Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:02
Ik ben vandaag aan de slag gegaan met mijn nieuwe asus kgpe-d16 moederbord, met hierop 2x 12core amd opteron ES processoren.
Echter loop ik tegen een probleem aan, het bord geeft geen beeld.

Heb toen 1 processor geplaatst, dit werkt wel, kan zo netje sin het bios komen etc.
Heb toen de andere processor in het eerste cpu slot gedaan, dit werkt ook.
Hierna 1 cpu in het 2e slot gedaan, dit werkte niet, toen beide cpu's gedaan en dit werkte ook niet.

Het geheugen is per cpu 2x4GB quadranked ddr3 reg ecc, als ik het bij de eerste cpu stop 1 tot 4 latjes) dan werkt het gewoon, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

Verder is er niets aangesloten op het moederbord.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik begin er voor te vrezen dat het moederbord niet inorde is....

voeding: thermaltake toughpower 775Watt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Als het mogelijk is zou ik graag iemand anders zijn processoren of moederbord lenen om te zien aan welke van de 2 bij mij het probleem ligt.

Heb net nog een BIOS update gedaan, maar ook dat haalt niets uit.
Stuur me een DM of een mailtje, we komen er wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Voor de duidelijkheid is het toch wel handig als je even je volledige systeemspecs erbij schrijft in je startpost zodat andere tweakers enigszins weten welke configuratie je hebt. Alleen type moederboard is nu eenmaal niet genoeg want het kan ook aan andere componenten liggen of de combinatie hiervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
For Quad Ranks DIMMs, when installing less than or equal to four
DIMMs:
For CPU1 configuration, install DIMMs to the orange slots and in the order
as follows: DIMM_A2 -> DIMM_C2 -> DIMM_B2 -> DIMM_D2.
For CPU1 + CPU2 configuration, install DIMMs to the orange slots and in
the order as follows: DIMM_A2 -> DIMM_E2 -> DIMM_C2 -> DIMM_G2.
Ik neem aan dat je het geheugen in de juiste slots hebt zitten als je beide cpu's installeerd?
Daarnaast neem ik aan dat het geheugen dat je gebruikt op de QVL staat daar Asus een reputatie heeft op het gebied van picky zijn met geheugen.
3. Connect the 24 pin Main Power Connector to your motherboard.
4. Connect the 4+4pin or 8-pin connector for the CPUs.
Het lijkt er op dat je voeding ofwel de 4+4 danwel de 8pins EPS connector kan gebruiken. Daar je bij dit moederbord 2 8pins EPS connectoren aan moet sluiten lijkt het mij dat je voeding niet geschikt is.

Dit is de enige voeding welke ik even snel kan vinden welke 2 8 pins EPS connectoren heeft.

[ Voor 24% gewijzigd door Xorsist op 18-12-2010 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Mijn specs staan toch in de startpost

2x 12core opteron EN (engeneering sample)
asus kgpe-d16
kingston ddr3 reg ecc
thermaltake toughpower 775Watt met 1x24pins + 1x8pins + 2x4pins EPS connector.

Het geheugen werkt perfect op 1 cpu, alles word herkend.
Maar zodra de 2e cpu eringaat is de boot af.

En ja ik heb hem volgend die volgorde geplaatst :)
DIMM_A2 -> DIMM_E2 -> DIMM_C2 -> DIMM_G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Uit de handleiding van je moederbord:
15. SSI power connectors

(24-pin SSIPWR1, 8-pin SSI12V1, 8-pin SSI12V2)
These connectors are for an SSI power supply plugs. The power supply
plugs are designed to fit these connectors in only one orientation. Find the
proper orientation and push down firmly until the connectors completely fit.

• DO NOT forget to connect the 24+8+8-pin power plugs; otherwise, the
system will not boot up.
Volgens de manual van thermaltake staat er toch echt dat je OF de 4+4 OF de 8P EPS connector moet gebruiken. Ik hou het er echt op dat je voeding in deze niet voldoende power kan leveren voor beide CPU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
mijn voeding kan voldoende power leveren op deze lijnen, ik heb dit met professionele apparatuur getest in het cooler master lab. de beide cpus tezamen verbruiken full load nog geen 120watt, dat moet dus zeker geen probleem zijn.

beide 8 pins zitten aan 1kabel, het is dus ook fysiek niet mogelijk om een ervan uit te schakelen als de andere in gebruik is.
het amperage welke ik op die lijn getest heb is ook ruim voldoende.

ik ben bang dat mijn 2e cpu slot defect is, dus als ik met iemand kan testen zou dat een hoop duidelijkheid geven (iemand met 2 cpus en of een medervord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-09 13:10
tijdens het booten kan het maar zo zijn dat er een enorm piekvermogen nodig is wat je voeding misschien niet aankan?

Dergelijk probleem heb ik ook met de K9ND serie gehad. full load nog geen 200 watt, alleen tijdens starten >600W nodig om bord aan de gang te krijgen.
Mocht je een andere voeding hebben, proberen kan nooit kwaad :)

bl44t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

denk dat eens moet gekeken worden naar de 4+4 pin en de 8PIN, niet dat het een 8pin vo vga is, daar ligt 1 kabel anders in de connector.

steek een tweede psu erbij met ook zijn 4+4pin EPS bij de andere cpu.

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
Deze PSU kan in overload 1200 Watt leveren, dit zijn EE cpu's (voor de kenners, YaaD weet het o.a. wel), Deze gaan nooit zoveel gebruiken natuurlijk.

Ik zal een andere PSU proberen ,maar ik denk niet dat het daar aan ligt.
Ik zal wat vapo_chillers zegt eens proberen.

Ben ook met Asus in gesprek, kijken wat voor tips ze me kunnen geven, en eventueel bord RMA.
Zou het natuurlijk liever zien dat alles gewoon werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vapo_chiller
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

vapo_chiller

Evga Untouchables Addicted

en hoe ist het verloop van je nieuwe setup ? werkt t al ?

Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

Pagina: 1