• Maldar
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-10-2020
Beste mensen,

Ik heb de volgende apparaten:
PS3
Wii
Computer [GPU: Ati HD5770 & Mobo: MSI P55-GD65]

Mijn geluidssysteem is de Logitech X-540

En daarnaast heb ik nog mijn monitor [Samsung SyncMaster 2433BW] en mijn beamer [Epson TW2900]

Mijn probleem is dat ik het liefst alles aan elkaar sluit, maar ik weet niet wat ik daar allemaal voor nodig heb. Ik wil daarnaast ook nog een switch voor internet op mijn computer en PS3. Het liefst heb ik het zo dat mijn geluidssysteem op mijn computer, ps3 en wii tegelijk aangesloten is. Nu moet ik steeds kabeltjes wisselen en dat is erg onhandig. Ook wil ik graag dat ik in ieder geval mijn ps3 en computer op mijn monitor en beamer tegelijk aangesloten is, zodat ik tussen deze 2 beeldschermen kan wisselen.
Kan iemand mij helpen en mij laten zien welke switches en kabeltjes ik hiervoor nodig heb?

Alvast bedankt, Maldar

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Ik vraag me af of dit handig te doen is. Ten eerste omdat zowel de PS3 als de Wii geen baat hebben bij de X-540. De Wii niet omdat deze maar 2.0 uit kan sturen en dus niets heeft aan een 5.1 systeem. En de PS3 niet omdat deze geen aansluitingen heeft die op de X-540 aangesloten kunnen worden. Dus de PS3 die wél 5.1 surround kan geven kan je niet goed aansluiten.

Voor beeld is het ook niet handig:
De PS3 heeft maar één output tegelijk en daar zou dus een switch tussen moeten om deze aan te kunnen sluiten op zowel de Samsung als de beamer. De PS3 zou je dan via HDMI en een DVI-verloopje naar de Samsung als de beamers aan kunnen sluiten. De Wii gaat nog lastiger worden aangezien je dan eerst het uitgaande signaal moet omvormen naar component (beamer) of D-sub (Samsung).

Al met al gaat er dus heel wat geld in converters en switches zitten. Vraag me af of het dat waard is met een X-540 en een Samsung scherm. Zeker omdat je met die 5.1 surround set dus twee van de drie apparaten niet goed aan kan sluiten. Met die beamer is verder niets mis...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Maldar
Dat is inderdaad het probleem, het is erg ingewikkeld en duur. Dus er is toch geen goedkope simpele oplossing hiervoor. Zal ik toch stekkertjes moeten blijven wisselen.

Over de ps3, dat is nu 2.1 geluid inderdaad. ik heb de ps3 met daarop hdmi naar de beamer. Het geluid komt van de 'digitaal optische' uitgang. waarbij van de 3 stekkertjes (rood, wit en groen) ik nu alleen de groene aansluit op de groene stekker van de X-540.
Er moet toch een manier zijn om iig 5.1 uit de PS3 te krijgen?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Maldar schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 16:50:
Over de ps3, dat is nu 2.1 geluid inderdaad. ik heb de ps3 met daarop hdmi naar de beamer. Het geluid komt van de 'digitaal optische' uitgang. waarbij van de 3 stekkertjes (rood, wit en groen) ik nu alleen de groene aansluit op de groene stekker van de X-540.
Er moet toch een manier zijn om iig 5.1 uit de PS3 te krijgen?
Lijkt me niet dat je de PS3 nu via de "digitaal optische uitgang" aan hebt gesloten met de X-540, want die interface is heel anders. Volgens mij gebruik je nu gewoon de Multi AV-out van de PS3 met de rode, witte en gele RCA. Waar de rode en witte voor de audio zijn.

De PS3 kan meerkanaals geluid uitsturen via de optische uitgang of de HDMI uitgang. Echter heeft de X-540 hiervoor niet de connectoren. De X-540 kan je alleen aansluiten met 3 x 3,5mm jack en dat heeft de PS3 niet als uitgang. De PS3 heeft maar één analoge uitgang voor audio en daar kan je maximaal 2.0 stereo over heen sturen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Maldar
owja, dat bedoel ik inderdaad,
Bij de X-540 heb ik een tussenstukje die dan weer met de rode en witte van de Multi AV-out. en dan naar een groen uiteinde.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:45

DjVe

Hatsaflats!

ik denk dat je beter kan gaan sparen voor een receiver met speakers. Dan heb je genoeg aansluitpunten en heb je ook geen gezeur meer met ompluggen van kabels.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee