PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Andere oplossing is een plasma tv kopen of een LED-LCD waarbij de ledjes meteen achter de LCD zitten.
edit: ook full-led kan voor vlekken zorgen, zoals te zien is in de foto bij deze review.
[Voor 25% gewijzigd door Gizz op 18-12-2010 23:22]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Full LED ipv edge LED. Verkoper kon me vertellen dat zwart gewoon zwart moet wezen. dit kan bijvoorbeeld.niet veroorzaakt worden door bijvoorbeeld RGB DIY ambilight ledstrips die ik achterop mijn tv heb geplakt?Gizz schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:18:
Dit is vrij normaal bij CCFL-LCD's en LED-LCD's waarbij de leds aan de zijkant zitten. Wat een beetje helpt is de brightness flink terugdraaien, vaak staat deze toch veel te hoog ingesteld voor in een huiskamer.
Andere oplossing is een plasma tv kopen of een LED-LCD waarbij de ledjes meteen achter de LCD zitten.
Zoals CRT op magnetisme reageert maar dan minder extreem.
klopt, het is anders moeilijker te omschrijven vandaar de overbelichting.fish schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:26:
de foto is natuurlijk zwaar overbelicht waardoor wij een overdreven indruk krijgen
check het windows logo
Dat is in ieder geval al een vaag statement, want een LCD kan nooit 100% het licht van de backlight tegenhouden. Bij een LCD met vaste verlichting zul je altijd zien dat hij licht geeft als je een zwart beeld hebt. En het vervelende is dat dat doorschijnen vaak niet altijd overal even erg is, zoals jij nu ook merkt.Verkoper kon me vertellen dat zwart gewoon zwart moet wezen.
Maar gooi dus je brightness flink naar beneden. Neem aan dat je geen kalibratieapparatuur hebt, maar voor veel tv's / beeldschermen kun je zo naar 10% tot 20% van de maximale brightness gaan voor een normaal beeld. Of koop een tv die minder last heeft van dit fenomeen (plasma/crt).
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Welk punt probeer je nu eigenlijk te maken, je hebt het over full-led en verwijst vervolgens naar een review van een edge-lit tv?Gizz schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:18:
edit: ook full-led kan voor vlekken zorgen, zoals te zien is in de foto bij deze review.
Wat versta jij onder full led? Dit is een "edge-lit led-backlight" tv, volgens dit verhaal.Gizz schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:18:
Of ja, wat hierboven gezegd wordt dus.

[Voor 5% gewijzigd door Kryz op 18-12-2010 23:37]
The easiest virtue to obtain, is that of never being wrong: simply agree with me. - Visit kryz.org
Allemaal te danken aan LCD ansich. Daarom is de term LED-tv ook zo gek, het suggereert een compleet nieuwe techniek terwijl je nog steeds met de nadelen van LCD zit. LCD met CCFL wordt toch ook niet als CCFL-tv verkocht?

The devil is in the details.
Dit..Gizz schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:38:
Excuus, dan heb ik even de verkeerde aangeklikt (stonden er veel bij elkaar). Punt is dat je bij LCD altijd het doorschijnen houdt, totdat we full-led hebben met dimming per individuele led. In alle andere gevallen blijft er altijd wat schijnen, wat vervolgens weer door de LCD tegengehouden wordt, wat niet 100% lukt.
Allemaal te danken aan LCD ansich. Daarom is de term LED-tv ook zo gek, het suggereert een compleet nieuwe techniek terwijl je nog steeds met de nadelen van LCD zit. LCD met CCFL wordt toch ook niet als CCFL-tv verkocht?
Makkelijk om de consument te misleiden met leuke benamingen toch

Groetjes, Ed Teunissen
Er zijn nog wel meer voordelen. Denk aan (veel) groter kleuren spectrum en de mogelijkheid voor gesegmenteerde backlight voor beter contrast (met name bij films e.d.).Roel1966 schreef op zondag 19 december 2010 @ 18:10:
Enigste wat LED backlight wel als voordeel kan hebben is bij bv laptops dat het verbruik lager is..
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
alleen zag je ook kleurverschil bij verschillende kleurweergaves en wat jij zei bij het aanzetten was het zwarte ook niet volledig zwart.
Dit kwam volgens de monteur van Samsung dat de witte plaat in het scherm vanuit de fabriek niet goed was schoongemaakt en dat deze stoffig/vettig was geworden.
Brightness terugschroeven of backlight zachter zetten (indien mogelijk) kan helpen.
Het is 2 jaar geleden precies de reden waarom ik mijn nieuwe Samsung (series 6 dacht ik) lcdtv had omgeruild met een Panasonic, deze stonden niet bekend om backlight bleeding problemen.
Er bestaan zeker wel LCD tv's/schermen die dit gewoon niet hebben, dit lijkt me ook voor de nieuwere edgelit led schermen.
TV is na 3 keer opgestuurd te zijn door de Media Markt ingenomen en ik heb tegoedbonnen gekregen.
Ik denk dat het te maken heeft met de EDGE LED verlichting van het scherm.
Bij mij deed de klacht zich eigenlijk alleen 's avonds voor, als er weinig extern licht was en met name tijdens het kijken van films via Blu ray speler en mediaspeler. Overdag was ik extreem tevreden over de beeldkwaliteit.
Nu sta ik voor een dilemma bij de aanschaf voor een nieuwe TV.
Ik ben bang dat als ik weer een LED TV neem dat ik weer dit probleem krijg omdat ik steeds meer berichten krijg van mensen die zeggen dat dit "clouding" of "backlight bleeding"inherent is aan LED en LCD TV's.
Daarom neig ik nu naar de Panasonic TX-P42GT20 (een 3d plasma tv).
Zeker ook omdat je nu een gratis 3d blu ray speler erbij krijgt en de 3d dvd van Avatar.