebeuren. :?

Ik ben in ieder geval wel zeker van dat het aan de videokaart ligt dan.
En ik heb de nieuwste Drivers erop gezet.

[ Voor 8% gewijzigd door eXaLy op 19-12-2010 03:47 ]

• reintjehard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 21:33
Ik heb precies hetzelfde probleem, na het installeren van de nieuwe AMD Catalyst 10.12 driver voor mijn 5850.

Het enige verschil is dat het bij mijn 2de monitor(vga) voorkomt, en niet bij mijn eerste(dvi).

Oplossingen anders dan terug naar 10.11?

[ Voor 3% gewijzigd door reintjehard op 19-12-2010 18:33 ]

• eXaLy
Het komt inderdaad bij mij voornamelijk voor bij mijn 2e VGA scherm.
Maar toen het opeens een keer bij mijn mainscherm gebeurde DVI, toen merkte ik pas van dat er iets niet goed loopt.

Gelukkig zie ik dat iemand ook last van heeft en niet dat mijn hardware stuk is of iets dergelijks.

• reintjehard
  • Laatst online: 12-02 21:33
Ik heb het nu ook een enkele keer gezien op mijn dvi monitor. Ik moet er ook nog bij zeggen dat ik een bsod bij het opstarten kreeg na het updaten naar Catalyst 10.2.

Ik ga nu proberen of upgraden naar Catalyst 10.1 het probleem verhelpt.

• vinnie22
  • Laatst online: 18-09-2025
heb je ook met de clocks in overdrive zitten spelen? ik wel en toen had ik dat ook, maar druk ik op de knop om alles op defealt te zetten in overdrive is er niks aan de hand, hij doet het trouwens met over EN underclocken :/ wel apart

• sjepper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02 13:47
Dit heb ik ook soort van met mijn HD4890 gehad
Maar bij mij was het als ik een Progamma opende ging het scherm aan en uit
Uiteindelijk kaart moeten Terugbrengen

|9800X3D|32GB|RTX 5070Ti|

• eXaLy
Oke. Dit is een gigantische topic kick, mijn excuses, maar ik wil even trots zeggen dat ik het pas vandaag heb opgelost. Al die tijd heb ik het flikkeren maar genegeerd. 8)7

Ik wil toch even kwijt hebben hoe ik dit heb opgelost, want het was toch wel een veel voorkomende probleem.

Ik heb overal gelezen dat het vanwege de 2D/3D clocks niet goed lopen, waardoor het tweede scherm kan flikkeren. Er waren oplossingen als Afterburner of overclocken zorgen dat de 3D clock even snel als de 2D clock loopt. Dat werkte bij mij dus ook niet.

Totdat ik een oplossing zag om de BIOS van de videokaart te flashen (met aangepaste clock waardes). Echter heb ik gewoon gezocht naar een BIOS backup van exact dezelfde videokaart die later uit de fabriek kwam met een nieuwere versie van de BIOS. Deze heb ik geflashed over mijn huidige BIOS heen. Hierdoor heb ik het opgelost.

Dus bij deze mag de topic gesloten worden. :)
Pagina: 1