Hoi, als ik een .nl domein heb bij bedrijf 1, en hosting bij bedrijf 2, kan bedrijf 1 dan zien welk dataverkeer er naar bedrijf 2 gaat?
Volgens mij niet. Bedrijf 2 houd het data verkeer bij.
Nee. Bedrijf 1 kan hoogstens zien welke (sub)domeinen je opvraagd, als hun tenminste de dns beheren.
Er gaat ook geen dataverkeer naar je dns aleen een paar kleine request.
Bovendien was je van plan zelf te hosten dus kun je dat toch ook zelf monitoren ?
Bovendien was je van plan zelf te hosten dus kun je dat toch ook zelf monitoren ?
Maar bedrijf 1 kan wel zien welke IP addressen die site bezoeken?
Verwijderd
Alleen diegene die de website host kan redelijk makkelijk zien wie de site bezoekt.
Oja, en natuurlijk eventuele 3th-party-hosted stats/tools/banner programmatjes die je gebruikt.
Oja, en natuurlijk eventuele 3th-party-hosted stats/tools/banner programmatjes die je gebruikt.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2010 13:59 ]
Natuurlijk, ze krijgen toch een request van het ip adres om het domeinadres wat jij hebt te resolven naar het ip van je server.
Ik denk niet dat ze daar statistieken van aanbieden, maar nogmaals je host die site toch zelf. dan kun je dat toch ook zelf zien ?
Ik denk niet dat ze daar statistieken van aanbieden, maar nogmaals je host die site toch zelf. dan kun je dat toch ook zelf zien ?
Verwijderd
De DNS server zal nooit correcte stats opleveren omdat Host->IP adressen worden gecached door oa. de client.fish schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:59:
Natuurlijk, ze krijgen toch een request van het ip adres om het domeinadres wat jij hebt te resolven naar het ip van je server.
Tenzij degene die de site wil bezoeken gebruik maakt van een DNS-server van bijvoorbeeld zijn provider waarop het adres al gecached is, of recursieve DNS-queries uitvoert.fish schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 13:59:
Ligt eraan hoe provider het voor je in heeft gesteld. Heb je een doorverwijzing op basis van A-record / Cname laten maken? Dan kunnen ze iets voorbij zien komen als ze er moeit voor doen.
Treedt hostingprovider 1 alleen op als provider van de domeinnaam en laat je hun de nameservers bij SIDN aanpassen, dan is er in feite niets aan het handje. Ik weet niet wat je van plan bent, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat provider 1 nog altijd de registratie van de domeinnaam kan beïndigen als je bij provider 2 een site host waar ze bij provider 1 liever niet mee worden geassocieerd
Treedt hostingprovider 1 alleen op als provider van de domeinnaam en laat je hun de nameservers bij SIDN aanpassen, dan is er in feite niets aan het handje. Ik weet niet wat je van plan bent, maar je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat provider 1 nog altijd de registratie van de domeinnaam kan beïndigen als je bij provider 2 een site host waar ze bij provider 1 liever niet mee worden geassocieerd
Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York
Hoe weet ik of er een doorverwijzing op basis van A-record/Cname of dat met de nameservers van toepassing is?
Als je met nameservers werkt, staat bij SIDN.nl bij de nameservers de servers vermeld van bedrijf 2.
Als ze verwijzen naar de nameservers van bedrijf 1, dan is er een a/cname record aangemaakt naar de host/ip van de server bij bedrijf 2.
Als ze verwijzen naar de nameservers van bedrijf 1, dan is er een a/cname record aangemaakt naar de host/ip van de server bij bedrijf 2.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Een beetje eigen inzet mag ook wel.
Dit had je allemaal prima kunnen vinden als je je even had ingelezen hoe DNS werkt.
Het komt op mij in elk geval nogal 'lui' over.
Dit had je allemaal prima kunnen vinden als je je even had ingelezen hoe DNS werkt.
Het komt op mij in elk geval nogal 'lui' over.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()