Modem -> Switch/Hub -> Router werkt niet, hub->pc wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-09 19:28
Omdat in huis onze Wireless router een slecht bereik geeft op sommige plekken willen we deze verplaatsen. Wat wij gedaan hebben is het volgende;

- Aan het modem hangt nu een switch die de internetverbinding naar 3 computers verdeeld. Op al deze computers werkt mijn internet.
- In de switch zit een 4de kabel waar vervolgens de router aanzit. Hierop krijg ik geen internet.
- Wanneer ik de 4de kabel op mijn laptop aansluit heb ik hierop wel internet.

De router staat op automatische DHCP-instellingen en ik kan wel met de router verbinden voor een lokaal netwerk.

Gaat er iets mis in mijn instellingen of is een switch voor de router not-done?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabeltje van de switch in een LANpoort van de router en DHCP uitzetten. Ik neem aan dat je ADSL hebt omdat 3 computers op de modem wel werken. Zal wel een modem/router zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:39
Kan zoveel zijn, kijk in de webinterface van de router wat er gebeurt. Staat ie op static of dhcp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenikke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:18
- In de switch zit een 4de kabel waar vervolgens de router aanzit.
In de LAN of de WAN poort?

Zijn alle poorten auto-sensing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:29

lordsnow

I know nothing

Het kan ook zijn dat de range van het modem hetzelfde is als de range van de router. Dan kan je of het IP adres en range van de router wijzigen, of zoals aangegeven in het eerste antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is de modem echt een modem en krijg je dus 4 verschillende publieke IP-adressen toegekend? (Bij Telenet hier in Belgie is dat bijvoorbeeld zo). Of maak je gebruik van een combinatie modem/router? In het eerste geval zou het te verklaren zijn door de verschillende mac-adressen (er is een IP-adres gereserveerd voor het mac-adres van de laptop, niet voor dat van de router), in het 2de geval moet je de router instellen als Access Point en laat je de modem/router van je ISP het routen voor zich nemen (dezelfde IP-range op de WAN en de LAN-zijde is dan wellicht de oorzaak).

[ Voor 6% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-12-2010 23:23 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Petervanakelyen
Hij woont in Rotterdam. Dus mijn gok dat hij ADSL heeft zal wel kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
Haha, slim om naar mijn woonplaats te kijken;)

Dat zou helemaal kloppen, ware het niet dat ik nu bij mijn ouders in midden-limburg zit die kabel van Ziggo hebben.

Mijn ervaringen met switches waren altijd al redelijk waardeloos en behoorlijk uiteenlopend en na een aantal resets van het modem bleken we ook geen internet meer te hebben op 3pc's via de switch na het modem.

We hebben de opzet dus weer geshuffelt en het lijkt nu te werken, mits de switch binnen het router-netwerk zit. Na de router dus. Het is dus inderdaad zo dat het modem (of Ziggo) maar 1 ip-adres weggeeft aan ons en er ook niet meer toestaat (handmatig anders ingesteld bijvoorbeeld). Dat wordt dus wat extra kabel trekken om van het modem naar de router op de nieuwe plek te gaan en dan weer terug richting waar het modem staat om daar de switch te plaatsen en alle oude verbindingen te herstellen.

Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik vind het vreemd dat je maar één publiek IP-adres krijgt, maar toch zonder problemen met 3 computers tegelijk, zonder router (iedereen zat namelijk enkel op een switch), het internet op kon... ergens klopt er dan iets niet :P

[ Voor 20% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-12-2010 23:44 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo hoort het ook. Modem --> router --> switch. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncank
ja, dat is wat ik inderdaad ook vreemd vond, naar mijn idee was het, in theorie in dit geval, ook maar met 1 pc mogelijk. Maar zoals ik al zei, ik heb vaker rare scenario's met switches gehad;) Ik ben in ieder geval blij dat met deze kleine omweg we nu het gewenste resultaat krijgen en ik internet op de juiste plekken heb!

Bedankt en een fijne nacht nog;)
Pagina: 1