Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb laatst een pc voor iemand gebouwd met de volgende onderdelen:

Asus m4a77tdpro

nvidia 8800 gt ( niet zeker maar moet ik even na kijken)

2x csx ddr3 1333

2x 500 gb in raid 0

Ik zal zodra ik meer gegevens hebt even aanpassen.

Pas geleden begon hij soms opeens spontaan opnieuw opstestarten.
Ik een memtest gedaan en bleek dat hij fouten gaf, ik heb het geheugen omgeruild.

Nou ging het even goed tot het gezeur opnieuw begon.
Ik weer memtest draaien althans dacht ik want zodra memtest start starte de computer opnieuw op.
Heb nu allebei de modules apart getest, en hier geen fouten.

Draai ik echter met 1 module heeft de pc ook last van de reboots.
Ook heb ik het geheugen in alle sloten getest met elke keer dezelfde problemen.

Alle temperaturen zijn ok

ik heb in windows opnieuw opstarten uitegezet dus zal spoedig het blauwe scherm krijgen en de fout kunnen noteren.

ik zit nu te denken dat het toch ergens anders lig dan bij het geheugen.
In het bios schommelt de voeding, nu weet ik niet ofdat een probleem zou zijn als het maar een klein beetje is.

Vind het maar een raar problemen omdat het niet uitmaak of ik veel doe of weinig doet.
Maar de reboot met memtest begin verdenk ik het geheugen wel.

Iemand een idee?

• Kerberos84
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-02 09:20
Voeding is dikwijls de oorzaak van instabiele PC's, zeker als de voeding in de bios al schommelt wijst dit op een niet-zo-fijne voeding. Doe jezelf en die vriend een plezier, en steek er een nieuwe, kwalitatieve voeding in van een gekend merk.

No Gillette, No Minette

Verwijderd

Eén woord: QVL

OK, het is geen woord, maar goed. ;) Nee, serieus, ik zou eens beginnen te kijken of dat moederbord dat geheugen überhaupt wel ziet zitten. Misschien als je overschakelt naar een ander merk dat het probleem in één keer voorbij is.

Dus, pak de QVL van dat moederbord er eens bij, zoek het geheugen op, indien het er niet op staat, pak dan een merk/model dat er wèl op staat en kijk eens of het probleem aanhoudt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:10:
Eén woord: QVL

OK, het is geen woord, maar goed. ;) Nee, serieus, ik zou eens beginnen te kijken of dat moederbord dat geheugen überhaupt wel ziet zitten. Misschien als je overschakelt naar een ander merk dat het probleem in één keer voorbij is.

Dus, pak de QVL van dat moederbord er eens bij, zoek het geheugen op, indien het er niet op staat, pak dan een merk/model dat er wèl op staat en kijk eens of het probleem aanhoudt.
Het heeft zeker een maand stabiel gedraaid ook met het vorige setje geheugen.
Ik weet dat hij niet in de QVL voorkom

• Roxsman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-02 17:34
Als het goed is staan er in de map C:\Windows\Minidump allemaal minidump (.dmp) files. Deze kun je openen met de Windows Debugging Tools. Veel van de informatie die je dan krijgt zul je weinig aan hebben maar in sommige gevallen kan je er dan wel achter komen wat de "probable cause" is van de error.
Als je er geen ervaring mee hebt zou je ook een of twee dmp files kunnen sturen zodat ik ze ff door de debugger heen haal.

It's OK if you disagree with me, I can't force you to be right..

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een nieuwe voeding besteld om er toch zeker van te zijn dat deze goed is aangezien hij bij de kast in zat en dat het niet een bepaald goed merk is.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als ik het zo lees zou ik zelf ook richting incompatibel geheugen gaan in combinatie met een niet al te frisse voeding. Maar omdat je min memtest al fouten krijgt zou ik toch meer zeggen dat het aan het geheugen zal liggen en een merk als CSX mij totaal niet bekend voor komt.

Beter zou je dan wanneer je het geheugen nog eens zou vervangen dan bv Kingston valueram kunnen nemen hetgeen meestal wel op de QVL lijst voor komt, en wat qua prijs vaak ook nog het goedkoopste ram is. Qua voeding zou ik dan ook gaan voor de "betere" merken maar ietwat schommeling kan altijd wel maar het ligt eraan hoeveel schommeling.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:42:
Als ik het zo lees zou ik zelf ook richting incompatibel geheugen gaan in combinatie met een niet al te frisse voeding. Maar omdat je min memtest al fouten krijgt zou ik toch meer zeggen dat het aan het geheugen zal liggen en een merk als CSX mij totaal niet bekend voor komt.

Beter zou je dan wanneer je het geheugen nog eens zou vervangen dan bv Kingston valueram kunnen nemen hetgeen meestal wel op de QVL lijst voor komt, en wat qua prijs vaak ook nog het goedkoopste ram is. Qua voeding zou ik dan ook gaan voor de "betere" merken maar ietwat schommeling kan altijd wel maar het ligt eraan hoeveel schommeling.
Ik snap dat je denk dat het het geheugen is wat incompatible is maar dit heeft wel een maand stabiel gewerkt.
Ik geef je geen ongelijk maar wil eerst even de voeding vervangen kijken of het dan opgelost is.
Het raare van memtest is dat deze met een enkele module geen fouten geeft en de pc toch reboot in windows.

Verwijderd

Topicstarter
zal vanavond ook even naar ze voeding kijken hoe die schommelt in het bios.

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Bij het vervangen van je voeding raad ik je wel aan een A-merk voeding te nemen mits je die niet nu al erin hebt zitten waarbij je moet denken aan merken als Corsair.

Verwijderd

Topicstarter
Roel1966 schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 18:07:
Bij het vervangen van je voeding raad ik je wel aan een A-merk voeding te nemen mits je die niet nu al erin hebt zitten waarbij je moet denken aan merken als Corsair.
De voeding die er nu inzit zat al in de kast ik denk een 350 watt
Dus niet echt super ook een onbekend merk.

Ik heb deze voeding besteld
OCZ StealthXStream 2 500W
ocz is denk ook nog niet zo slecht

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 19:05 ]

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:39

epic_gram

undercover moderator

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:01:
[...]

De voeding die er nu inzit zat al in de kast ik denk een 350 watt
Dus niet echt super ook een onbekend merk.

Ik heb deze voeding besteld
OCZ StealthXStream 2 500W
ocz is denk ook nog niet zo slecht
OCZ voedingen zijn echt slecht :X

Ik zou proberen de bestelling te annuleren, en voor een kwaliteitsvoeding te gaan.

edit: wat roel hierboven zegt, seasonic, antec, corsair, zoiets. :)

[ Voor 7% gewijzigd door epic_gram op 18-12-2010 19:45 ]

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Verwijderd

epic_gram schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:44:
[...]

Ik zou proberen de bestelling te annuleren, en voor een kwaliteitsvoeding te gaan.

En dat baseer jij op? Eigen ervaring? De reviews van deze serie laten een ander beeld zien.
http://www.ocztechnology....0w-600w-power-supply.html

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:43

Dark

who tweaked the light?

epic_gram schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 19:44:
[...]

Antec, Corsair en vele andere merken maken zelf geen voedingen (wat overigens niet wil zeggen dat die merken slecht zijn), ze laten ze naar specificatie maken bij Seasonic, Channelwell, Delta, Topower, enz. en plakken er dan een naamsticker op. Producent komt met een referentie ontwerp, en afnemer kiest dan de kwalliteit en uitgebreidheid van de onderdelen.
OCZ doet dat net zo, maar die hebben met P&PC zelf ook voedingstechnolgie binnen gehaald, waardoor je hoopt en mag denken dat ze weten waar ze mee bezig zijn als ze die specs stellen.

Uiteraard zitten er ook bij OCZ voedingen in het assortiment die meer of minder een succes bleken te zijn, maar slecht, nee dat zijn ze zelden. In tegendeel, ze zijn juist vaak aardig goed en bijzonder scherp geprijs voor het segment waar ze in zitten of de features die ze bieden.

[ Voor 5% gewijzigd door Dark op 19-12-2010 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga de bestelling niet annuleren, deze voeding moet zeker voldoende zijn voor dit systeem en zal niet minder goed zijn als wat er nu in zit

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels voeding vervangen en het zelfde resultaat.
Maar ook in het bios schommel de voltages nog steeds lichtelijk.
Nu maar weer verder kijken.
Zo draait hij uren aan een stuk zonder problemen en dan weer een blauw scherm.
Ik ga nu een ander setje geheugen bestellen, en kijken of het probleem dan verholpen is.
Toch raar dat het wel stabiel heeft gedraaid.

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Analyseer de DUMPS. Kijk met bijv. WhoCrashed (google) of je een reden kan aanwijzen. Probeer ook Linux eens, dat geeft tenminste bruikbare informatie.

Verder kan je mobo en/of CPU net zo goed dood zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het blauw scherm had het over fout 0x00..1

Maar daar word ik niet wijzervan

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost met geheugen dat wel in de qvl staat :)
Pagina: 1