Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
He tweakers,

Ik heb laatst tot in de late uurtjes mijn eigen systeem gebouwd wat best lekker verliep. Bij de eerste keer aanzetten deed hij het gelijk goed, ik kon de Bios en hij herkent alles prima.
Ik heb Windows 7 64 bit gedownload (legaal, via MA3D) en die op een DVD gezet, maar het lukt de pc niet om de DVD te zien. Ook de Windows Vista 32 bit dvd van een huisgenoot kan niet worden gelezen. De melding op het scherm blijft de hele tijd dat je op een toets moet drukken.

In de bios heb ik ook ingesteld dat hij als eerste via de DVD drive moet booten. Ik heb dit probleem eerder gehad op een andere pc, flink wat jaren terug, maar toen zat de jumper op de achterkant van de dvd drive verkeerd. Deze dvd drive heeft dat niet, dus dat zal het niet zijn.

Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
OP welke snelheid heb je de DVD gebrand? Met dergelijke software kies ik altijd voor de laagst mogelijke snelheid. Heeft meer dan eens het verschil gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NMNN schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:52:
OP welke snelheid heb je de DVD gebrand? Met dergelijke software kies ik altijd voor de laagst mogelijke snelheid. Heeft meer dan eens het verschil gemaakt.
Hmm, die heb ik inderdaad niet op de laagst mogelijke snelheid gebrand. Maar waarom zou hij dan de Windows Vistar 32bit dvd niet pakken? (Die komt gewoon uit de winkel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMNN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 09:57
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 15:29:
[...]

Hmm, die heb ik inderdaad niet op de laagst mogelijke snelheid gebrand. Maar waarom zou hij dan de Windows Vistar 32bit dvd niet pakken? (Die komt gewoon uit de winkel)
Dat is inderdaad vreemd. Wellicht kun je het proberen met een Ubuntu-livecd. En als je dan toch bezig bent zou ik meteen het sata-kabeltje vervangen c/q aandrukken. Controleer dan meteen je voeding. Even controleren of alles goed aangesloten zit.

Verwijderd

Maar als andere DVD's gewoon in Windows zelf gelezen worden, zou dit toch ook geen probleem moeten zijn? Als ik mijn Windows 7 bootable brand, leest hij hem ook niet als bootable, maar als een vriend van mij hem brand op PRECIES dezelfde manier, leest hij hem wel?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Geef even de complete specs van je pc, wel zo handig als we weten waar we over praten. Heb je meerdere s-ata aansluitingen op je mb, eventueel aangesloten op verschillende controllers? Hoe staat je bios ingesteld etc?

Verwijderd

had ik ook met mijn flaptop

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 18:21
Het kan zijn dat er geen stroom op de USB bus zit waarop je toetsenbord is aangesloten tijdens het booten. Het heeft dan geen zin om op een toets te drukken om vanaf cd/dvd te booten omdat het toetsenbord niks doorgeeft. Dit voorkom je door een toetsenbord via de PS2 bus aan te sluiten. Dit was bij mij de oplossing bij gebruik van een logitech G15. Weet niet of dit hier ook de oplossing is.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Dat is wel een goede, maar dan kan het ook nog zijn dat in de bios USB Legacy/Keyboard support niet aanstaat.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-08 21:28
Miss heb je dit al geprobeert maar heb je je DVD drive al eens vervangen?

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Verwijderd

Topicstarter
marquis schreef op donderdag 23 december 2010 @ 10:19:
Miss heb je dit al geprobeert maar heb je je DVD drive al eens vervangen?
Ik kan helaas tot het nieuwe jaar niet bij mn pc om iets anders te proberen. (De pc staat op mn kamer en ben de vakantie bij mn ouders) Maar ik heb al eerder geprobeerd een andere dvd speler er op aan te sluiten, maar dat was een oude en die paste niet op mn mobo.
Als ik terug ben ga ik proberen te booten vanaf mijn USB

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Meestal heeft je moederbord 4(of 6) sata aansluitingen, en nog 2(of 4) extra sata.
Sluit je dvd brander aan op je hoofd sata aansluiting, dus op je 4 hoofd sata aansluiting, op de extra aansluitingen kan het zijn dat dit alleen voor hd's zijn.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pak dan even een andere CD of DVD installer van bijvoorbeeld Ubuntu ofzo om te controleren of het echt alleen maar de Windows DVD's zijn die het niet doen of dat het je hardware is?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Solo
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-08 18:47
Staat je boot prioritie goed?

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

eerste gok is het toetsenbord, bij mij werken die draadloze dingen met zo'n dongle ook nooit bij het booten, daarvoor heb ik nog een PS/2 toetsenbord. Als hij het dan nog niet doet pak je een usb stick en kopieer je alle bestanden van de dvd naar de stick. Nu is de stick meteen bootable en kan je hem in de pc steken.
Succes
Pagina: 1