Toon posts:

Geluidsproductie stock cooler AMD Phenom II X6 1090T

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb sinds vorige week mijn nieuwe systeem samengesteld met daarin de Phenom II X6 1090T (niet overgeklokt) met stock cooler. De pc staat in de huiskamer waardoor het een vereiste is dat deze stil zijn werk moet doen.

Nu zit ik met het volgende probleem: De stock cooler maakt een behoorlijke herrie, zodanig dat iedereen zich er aan irriteert. Ik heb de kast weer open gemaakt om te testen of het wel echt de fan van de cpu was en het was deze inderdaad.
Als ik de koeler vasthoud trilt deze en heb ik het idee dat het motortje wat de fan laat draaien defect is. Ik heb mijn oude pc even aangesloten (AMD Athlon 64 2.0ghz met stock cooler) om te kijken of deze koeler ook zo trilt maar dat is niet het geval.

Weet iemand of het normaal is dat deze koeler trilt of dat deze stock cooler standaard veel geluid produceert? Zou iemand met dezelfde stock cooler dit anders bij zijn eigen pc willen nagaan, anders zal ik de koeler terug moeten sturen.

Gr,
Japsert

• w-dev
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-01 16:42
Als je geluid een belangrijk issue vind is een aftermarket koeler eigenlijk het eerste waar je aan denkt.
In de diverse beschikbare best-buy guides is genoeg te vinden over dit soort koelers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit dacht ik al. Goed dan ga ik er een nieuwe in trappen. Goede recensies gelezen over de Arctic Cooling Alpine 64 Pro: goedkoop en stil. Dus ik ga dit maar is proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 19:31 ]

Verwijderd

Zelf zou ik voor een zwaardere koeler gaan aangezien je pc in de huiskamer staat en stilte wilt. Daar staat inderdaad een hoger kostenplaatje tegenover. Maar voor €20 extra heb je al een zeer goede koeler.
Doe ermee wat je wilt.
Bottom line, the Arctic Cooling Alpine 64 Pro heatsink is suitable for processors with a thermal design power of 90W or less, and average for AMD processors pushing the 125W design envelope, so long as fan speed is maintained at 2000RPM. At full fan speed the Alpine 64 Pro runs pretty quietly so Frostytech would suggest limiting its use to AMD Athlon II or AMD's energy efficient 65W processors and leave the Phenom II's to more capable CPU coolers.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie. Heb jij een suggestie voor een koeler? Of het 10 of ~20 euro is maakt mij niet veel uit.

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-01 15:54
Scythe Shuriken kan je misschien wel aanstaan. En anders, als het al iets duurder mag zijn, de Scythe Mugen 2 rev.B.
Deze laatste heb ik, en ik ben er zéér tevreden over wat koeling en geluid aangaat. Je moet dan wel kijken of deze in je case gaat want het is een joekel van een koeler :)

• Jerdek
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
als je een budget tot €35 hebt, ga voor de Scythe Mugen2 rev B, die is met pwm erbij erg stil met goede koeleigenschappen. Wel ff goed meten of ie in je kast past!

Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op vakantie geweest dus vandaar me late reactie. Aan de hand van jullie reactie ga ik mijn keuze maken.

Thanks voor jullie reacties! Topic mag gesloten worden.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2010 08:13 . Reden: typo ]

Pagina: 1