Nvidia 480 gtx power problemen

Pagina: 1
Acties:

• Masuchievo
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16-02 17:01

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
Gisteren heb ik mijn pc netjes in elkaar gezet. ff stressen kijken wat ie aankan. furmark dled scherm popt op waar de donut in moet komen. valt mijn pc uit. en dat iedere x.

iemand een idee?

specs:

asus nvidia geforce 480 gtx

Processor - 1 x AMD Phenom II X6 1075T / 3 GHz ( 2000
MHz )

ASUS M4A88T-V EVO/USB3 - Moederbord

Nexus RX-1K - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.2 - 115/230
Volt wisselstroom V - 1 kW (overkill i know maar er komt later een 2e kaart bij, dat was het idee)

Corsair XMS3 - Geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM
240-pins - DDR3 - 1600 MHz / PC3-12800 - CL9 - 1.65 V

Te weinig geld voor alle gadgets.

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-02 15:54

SupremeRick

Muse Fan

geaard stopcontact?

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
lijkt mij wel hij gaat direct de muur in

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

ja, maar dan hoeft ie nog niet geaard te zijn :P.. bevoorbeeld als je een wat ouder huis hebt is je stopcontact niet geaard en dan kan zoiets gebeuren. :P

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

• DrBreakalot
  • Laatst online: 26-01 23:59
geaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcnavigator.nl/uitleg/wel-geaard2.jpg

ongeaard:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcnavigator.nl/uitleg/niet-geaard.gif

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
navraag: ja

Edit: internet gaat prima, film kijken geen probleem.

furmark niet eens op full screen. valt pc uit.

[ Voor 135% gewijzigd door Masuchievo op 18-12-2010 18:15 ]

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
ok. new info!

prime 95+hwmonitor+GPU-Z.0.4.9=pc die niet meer aan staat

edit: in die volgorde

prime 95+hwmonitor gaat nog wel

daarentegen als ik prime gewoon aan laat staan dan valt hij niet uit
mss helpt dit
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/10/12/19/cdd.png
Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/10/12/19/6yc.png

pc stond toen ruim 10 uur aan

[ Voor 79% gewijzigd door Masuchievo op 19-12-2010 11:34 . Reden: extra info ]

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
nvidia 6800 doet het wel. maar die heeft geen extra voeding nodig

• SupremeRick

SupremeRick

Muse Fan

dan is je voeding stuk of niet sterk genoeg, ik zou zeggen RMA

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
SupremeRick schreef op zondag 19 december 2010 @ 12:45:
dan is je voeding stuk of niet sterk genoeg, ik zou zeggen RMA
dan zou die stuk moeten zijn... 1K watt voeding moet toch voldoende zijn.

toch wel vreemd.

laat ik het zo zeggen. mijn nvidia 6800 prik ik in en klaar, mijn 480gtx heeft bovenop nog 8 en 6 gaatjes om extra voeding in te stoppen. kan het daar mis gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door Masuchievo op 19-12-2010 14:29 ]

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08-2025
Masuchievo schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:14:
[...]

dan zou die stuk moeten zijn... 1K watt voeding moet toch voldoende zijn.

toch wel vreemd.

laat ik het zo zeggen. mijn nvidia 6800 prik ik in en klaar, mijn 480gtx heeft bovenop nog 8 en 6 gaatjes om extra voeding in te stoppen. kan het daar mis gaan?
Als je die gaatje niet hebt aangesloten of maar half heb aangesloten alleen 6/8 pin erin dan gaat het fout.
Ze zouden eigenlijk het alarm van de 9800gt series op nieuwe kaarte moeten zetten(een enorm hoger piep waardoor je je helemaal tepletter schrikt)

Maar terug op het probleem als je wel in windows kan komen de meeste kaarten die de 2e voedings connecter niet zien booten niet eens.(dus dat is het niet)
Het moet wel aan de voeding liggen omdat de draw van een 480gtx veel lager is dan wat je voeding kan produceren

[ Voor 17% gewijzigd door maarten12100 op 20-12-2010 12:25 ]

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:11
Hoe is de GTX480 van stroom voorzien? Welke kabels zijn gebruikt om de videokaart aan te sluiten.

Leuk dat je een 1KW voeding hebt, maar dat betekent niet meteen dat hij deze videokaart aan kan. Dat is afhankelijk van meerdere factoren.

Het probleem dat je hier hebt is een overduidelijk symptoom dat de voeding het niet aan kan. Dit heeft echter niet iets met het wattage te maken, maar meer met de kwaliteit van de voeding. Dat hij voldoende Ampere op de 12 Volt lijn heeft staan geloof ik wel met een 1000Watter

[ Voor 21% gewijzigd door FastFred op 20-12-2010 14:48 ]

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 08:06

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Je kunt eens proberen de 8-pins en 6-pins op een ander contact op je voeding aan te sluiten. Kan best een DOA voeding zijn, RMA in dat geval :P

www.maartendeboer.net

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:31

M2M

medicijnman

en heeft je voeding niet meerdere 12V lijnen? Waar je momenteel alles vandaan trekt?

En is het geen oververhittingsprobleem? Die GTX480's zijn echte lompe dingen, waarbij de koeling nét genoeg is (net zoals bij de 8800GTX toendertijd). Zet er een tafelventilator op om voldoende koeling te hebben, als test tenminste.

[ Voor 18% gewijzigd door M2M op 20-12-2010 15:11 ]

-_-

• FastFred
M2M schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:10:
en heeft je voeding niet meerdere 12V lijnen? Waar je momenteel alles vandaan trekt?

En is het geen oververhittingsprobleem? Die GTX480's zijn echte lompe dingen, waarbij de koeling nét genoeg is (net zoals bij de 8800GTX toendertijd). Zet er een tafelventilator op om voldoende koeling te hebben, als test tenminste.
Als het aan de temperatuur ligt dan zou de computer nog wel even kunnen draaien voordat de temperatuur te hoog wordt en hij uit valt. Hier valt hij direct uit, wat er duidelijk op wijst dat de voeding niet genoeg vermogen kan leveren

• maarten12100
FastFred schreef op maandag 20 december 2010 @ 14:47:
Hoe is de GTX480 van stroom voorzien? Welke kabels zijn gebruikt om de videokaart aan te sluiten.

Leuk dat je een 1KW voeding hebt, maar dat betekent niet meteen dat hij deze videokaart aan kan. Dat is afhankelijk van meerdere factoren.

Het probleem dat je hier hebt is een overduidelijk symptoom dat de voeding het niet aan kan. Dit heeft echter niet iets met het wattage te maken, maar meer met de kwaliteit van de voeding. Dat hij voldoende Ampere op de 12 Volt lijn heeft staan geloof ik wel met een 1000Watter
Die nexus voeding heeft volges mij op de 12 volt lijn gewoon 60 ampere 60 x 12 = 720watt maximaal
Tenzij die gozer een hele schijven opstelling van 30 schijven van stroom voorziet kan dit onmogelijk te weinig zijn.
Ik heb net nog even gekeken hij heeft zelfs 75 ampere op de 12v lijn _/-\o_ hier gaat voor andere componenten wat vanaf maar uiteindelijk hou je nog veel over.
Heb je een andere voeding die je kan gebruike om te testen mischien eentje die je kan lenen min 600watt.
Maar ik denk dat het probleem niet bij je voeding licht het klinkt als een warmte probleem hangt de kaart over een heatsink heen (want dan zou de chipset oververhit kunnen rakken heb zelf een asus z8na-d6 daarbij word de chipset ook heel heet)
Ik denk dat het beter is dat je gewoon nu je nog garantie heb naar je reseler stapt.

[ Voor 26% gewijzigd door maarten12100 op 20-12-2010 16:27 ]

• FastFred
Vriend, het is geen warmteprobleem. Als het een warmteprobleem zou zijn dan zou Furmark de eerste 20 a 30 seconden prima draaien, waarna de kaart oververhit raakt en de boel alsnog uitvalt.

Hier valt hij direct uit, zodra de donut van Furmark in beeld komt, wat, zoals eerder gezegd, duidelijk een voedings probleem is.

En bij een over verhittings probleem moet je zelf gaan kijken hoe je dit op kunt lossen, en niet klakkeloos naar je reseller stappen.

Zoals je ziet in de geplaatste screenshots trouwens, is te zien dat de kaart idle op 40 graden draait. Dus onder load (gokje) zal hij de 80 misschien aantikken? En dat is ruim binnen de limieten, die zo om en rond de 100 a 110 graden ligt. (hoewel boven de 90 toch wel een gevarenzone is).

Dus we wachten met z'n allen even braaf het antwoord van de topic starter af:

Hoe is de kaart van stroom voorzien (dus met welke kabels is de kaart op de voeding aangesloten, zijn er converters gebruikt, zoja, zijn die aangesloten etc. etc. etc.)

@ TS, wat ik zou doen is: een andere voeding proberen, stroom toevoer van videokaart checken en zien of dit correct is aangesloten

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 20-12-2010 17:34 ]

Verwijderd

M2M schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:10:

Lijkt me toch echt de voeding te zijn, aan de temps kan het niet liggen. Die kaart idle't net op 40 graden.

Maar furmark is zowieso flut, probeer eens een game te draaien, als die daar niet uitvalt is het toch goed.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2010 18:10 ]

• maarten12100
FastFred schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:29:
Vriend, het is geen warmteprobleem. Als het een warmteprobleem zou zijn dan zou Furmark de eerste 20 a 30 seconden prima draaien, waarna de kaart oververhit raakt en de boel alsnog uitvalt.

Hier valt hij direct uit, zodra de donut van Furmark in beeld komt, wat, zoals eerder gezegd, duidelijk een voedings probleem is.

En bij een over verhittings probleem moet je zelf gaan kijken hoe je dit op kunt lossen, en niet klakkeloos naar je reseller stappen.
Oke dat van dat het geen warmte probleem geloof ik want ik heb even zijn moederbord bekeken en de heatsinks zitten heel ergens anders :|

Voor zover ik weet bij oververhitting vervang koelpasta maak het schoon kijk naar de airflow en stap dan naar je reseller.(Oplossen is beter dan voorkomen vooral met een heethoofd als die 480)

Verwijderd

maarten12100 schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:10:
[...]

Oke dat van dat het geen warmte probleem geloof ik want ik heb even zijn moederbord bekeken en de heatsinks zitten heel ergens anders :|

Voor zover ik weet bij oververhitting vervang koelpasta maak het schoon kijk naar de airflow en stap dan naar je reseller.(Oplossen is beter dan voorkomen vooral met een heethoofd als die 480)
Er is nog niks oververhit, maar koelpasta vervangen kan eigenlijk nooit kwaad, zeker niet bij die standaard kwak wat nvidia op hun kaarten heeft zitten, daar is genoeg winst te behalen kwa temperatuur.
Dat ze dan 2 euro meer vragen voor die kaarten en er wat arctic silver 5 oid opsmeren.

• maarten12100
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:15:
[...]
Er is nog niks oververhit, maar koelpasta vervangen kan eigenlijk nooit kwaad, zeker niet bij die standaard kwak wat nvidia op hun kaarten heeft zitten, daar is genoeg winst te behalen kwa temperatuur.
Dat ze dan 2 euro meer vragen voor die kaarten en er wat arctic silver 5 oid opsmeren.
Daar geef ik je zeker gelijk in maar apen hebben ook recht op een baan :P.
De koelpasta van mijn 295gtx was gewoon ingeharde smurrie in 3 vlekkjes over de chip versprijd :o

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
extra info:

geen standaard koelpasta op de processor zitten.
geen warmte problemen: zelfs als de pc voor het eerst die dag aangaat valtie meteen uit.
voeding is single rail
op de voeding is aangesloten: harde schijf, moederbord, grafische kaart (momenteel niet, zit nu 6800 in) en wat lampjes (als die niet aangesloten zijn valtie ook uit)

zal binnenkort ff een pic maken van mijn binnenkant kunnen jullie zelf de aansluitingen zien.

test: LoL champ select gaat prima: league of legends logo in het midden van je scherm, en dan ZOU het laadscherm moeten komen maar dan valtie uit.

World of tanks (niet op full graphics en op een beeld van 15 bij 15 ofso :S) gaat prima zolang ik niet naar een open vlakte kijk.

Ik heb wat andere draden die bijgeleverd waren aangesloten. (6 pins alleen, 8 kon ik niet vinden) maakte niets uit. heb 6 pins en de 6+2 aangesloten. nogsteeds valtie uit.

het kan alleen de voeding zijn anders zou het scherm gewoon op zwart gaan en zou de pc blijven draaien tenslotte zou het moederbord gewoon stroom krijgen en een crash sherm laten zien.

edit; Vendetta 2 Cpu Cooler

[ Voor 15% gewijzigd door Masuchievo op 21-12-2010 11:33 ]

• maarten12100
Dan verwijs ik toch naar rma ik kan hier ook niks van maken.
De enige manier om het zeker te weten is testen met een andere voeding(die goed werkt uiteraard)

• iDont
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:31
Ik heb de pc samen met Masuchievo in elkaar gezet. Hij heeft me zonet verwezen naar dit topic.

FastFred heeft het mooi samengevat. Ik denk ook niet dat het een temperatuurprobleem is; de pc doet het prima idle en onder lichte load. Enkel wanneer de grafische kaart (zwaar) aan het werk wordt gezet, valt de pc spontaan uit. Verder is nog 1x voorgekomen dat ie tijdens het primen uitviel na ongeveer 10 minuten. Bij dit laatste weten we overigens niet zeker of dit kwam door de BIOS instellingen, ik was toen begonnen met RAM instellingen goed te zetten etc.

Verder is de videokaart gewoon goed aangesloten: een 6-pins en een 6+2 pins pci-e kabel erin.
De CPU koeler is een (gelapte) Xigmatek HDT-S1283 overigens, waar MX-3 onder zit ;) . Chipset en videokaart koelpasta is gewoon stock, maar deze componenten worden niet heet oid (althans, nog niet gelukt, omdat de pc dus uitvalt bij belasting)

Voor zover ik het zie, zou de PC het gewoon moeten doen op de manier hoe hij aangesloten is (heb al meerdere PC's gebouwd, zowel voor mezelf als anderen). Alles zit aangesloten en is gecontroleerd of het ook goed vast zit. BIOS staat ook gewoon op standaard waarden. Verder krijgen we geen enkele errors oid, enkel valt de pc compleet uit wanneer de videokaart belast wordt, geen reset dus.

Ik beschuldig de voeding :)

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
mensen alvast bedankt voor de hulp. voeding is verzonden, nu 2 weken wachten (tja vakantie in buitenland), en dan zie ik het pas.

nogmaals bedankt

• r.stanneveld
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-03-2025
Las het net pas. jammer.
ad het zelfde probleem hier ook.
Voedinkje nu een jaar draaide altijd met 2xGTX270 daarna nog een half jaartje met 2xHD5870.
1500 watter gehaald voor mijn nieuwe videokaartjes de nexus 850 weer met mijn 2xhd5870 BOINC start en klick pc valt uit :P
Ook RMA gedaan 2x5770 rede hij wel 1 keer 5870 ook :P

• Masuchievo

Masuchievo

Cpt. Average

Topicstarter
Hij was stuk.
Nieuwe voeding. Zelfde probleem maar dan met iets hogere load.

Of de hele batch was slecht of gewoon een brakke voeding. Ik ben er mooi klaar mee dan maar een ander merk.

[ Voor 70% gewijzigd door Masuchievo op 23-01-2011 16:04 . Reden: zie berichtje ]

Pagina: 1