Ik ben vandaag aan de slag gegaan met mijn nieuwe asus kgpe-d16 moederbord, met hierop 2x 12core amd opteron ES processoren.
Echter loop ik tegen een probleem aan, het bord geeft geen beeld.
Heb toen 1 processor geplaatst, dit werkt wel, kan zo netje sin het bios komen etc.
Heb toen de andere processor in het eerste cpu slot gedaan, dit werkt ook.
Hierna 1 cpu in het 2e slot gedaan, dit werkte niet, toen beide cpu's gedaan en dit werkte ook niet.
Het geheugen is per cpu 2x4GB quadranked ddr3 reg ecc, als ik het bij de eerste cpu stop 1 tot 4 latjes) dan werkt het gewoon, dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Verder is er niets aangesloten op het moederbord.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik begin er voor te vrezen dat het moederbord niet inorde is....
voeding: thermaltake toughpower 775Watt
Echter loop ik tegen een probleem aan, het bord geeft geen beeld.
Heb toen 1 processor geplaatst, dit werkt wel, kan zo netje sin het bios komen etc.
Heb toen de andere processor in het eerste cpu slot gedaan, dit werkt ook.
Hierna 1 cpu in het 2e slot gedaan, dit werkte niet, toen beide cpu's gedaan en dit werkte ook niet.
Het geheugen is per cpu 2x4GB quadranked ddr3 reg ecc, als ik het bij de eerste cpu stop 1 tot 4 latjes) dan werkt het gewoon, dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Verder is er niets aangesloten op het moederbord.
Heeft iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik begin er voor te vrezen dat het moederbord niet inorde is....
voeding: thermaltake toughpower 775Watt