Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 installeren met EHDD USB

Pagina: 1
Acties:
  • 1.040 views

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:51

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hai Tweakers,

Ik heb een nieuwe computer gekocht, maar tot mijn vrij grote schrik heeft die geen IDE terwijl al mijn DVD spelers IDE zijn. Nu heb ik dus een External Hard Disk ( USB ), waar ik de hele meuk naar heb gekopieërd ( na formatteren ) zoals via een tut moest. Nu krijg ik nog steeds dezelfde error ( Wel in het nederlands warempel, wat dus betekent dat ie wel probeert de USB te booten ).

Wat nu 8)7

Een Tweaker in problemen

Ps. Dus niet replyen: Koop een S-ATA dvd speler

[ Voor 5% gewijzigd door Thomg op 18-12-2010 22:29 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Welk moederbord heb je? Welke foutmelding?

[ Voor 29% gewijzigd door Guardian Angel op 18-12-2010 22:33 ]

ARME AOW’er

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
O e sorry, niet echt duidelijk gemaakt wat de specs zijn.
Betreft een ASROCK 870 Extreme3
En de foutmelding is dezelfde melding als je geen hdd aansluit ( niets bootable dus ) maar dan in het nederlands. En als ik me vergis is die mobo niet nederlands. :/

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je de USB als FAT32 geformateerd en bootable gemaakt?

When the system boot up, please press "F8" or "F11" to enter "Boot Menu" and select USB device for your first boot device , then the system will boot from the USB device which you selected. For P4I45D, please plug the bootable USB device to USB port 2,3

[ Voor 78% gewijzigd door Guardian Angel op 18-12-2010 22:57 ]

ARME AOW’er

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Bootable is niet nodig, ik extract de iso, gooi hem op de EHDD ( 70 minuten :/ ) en sluit aan op de Dektop, wat ik vervolgens herstart. Daarna druk ik automatisch F11 ( boot selection Pop-up ) en krijg ik de"no bootable devices found, please plug in bla bla bla" maar dan in nl.
Misschien belangrijk om te melden, dat er geen HDD is aangesloten. Ik heb er wel 1, maar die trekt geen hardwarewisseling...
De HDD ziet ie wel, maar crasht zodra windows 7 "start op" logo verschijnt, maar dat is op te lossen met herinstallatie.
En dan komen we bij het punt EHDD win7 enzo

[ Voor 34% gewijzigd door Thomg op 18-12-2010 23:03 ]

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-11 10:28
Waarschijnlijk heb je je USB niet bootable gemaakt. Gebruik deze tool van
MS, die dumpt je ISO op je USB drive en maakt hem bootable: http://download.cnet.com/...000-18513_4-10972600.html

edit:

Je USB drive moet wel bootable gemaakt worden, als je wilt booten tenminste...

[ Voor 18% gewijzigd door lammert op 18-12-2010 23:07 ]

Verwijderd

Bootable maken is wel nodig als je van een USB device wil booten. Een ISO uitpakken en op een EHDD zetten is niet genoeg.

[edit]Wat wil je nu eigenlijk? Ik heb je verhaal nu een paar keer gelezen maar vind het niet echt duidelijk. Ik neem aan dat je Windows 7 wil installeren via een externe USB disk en daarom hier de bestanden op wil kopieëren. Maar dan moet je natuurlijk wel een interne schijf hebben en waarom kan die niet tegen een hardware wissel ??????

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 23:10 ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:05
Thomg schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:00:
Bootable is niet nodig, ik extract de iso, gooi hem op de EHDD ( 70 minuten :/ ) en sluit aan op de Dektop, wat ik vervolgens herstart. Daarna druk ik automatisch F11 ( boot selection Pop-up ) en krijg ik de"no bootable devices found, please plug in bla bla bla" maar dan in nl.
Misschien belangrijk om te melden, dat er geen HDD is aangesloten. Ik heb er wel 1, maar die trekt geen hardwarewisseling...
De HDD ziet ie wel, maar crasht zodra windows 7 "start op" logo verschijnt, maar dat is op te lossen met herinstallatie.
Dat is omdat je voor Windows 7 niet uitpakt en dan werkt het niet je hebt geen juiste MBR dan.

Kijk ook hier: http://maketecheasier.com...sb-flash-drive/2009/01/23

En als dit te moeilijk is kan je ook tools als multiboot-usb (pendrivelinux) gebruiken hiervoor. Of de Windows tool hiervoor op de meuktracker.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Ik heb geen .iso! Het is al gebrand op DVD...

Verwijderd

Thomg schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:19:
Ik heb geen .iso! Het is al gebrand op DVD...
Een post terug zeg je nog een iso te extracten?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 23:05:
Bootable maken is wel nodig als je van een USB device wil booten. Een ISO uitpakken en op een EHDD zetten is niet genoeg.

[edit]Wat wil je nu eigenlijk? Ik heb je verhaal nu een paar keer gelezen maar vind het niet echt duidelijk. Ik neem aan dat je Windows 7 wil installeren via een externe USB disk en daarom hier de bestanden op wil kopieëren. Maar dan moet je natuurlijk wel een interne schijf hebben en waarom kan die niet tegen een hardware wissel ??????
Vraag maar aan Windows 7 waarom ie geen hardwarewisseling aankan :/ ik weet echt niet waarom

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Hm nee ik bedoel:
De .iso is uitgepakt op DVD...
Blijkbaar niet duidelijk geweest. Wist niet dat het zo belangrijk was...

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11 20:26
je hebt ook een windows tool die je dvd over zet naar USB. Wel voor de noob, dus lekker makkelijk : zie deze link nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

automation fanboy

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Werd al naar die doorgelinkt, maar ik heb geen iso...

Verwijderd

Dan maak je die: http://www.imgburn.com/

Heb je wel een PC met DVD drive nodig.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Zal kijken of het werkt.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Die tool van windows is ook onbruikbaar... Het betreft hier een harde schijf met USB aansluiting, win7 tool laat echter alleen maar USB toe, maar m'n max is 3,7 GB... ( van een USB die ik hier heb liggen, EHDD is 28 GB )

[ Voor 13% gewijzigd door Thomg op 19-12-2010 08:03 ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter

• Starke
Windows 7 is uitgepakt maar 3,01 GB en dan heb ik het over Windows 7 64-bit als je een gecombineerde iso zou hebben (32-bit & 64-bit op 1 DVD) dan neemt deze alsnog maar 3,58 GB in beslag en dan heb ik het over de engelse versie. De Nederlandse versie van beide neemt zo'n 50 tot 100 MB minder in beslag.

Ik geef dus niet voor niks eerst de pendrive linux tool aan omdat die geen vage eisen stelt zoals 4GB nodig terwijl Windows geen 4 GB in beslag neemt kwa uitgepakte DVD.

En als je het handmatig wil doen gebruik dan de handleiding die boven me wordt aangegeven. Ik weet niet waar je erbij komt dat je 4GB (okay staat in de handleiding maar lekker boeiend :P) nodig hebt voor die handleiding want zoals ik aangaf heb je op z'n hoogst maar 3,58GB nodig. Misschien meer als je een OEM DVD hebt maar aangezien je een gedownloade *.ISO had betwijfel ik dat.

[ Voor 28% gewijzigd door Starke op 19-12-2010 10:46 . Reden: meer info ]

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Lezen voordat je reageert aub.
Gewoon je USB HDD gebruiken, zoals je ook wilde. Je USB stick heeft hier niets mee te maken.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Begrijp ik je nou goed als je probeert te zeggen dat je je Windows 7 installatie wil laten draaien OP die Externe USB disk omdat je geen interne HDD hebt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:50
Het is misschien wel handig als de TS nou is goed kenbaar maakt wat hij precies wilt. Echt duidelijk is het namelijk niet. Zet daar dan ook direct even bij wat je nu precies tot je beschikking hebt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 11:24
Hij heeft een pc zonder dvd-drive blijkbaar en kan windows dus niet van de dvd installeren.

Maar hij is wel een beetje eigenwijs ('bootable is niet nodig' ???) Gewoon een van de tutorials volgen, werkt prima.

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

1) Het uitpakken van een ISO maakt een medium (hdd/ehdd/cd/dvd etc.) NIET bootable.
2) zie punt 1

Pak een computer die wel werkt.
Zorg er voor dat je een ISO krijgt van Win7 (download nog een keer desnoods)
Volg een van de gegeven tutorials
Deze is van MS zelf: http://store.microsoft.com/help/iso-tool
Met deze tool: http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Even in het kort dus:
Ik heb een externe HDD, die 28 GB is.
Ik heb ook en Interne HDD die 200 GB is, maar windows7 kun je markeren als corrupt en niet te repareren ( dat wist ik wel ).
USB heeft maar 3,76 GB ruimte ( kweenie waarom... )
Ik kan de windows 7 progje niet gebruiken omdat ie mijn Externe HDD niet ziet als USB.
Ik heb verder geen DVD drive omdat ik geen IDE aansluitingen heb ( heeft iemand er 1 voor mij? )
Goed zo???

Wat heb ik verder geprobeert?
- Iso erop gegooit ( verder niets )
- iso uitgepakt en eropgegooit
- iso uitgepakt en bootable gemaakt
Lukte niet helemaal en via veel bestanden en MS-DOS bestanden krijg ik nu zo'n milennium saver ofzo, zo'n CMD, echt raar :?
O domme fout:
-----------------------------------------
Microsoft Windows Millennium Edition
Help for Emergency Startup Disk
-----------------------------------------
Oeps :S

Ps. WPN, jouw oplossingen lukken niet omdat dat progje exact 4 GB wilt, en dat heb ik dus niet...

[ Voor 52% gewijzigd door Thomg op 19-12-2010 12:51 ]

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 20:08
Ik heb het zelfde Moederbord en inderdaad ik moest windows 7 van een USB stick instaleren.

Ik het hiervoor WinToFlash gebruikt, dit was de enigste die werkte.

http://wintoflash.com/home/en/

Je moet wel geduld hebben het duurt erg lang voordat de bootable is gemaakt, dus niet denken gaat niet goed en voortijdig afbreken.

• Starke
Nu even serieus er worden meer dan 1 tool aangegeven, aangezien het je niet lijkt te lukken om met de handmatige manier zo'n installatie usb te maken. Ik heb eerder aangeven doe het met multiboot-usb (pendrivelinux) deze heeft ook een optie "Show all drives" oftewel laat alle schijven zien (ook niet flash-drives).

[ Voor 5% gewijzigd door Starke op 19-12-2010 12:55 ]

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Jetro schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:49:
Ik heb het zelfde Moederbord en inderdaad ik moest windows 7 van een USB stick instaleren.

Ik het hiervoor WinToFlash gebruikt, dit was de enigste die werkte.

http://wintoflash.com/home/en/

Je moet wel geduld hebben het duurt erg lang voordat de bootable is gemaakt, dus niet denken gaat niet goed en voortijdig afbreken.
Wat word er bedoeld me onjuiste bron van windows bestanden?

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Starke schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:52:
Nu even serieus er worden meer dan 1 tool aangegeven, aangezien het je niet lijkt te lukken om met de handmatige manier zo'n installatie usb te maken. Ik heb eerder aangeven doe het met multiboot-usb (pendrivelinux) deze heeft ook een optie "Show all drives" oftewel laat alle schijven zien (ook niet flash-drives).
Hij is bezig, ik zal zien of he werkt...

• Jetro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 20:08
Wat word er bedoeld me onjuiste bron van windows bestanden?
Je zult dit natuurlijk wel op een andere PC moeten maken van de orginele DVD of een gemount ISO bestand van je installatie DVD.

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
doe ik ook

• Thomg

Thomg

Aww yiss

Topicstarter
Starke heel erg bedankt! jouw manier werkt geweldig!!!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het zal allemaal wel.

Mag ik je vriendelijk doch dringend verzoeken in het vervolg vóórdat je op [ verzend ] drukt een keer goed je post door te lezen?
Er is je een paar keer duidelijk gevraagd aan te geven wat je aan het doen bent en dan komt er een verhaal als
Even in het kort dus:
Ik heb een externe HDD, die 28 GB is.
Ik heb ook en Interne HDD die 200 GB is, maar windows7 kun je markeren als corrupt en niet te repareren ( dat wist ik wel ).
USB heeft maar 3,76 GB ruimte ( kweenie waarom... )
Ik kan de windows 7 progje niet gebruiken omdat ie mijn Externe HDD niet ziet als USB.
Ik heb verder geen DVD drive omdat ik geen IDE aansluitingen heb ( heeft iemand er 1 voor mij? )
Goed zo???
uit waar nauwelijks uit op te maken is waar je nu mee bezig bent.
Chaotisch, anders kan ik het niet noemen.

Zoals je merkt leidt dat alleen maar tot verdere spraakverwarring en onduidelijkheden, en daar schiet niemand - wij niet, en jij niet - iets mee op.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.