Flash getUrl probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een lokale website gemaakt voor thuis te testen.
Op mijn index.html heb ik een .swf flash movie ge-embed, die linkt naar een andere pagina als je erop klikt. Deze .swf staat in de root van de hoofddirectory net zoals index.html.

De hele map waar deze website in zit, heb ik gedeeld over het netwerk. Zodat ik het ook op andere computers (monitors) kan testen.

Als ik in het netwerk, mijn index.html open, en klik dan op mijn .swf, opent hij niet de gelinkte pagina. (Op mijn D: schijf doet hij het wel). En ja, ik heb het pad aangepast in de .swf voor de link naar het netwerkpad...

Als ik het alleenstaand .swf bestand open, ook in het netwerk, dan kan ik wel de betreffende pagina openen door erop te klikken.

De code ziet er als volgt uit voor de link in het netwerk:

Flash ActionScript:
1
2
3
on (release) {
    getURL("file://laptop/Gedeelde%20Map/The%20Caribbean%20Bureau/gallerij.html");
}

ps: ik heb de betreffende paden toegevoegd aan de flash beveiliging op het internet.

In het kort, het werkt dus enkel niet in mijn ge-embedde .swf in index.html op het netwerk. De alleenstaande .swf werkt wel.

Bedankt

EDIT: Mijn eigen computer zal het originele pad op mijn computer wel openen denk ik, want op een andere computer werkt het toch! :)

Sorry dat ik hier nu pas mee afkom... :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LB Back
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-06 11:07
Waarom probeer je niet een relatief pad?
code:
1
2
3
on (release) {
    getURL("Bureau/gallerij.html");
}

en haal je de spaties niet uit de mapnamen voor de leesbaarheid?

[ Voor 8% gewijzigd door LB Back op 21-12-2010 12:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, maar dat was het probleem niet.

Het probleem leek te zijn dat als ik via mijn eigen laptop in mijn netwerkmappen ga, dat dat slechts een snelkoppeling is van de eigenlijke mappen die ik gedeeld heb, en daarom werkte het pad niet.
Andere pc's op het netwerk openen het dus wel via het echte netwerkpad, en dus werkt het wel ;)

Had ik moeten weten dat op je eigen pc de netwerkmappen slechts snelkoppelingen zijn naar je gedeelde mappen, en niet "nieuwe" netwerkmappen.