verwijdering webwinkel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iokanaan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 10:20
kort geleden heb ik een (negatieve) recensie geschreven over de webwinkel selectedoutletstore.nl. er waren al enkele recensies aanwezig. nu is de webwinkel helemaal niet meer te vinden. ik vraag me af hoe dit komt. ik respecteer natuurlijk dat artikelen komen en gaan, maar van deze shop is de klantvriendelijkheid beneden pijl en zij houdt zich bovendien niet aan de wet. ik denk dat toekomstige kopers op z'n minst hiervoor gewaarschuwd moeten worden. ik neem aan dat de betreffende winkel niet kan eisen dat reviews verwijderd worden (mocht dat wel het geval zijn, dan is het idee van een review verloren).

kan een admin me hier misschien meer over vertellen?
ondertussen plaats ik een nieuwe review.

edit: excuses, ik zag net wat er aan de hand was: de winkel wenst niet in de Shopreviews opgenomen te worden. dat zal mogelijk aan mijn recensie hebben gelegen. geweldig, op het moment dat negatieve kritiek wordt geplaatst kan een winkel zijn 'deelname' intrekken. misschien handig te vermelden aan elke reviewer dat hun werk enkel zin heeft wanneer het lovend is. of heeft deze tijdelijke staat van verborgenheid te maken met een verificatie van de klacht?

[ Voor 24% gewijzigd door Iokanaan op 19-12-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als een winkel geen vermelding meer heeft in de Pricewatch zal ook niemand via T.net naar die winkel verwezen (kunnen) worden. Dus dan hebben bezoekers van de PW ook weinig aan een review van die winkel. Dus je wilt een review plaatsen voor een winkel die niet in de PW staat, dan moet je eerst die winkel toevoegen: http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 19-12-2010 00:13 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als een webwinkel verzoekt om niet vermeld te worden in het shopreview gedeelte, dan is dat toch prima? Tweakers kunnen zelf bepalen of ze bij zo'n shop iets willen kopen.

Shops kunnen niet vragen een review te verwijderen, ze kunnen wel vragen om *alle* reviews te laten verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:13:Als een webwinkel verzoekt om niet vermeld te worden in het shopreview gedeelte, dan is dat toch prima
Interessante eigenlijk - hebben webshops die mogelijkheid?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2010 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iokanaan
Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:13:
Als een webwinkel verzoekt om niet vermeld te worden in het shopreview gedeelte, dan is dat toch prima? Tweakers kunnen zelf bepalen of ze bij zo'n shop iets willen kopen.

Shops kunnen niet vragen een review te verwijderen, ze kunnen wel vragen om *alle* reviews te laten verwijderen.
precies, op het moment dat een review de algemene beoordeling naar beneden haalt dan vraagt de winkel haar vermelding te verwijderen. het sluit mijns inziens perfect aan op mijn ervaring met de betreffende winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iokanaan
fsfikke schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:12:
Als een winkel geen vermelding meer heeft in de Pricewatch zal ook niemand via T.net naar die winkel verwezen (kunnen) worden. Dus dan hebben bezoekers van de PW ook weinig aan een review van die winkel. Dus je wilt een review plaatsen voor een winkel die niet in de PW staat, dan moet je eerst die winkel toevoegen: http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addShop
helaas is dat niet mogelijk: de status van de webwinkel is 'verborgen' op eigen verzoek; niemand kan informatie bekijken of plaatsen. dat zegt genoeg over de winkel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 15:42

aex351

I am the one

Volgens mij was dit een tijd geleden ook gebeurd. Er werd toen aangegeven dat de reviews automatisch verborgen worden wanneer de webwinkel uit de Pricewatch verdwijnt. Ik heb toen gevraagd of ze de reviews weer zichtbaar wilde maken en dat gebeurde ook.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iokanaan
aex351 schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:23:
Volgens mij was dit een tijd geleden ook gebeurd. Er werd toen aangegeven dat de reviews automatisch verborgen worden wanneer de webwinkel uit de Pricewatch verdwijnt. Ik heb toen gevraagd of ze de reviews weer zichtbaar wilde maken en dat gebeurde ook.
dan vraag ik dat bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soms is het nog wat eenvoudiger :) ...

Vroeger waren entries tussen PW en ShR gekoppeld. Wilde een winkel niet gereviewd worden, dan was de mogelijkheid tot prijsvermelding ook weg. Echter, is dit op een gegeven moment ontkoppeld, en kan eigenlijk iedere winkel altijd gereviewed worden. In de PW of niet.

De status van daarvoor, is echter nog in het systeem aanwezig, en vermoedelijk is die per abuis op verwijderd gezet. Ik heb de winkel van verwijderd op prijsloos gezet, waarmee reviews weer zichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op zondag 19 december 2010 @ 00:13:
Shops kunnen niet vragen een review te verwijderen
Wat eigenlijk een groot nadeel is voor onterechte reviews...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erkens schreef op zondag 19 december 2010 @ 20:36:
[...]

Wat eigenlijk een groot nadeel is voor onterechte reviews...
Ja en nee. Want, definieer onterecht review. Nee, ga dat nu niet echt doen. Wat ik bedoel is het volgende - wat is onterecht? De een heeft een volslagen andere definitie ervan dan de ander.

Los daarvan - door webshops een dergelijke mogelijkheid te geven geef je ze ook automatisch de mogelijkheid de boel rooskleuriger voor te stellen dan deze is. Door negatieve (maar terechte) reviews te gaan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shops kunnen natuurlijk net als iedereen melden dat een review niet aan onze voorwaarden zou voldoen. Toetsing vindt echter te allen tijde door T.net plaats, en iedere mening mag gegeven worden mits dat fatsoenlijk gebeurt. We zijn echter ook niet gek, en laten ons niet als breekijzer of chantagemiddel gebruiken.

Om maar weer eens een dooddoener aan te halen: zolang door zowel winkels als gebruikers geklaagd blijft worden over hoe partijdig we wel niet zijn, gaat het best aardig :P

Maar goed, dit is al enigszins offtopic. De originele vraag lijkt me beantwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iokanaan
ja, hartelijk bedankt daarvoor, en voor het publiekelijk maken van de shopreviews.
Pagina: 1