Verwijderd

Topicstarter
Zo nu en dan kijk ik op internet of het onderhand al mogelijk is om draadloos tv te kijken in ons huis. Maar alles wat ik zie is alleen maar geschikt voor 1 persoon, want het kanaal wordt dan bijvoorbeeld gewoon doorgestuurd naar een andere tv. Maar wat ik wil is eigenlijk dat je draadloos op 5 verschillende tv's 5 verschillende programma's kan bekijken in het hele huis...! Dat lijkt nog steeds niet mogelijk...?

Mijn huis zit nu al vol met draden en er zijn twee lui hier die ook graag tv willen, maar dan zouden er NOG meer (coax)kabels bij moeten... dan wordt het echt te gek...

Het verbaasd me eigenlijk dat dit niet kan... of heb ik iets gemist?

Ja, Digitenne is een oplossing, maar ik heb geen zin elke maand daarvoor te betalen...

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:40:
Maar wat ik wil is eigenlijk dat je draadloos op 5 verschillende tv's 5 verschillende programma's kan bekijken in het hele huis...! Dat lijkt nog steeds niet mogelijk...?
Wel mogelijk, je zet gewoon één pc neer met een aantal tv-kaarten en die gebruik je als tv-server. Wel belangerijk dat je draadloze netwerk goed in elkaar zit want anders heb je kans dat het gaat stotteren met zoveel draadloze gebruikers tegelijk.

• JordyOnrust
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-01 12:38

JordyOnrust

Leef om te leven.

Marmitek heeft wel draadloze zender en ontvangers met een analoge tuner.
Maar goed dan moet je dus 5x zo'n pakket aanschaffen, welke +/- 150 euries kosten.

Dus kan wel, maar is gewoon erg duur en niet stabiel. Zelf veel ervaring mee en coax kabel leggen werkt 100x beter en is vele malen goedkoper.

Als je sterft voordat je sterft, sterf je niet wanneer je sterft. Rom 6:5

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:40:
[..]
Ja, Digitenne is een oplossing, maar ik heb geen zin elke maand daarvoor te betalen...
Elk radio/tv aansluiting kost geld. Of dat nu kabel, sateliet of iptv is, maakt niet uit.

En als je 5x draadloos wil, zit je gewoon vast aan DVB-T, oftewel Digitenne. Je kan 3 smartcards op 1 abo hebben, dus heb je 2 abo's van 8,50 nodig.

Decoders kan je kopen, zo'n 80 euro per stuk, maar je kan ze ook huren bij KPN.

Persoonlijk vind ik de kwaliteit van Digitenne te triest voor woorden, komt waarschijnlijk mede doordat het signaal hier niet optimaal is, en vaak zat blokjes zie (als er een brommer of bus voorbij komt).

Ey!! Macarena \o/