Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dataverkeer .nl domein

Pagina: 1
Acties:
  • 680 views

• Alexxxxxxxxxx
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hoi, als ik een .nl domein heb bij bedrijf 1, en hosting bij bedrijf 2, kan bedrijf 1 dan zien welk dataverkeer er naar bedrijf 2 gaat?

• Koozza
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-11 08:32

Koozza

Wâ voor drop? GAS D’ROP!

Volgens mij niet. Bedrijf 2 houd het data verkeer bij.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Nee. Bedrijf 1 kan hoogstens zien welke (sub)domeinen je opvraagd, als hun tenminste de dns beheren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er gaat ook geen dataverkeer naar je dns aleen een paar kleine request.

Bovendien was je van plan zelf te hosten dus kun je dat toch ook zelf monitoren ?

Iperf

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Maar bedrijf 1 kan wel zien welke IP addressen die site bezoeken?

Verwijderd

Alleen diegene die de website host kan redelijk makkelijk zien wie de site bezoekt.

Oja, en natuurlijk eventuele 3th-party-hosted stats/tools/banner programmatjes die je gebruikt.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 13:59 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Natuurlijk, ze krijgen toch een request van het ip adres om het domeinadres wat jij hebt te resolven naar het ip van je server.
Ik denk niet dat ze daar statistieken van aanbieden, maar nogmaals je host die site toch zelf. dan kun je dat toch ook zelf zien ?

Iperf

Verwijderd

fish schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:59:
Natuurlijk, ze krijgen toch een request van het ip adres om het domeinadres wat jij hebt te resolven naar het ip van je server.
De DNS server zal nooit correcte stats opleveren omdat Host->IP adressen worden gecached door oa. de client.

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

fish schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:59:
Tenzij degene die de site wil bezoeken gebruik maakt van een DNS-server van bijvoorbeeld zijn provider waarop het adres al gecached is, of recursieve DNS-queries uitvoert.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

True

dat probleem hebben we idd al gezien met bijv tele2 die 2 maanden cached

[ Voor 90% gewijzigd door Fish op 18-12-2010 14:04 ]

Iperf

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Ligt eraan hoe provider het voor je in heeft gesteld. Heb je een doorverwijzing op basis van A-record / Cname laten maken? Dan kunnen ze iets voorbij zien komen als ze er moeit voor doen.

Treedt hostingprovider 1 alleen op als provider van de domeinnaam en laat je hun de nameservers bij SIDN aanpassen, dan is er in feite niets aan het handje. Ik weet niet wat je van plan bent, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat provider 1 nog altijd de registratie van de domeinnaam kan beïndigen als je bij provider 2 een site host waar ze bij provider 1 liever niet mee worden geassocieerd ;)

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Alexxxxxxxxxx
  • Niet online

Alexxxxxxxxxx

Topicstarter
Hoe weet ik of er een doorverwijzing op basis van A-record/Cname of dat met de nameservers van toepassing is?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je met nameservers werkt, staat bij SIDN.nl bij de nameservers de servers vermeld van bedrijf 2.
Als ze verwijzen naar de nameservers van bedrijf 1, dan is er een a/cname record aangemaakt naar de host/ip van de server bij bedrijf 2.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-11 20:42

IEF

Why so serious?

Een beetje eigen inzet mag ook wel.
Dit had je allemaal prima kunnen vinden als je je even had ingelezen hoe DNS werkt.

Het komt op mij in elk geval nogal 'lui' over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.