[Windows 7 / Vista] opgeslagen ww andere PC netwerk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In een netwerk zijn verschillende PC's van verschillende gebruikers gekoppeld. De PC's zijn allemaal beveiligd met een wachtwoord. Tussen bepaalde PC's zijn bepaalde mappen onderling met een wachtwoord beveiligd gedeeld. Deze wachtwoorden zijn opgeslagen, zodat gebruikers niet zelf het wachtwoord steeds hoeven in te tikken als ze naar een gedeelde map gaan en bovendien het wachtwoord zelf ook niet kunnen zien.

Mijn vraag is nu, of het voor de gebruikers op een of andere manier mogelijk is om de opgeslagen wachtwoorden op te vragen / te achterhalen. Dit zou namelijk een beveiligingsrisico met zich meebrengen. Is dit mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:02:
Mijn vraag is nu, of het voor de gebruikers op een of andere manier mogelijk is om de opgeslagen wachtwoorden op te vragen / te achterhalen.
Dat is mogelijk inderdaad.
Dit zou namelijk een beveiligingsrisico met zich meebrengen.
Dat netwerk klinkt als een werkgroepje, een paar PC's bij elkaar gegooid zonder centraal beheer.
Dan is de kans groot dat de standaardgebruiker ook beheerdersrechten heeft of makkelijk kan krijgen waardoor je allerlei tools kan installeren die je passwords kunnen uitlezen.

Mag jij raden waar het beveiligingsrisico zit. En nee, het is niet in die password opslag mogelijkheid ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device