Packard Bell FIH57 Moederbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
done

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een PCIe x16 slot hebt kun je daar iedere x16 kaart inproppen. Je moet eerder rekening houden met je voeding dan dat 't mobo het niet ondersteunt.
Om zeker te weten, gebruik geen prog, maar trek je kast open en kijk wat je voor vrije connectoren je hebt op je mobo, PBs zijn altijd vrij kaal, dus handig om te checken wat je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw_Dan

Bedankt voor je snelle reactie.

Probleem is dat ik weinig ervaring heb met moederborden.

Is er geen andere manier om er achter te komen, zonder interne blik op het moederbord?

Mvg,

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als je je videokaart wilt upgraden zal je toch je bak open moeten maken? Het lijkt me toch niet zo'n probleem om even naar de sloten te kijken om te zien wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Terw_Dan

Ik zal dan morgen onder de motorkap gaan kijken.

http://www.nvidia.co.uk/object/product_geforce_315_uk.html

Bovenstaande link, kun je aan de informatie hieruit geen zinnige conclusies trekken?

Via Intel.com heb ik mij ook laten vertellen hoe je achter type intel chipset je kan geraken.
De mijne betreft een Intel 5 series / 3400 chipset.

Morgen zal ik foto's posten van het moederbord.

Dank je

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Die kaart is in ieder geval een PCI-e X16 gevalletje dus je zou er een andere kaart in kunnen zetten. Belangrijker word de vraag of je PCI-e voedingsconnectoren vrij hebt vanuit je voeding. De kaart die je nu in je computer hebt zitten is er 1 welke zijn volledige voeding uit het PCI-e slot betrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Xorsist schreef op zondag 19 december 2010 @ 09:54:
Die kaart is in ieder geval een PCI-e X16 gevalletje dus je zou er een andere kaart in kunnen zetten. Belangrijker word de vraag of je PCI-e voedingsconnectoren vrij hebt vanuit je voeding. De kaart die je nu in je computer hebt zitten is er 1 welke zijn volledige voeding uit het PCI-e slot betrekt.
Bij iedere kaart zit wel zo'n handig verloopstukje wat je op een normale mollex kan prikken.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Speedy-J schreef op zondag 19 december 2010 @ 10:57:
[...]

Bij iedere kaart zit wel zo'n handig verloopstukje wat je op een normale mollex kan prikken.
Maar dan moet je voeding dat wel kunnen trekken natuurlijk. En bij een systeem als dit zal de voeding niet zeer ruim bemeten zijn, de meeste OEMbakken hebben wel iets van overhead, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Beste Xorsist, Speedy-J, Terw_Dan ,

Allereerst bedankt voor jullie waardevolle inbreng.
Ik zal jullie adviezen in mijn achterhoofd houden.

Ik heb mijn handige Harrie klusjesman buurman ingelicht.

Hij zal ener deze dagen naast stofvrij maken behuizing, extra ram modules (2 x 2048 MB) installeren, een blik werpen op de videokaart.

Ik zal de fotoshoots posten.

Na veel positieve reacties omtrent de Gigabyte Gtx 460 1GB videokaart, prijs 172,10 euro op Databyte.nl, zal ik die gaan aanschaffen.(indien compatible met mijn moederbord etc.)

Fijne zondag toegewenst!

Met vriendelijke groet,

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2018 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aub geen "fotoshoots" posten, gewoon aangeven wat erin zit. Het is de bedoeling dat jij zelf de moeite doet om dingen te identificeren, niet dat je een paar plaatjes dumpt en het aan ons overlaat waarbij de ervaring leert dat juist de details die nodig zijn nooit scherp in beeld zijn

Gewoon opzoeken hoe een PCIe 16x slot eruit ziet en kijken of dat erin zit ja of nee.
Idem mbt voeding: kijken wat erop geschreven staat en zelf nadenken wat dat kan betekenen. Als je er niet uitkomt, gewoon de text hier posten, niet een (wazige) pic.

Tenslotte is het op GoT de bedoeling dat degene die post inzet toont. Als jij dat niet kunt/wilt, kun je beter degene die dat wel gaat doen hier laten posten :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ beste dion_b,

Ik heb uw aanbevelingen aandachtig doorgenomen, en ik ben mij er wel degelijk bewust van het feit dat er op tweakers.net gemotiveerde inzet geacht wordt van ieder persoon. (hetzelfde wordt bv. ook geëist van mijn hoogleraar m.b.t. het schrijven van een master thesis)

Dientengevolge, heb ik vooraleer te posten getracht een en ander uit te vissen. Leesvoer op tweakers.net heeft mij een aardig eindje in de goede richting geholpen.

Echter, om miskoop uit te sluiten en dus met de gebakken peren te zitten mijden, wil ik beroep doen op jullie expertise. (ik ben dus geen free-rider)
Ik hoop ook met mijn topic, andere gebruikers van een dergelijke Packard Bell een handje te helpen.

Bedankt voor uw begrip!

Om terug te komen naar mijn vraagstelling:

Ik heb zelf de mouwen opgestroopt en mijn computer onder de loep genomen.

Het betreft wel degelijk naar mijn inzien een PCI-e X16 slot. Kan haast niet missen, verwijzing nar wikipedia.
Lengte huidig videokaart: 17 a 18 cm. Genoeg ruimte voor een grotere indien nodig.

Voeding: Hipro, HP-D250AA0
Max output: 250W
Op ebay te koop voor een schamele bedrag van 26 euro.

De "power supply calculator": berekent ongeveer 250 watt uit voor mijn huidige configuratie.
Bij verandering videokaart naar Geforce gtx 460: adviseert de calculator: 435W

Ik zal dan eentje van 500W nemen.

Bedank allen voor hun inbreng.

Topic kan op slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wil niet zeikerig overkomen, maar zoveel heb je blijkbaar niet gelezen over hoe het hier op GoT werkt:

Het algemeen beleid #topiceinde
Topiceinde

Een topic kan op verschillende manieren ten einde lopen. Een verstomde discussie behoeft geen uitleg, maar in twee specifieke gevallen verwachten wij het volgende:

1) Slotje: Een moderator heeft je topic gesloten. Neem in dat geval altijd goed de sluitmessage door. Bij twijfel of vragen kun je contact opnemen met de moderator in kwestie via één van de mogelijkheden in zijn profiel. Zie verder hierboven.
2) Opgelost: Je hebt een probleemtopic geopend en het is opgelost. Post dan altijd op welke manier je het hebt opgelost. Op deze manier is het voor een volgende lezer ook makkelijker een oplossing te vinden. Post ook als je het uiteindelijk hebt 'opgelost' door middel van een herinstallatie of format. Opgelost betekent niet dat het topic daarna op slot moet.
Topic gaat dus niet op slot :o

Verder klinkt het alsof je de rest nu goed op orde hebt, de conclusies klinken goed.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ beste dion_b,

Inderdaad, u heeft gelijk. Ik zal trachten een glasheldere conclusie naar voren te brengen.

Met het gratis programma Piriform Speccy, ben ik er achter gekomen dat het om een Intel H57 chipset georiënteerd moederbord gaat. Echter, ik werd op het verkeerde been gezet doordat er ook een vermelding gemaakt wordt naar Manufacturer "Packard Bell" met model "FIH57" moederbord . Googlen leverde niets op.

Naderhand, toen ik onder de motorkap van mijn microATX moederbord gebaseerd packard bell kast een blik worp, bleek dat alle specifieke eigenschappen van een Intel H57 chipset, onder andere 4 dimm sloten en compatibiliteit met i3/i5/i7 processoren, overeenkomstig waren.

In de bijbehorende Intel handleiding kan ik alle vereiste gegevens traceren - welke soort voeding, of het een pci-e x16 slot heeft (ja).

Echter, om eerlijk te mogen zijn, twijfel ik wel over een zaak. Mijn huidige voeding is verzegeld met een geel stickertje: "Warranty Void if Removed"
Aangezien ik nog een doorlopende garantie heb tot en met aanstaande zomer, aarzel ik om vandaag de dag mijn voeding te vervangen.

Samenvatting:
Packard Bell Imedia serie i6153 computers, waarschijnlijk ook soortgelijke modellen, zijn gebaseerd op een Intel DH57DD (Intel® H57 Express Chipset), socket LGA1156, form factor: uATX / microATX moederbord.

Directe link naar Intel aangaande handleiding en drivers, etc.:
http://www.intel.com/prod...H57DD/DH57DD-overview.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Dat je voeding verzegeld is is ook logisch, die dingen moet je niet openmaken, de kans dat je iets sloopt, of zelf een opdoffer krijgt is veel te groot. Lekker dicht laten zitten en gewoon in z'n geheel vervangen.
Pagina: 1